Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

Eerste bedenking : waar zit Driesba :roll: .... want Martin, je hebt hem hier wel mooi het gras voor de voeten weggemaaid, dat soort vragen is helemaal des Driesba's :) .

Tweede bedenking : voortgaande op de antwoorden totnogtoe, lijken de wereldfietserforummers een marginale, atypische groep binnen de maatschappij... nauwelijks auto's !!

Derde bedenking : ik moet wel tot de constaclusie komen dat ik een zeer atypische wereldfietsforummer ben. Ik héb een auto, een bedrijfswagen nog wel, en eigenlijk is hij onmisbaar. Files ontwijk ik meestal door thuiswerk, hetzij een hele dag, hetzij toch met transfer naar kantoor maar dan op onchristelijke uren ('s middags of 's avonds laat). Boodschappen te voet of met de fiets (we wonen letterlijk onder de klokketoren, en wat voor één 8) ), en 2 maal per maand de Colruyt met de auto.
De enige 'must'-optie aan de auto was... niet de airco (gebruik ik nooit), niet de gps (heb ik niet) maarrrr... de trekhaak :D .

PS : ik vind het vreemd, ik kan hier precies niet stemmen :? ... probleem met de poll ofzo ??

marjan schreef:
Reboli schreef:Net 6 maanden mijn rijbewijs (ben 29).
Nee. Ik heb geen auto en wil er ook geen, maar rijd alleen in de bak van mijn baas als ik verder moet dan verantwoord is met de fiets ;)
En toch.... Ik vind het met slecht weer toch niet erg om de auto te hebben :roll:
Wat een luxe... :twisted:
,,de ochtendspits ging geruisloos over in de avondspits.''
Ik mis de meeste files.... Ik rij vaak de andere kant op.
marjan schreef:Op de fiets noem ik pas een luxe :wink:
Geen wegenbelasting, geen last van de hoge benzine kosten/verbruik, APK doe je zelf (Ik wel) en ik kan het overal kwijt...
Je hebt gelijk! :D

jansenius schreef:PS : ik vind het vreemd, ik kan hier precies niet stemmen :? ... probleem met de poll ofzo ??
Ik ook niet, in andere topics weer wel
Maar ach ja, ik zou toch geen keus hebben kunnen maken uit de geboden opties :wink:

Ja, een Mitsubishi Space Star. Een wereld auto. Je kan er echt alles mee.
Sinds we dichter bij ons werk wonen rijden we er niet veel mee. Kan hem eigenlijk wel weg doen. Eigenlijk ook niet.

De auto die ik heb is een Volvo S90 Executive. Ik heb haar vorig jaar geïmporteerd uit Spanje (Malaga).
Ben ook nog lid van de Volvo 700 Vereniging.

Voor wie deze auto niet kent:
Afbeelding
Voor staat de S90 met tijdelijk Spaans kenteken, daarachter de 'normale' uitvoering.

Wat er zo speciaal aan is:
- Executive = verlengde uitvoering (15cm). Die ruimte is geheel voor de achterpassagiers.
- ongeveer 30 van in NL, inclusief de voorganger: 960 Executive

Mag ik als Volvo liefhebber nog wel lid blijven? :wink:

Wij hebben een Fiat Punto, waar sinds een jaar een fijne dakdrager op zit voor de tandem :D

Roef

ik gebruik een Corolla verso hoog model vanwege mijn rug (hernia), verkregen na inruil van een een dito merk lage station waar ik na 15 minuten uit moest kruipen....
Ik fiets zomer en winter 3x per week 40 km v.v. naar mijn werk, de andere 2 dagen probeer ik buiten de files (A50) om naar mijn werk te komen, mijn sporten heb ik bijv naar mijn standplaats verplaatst daarvoor o.a.
Ik rijd meestal erg rustig en met de Verso haal ik probleemloos 1 op 15 gemiddeld, terwijl het gemiddelde deze maand in de Consumentengids ca 1:12.5 staat.....
Boodschappen: op de fiets zoveel mogelijk. De auto wordt bijna alleen maar gebruikt voor grote zaken en familie bezoek.

Als ik vanuit het oosten op werkbezoek naar Bergen op Zoom ga neem ik bijna altijd de trein, lekker ontspannen reizen, zoals vandaag was ik er ook heen, met die regen en die files....

Ik overweeg nu ook om naar een kleinere auto uit te kijken als mijn (aangepaste) Scheel stoel mee kan, anders wacht ik tot het wel kan. Voorkeur ligt bijv bij de prima Daihatsu Sirion 2, zuinige auto (>> 1:16), haast een kleine familie auto door slimme naar buiten geplaatste wielen. De kids zijn nu zo groot, die willen toch niet meer altijd mee....

Mijn vrouw coacht in de gezondheidwereld en kan helaas niet zonder auto (Groningen, Maastricht, Alkmaar, etc... soms in een week, dus erg lastig met de trein om er al om 7:30 te zijn, overnachten kan niet altijd) , die heeft al een Sirion 2, een zeer bewuste keuze.

Geen auto hier, ik heb zelfs geen rijbewijs. Mijn vrouw wel en als we een auto nodig hebben dan nemen we de buurtauto. Dat is een leenauto van Wheels4All, erg handig.

jpost0760 schreef:De auto die ik heb is een Volvo S90 Executive. Ik heb haar vorig jaar geïmporteerd uit Spanje (Malaga).
Ben ook nog lid van de Volvo 700 Vereniging.

Voor wie deze auto niet kent:
Afbeelding
Voor staat de S90 met tijdelijk Spaans kenteken, daarachter de 'normale' uitvoering.

Wat er zo speciaal aan is:
- Executive = verlengde uitvoering (15cm). Die ruimte is geheel voor de achterpassagiers.
- ongeveer 30 van in NL, inclusief de voorganger: 960 Executive

Mag ik als Volvo liefhebber nog wel lid blijven? :wink:
Mag je in Zutphen een bolide half op de stoep parkeren?

bert sitters schreef:
Mag je in Zutphen een bolide half op de stoep parkeren?
Tuurlijk, als je er op de fiets nog maar langs kan!

/Marten (144gl, 164, 164e, 245, 245gl, 340ls, 700 gld ;))

m-gineering schreef:
bert sitters schreef:
Mag je in Zutphen een bolide half op de stoep parkeren?
Tuurlijk, als je er op de fiets nog maar langs kan!

/Marten (144gl, 164, 164e, 245, 245gl, 340ls, 700 gld ;))
Op de stoep? :lol: :lol: :lol:

jansenius schreef:Tweede bedenking : voortgaande op de antwoorden totnogtoe, lijken de wereldfietserforummers een marginale, atypische groep binnen de maatschappij... nauwelijks auto's !!
Dat komt omdat de autolozen er als de kippen bij zijn om te melden dat ze er geen hebben. Ze hebben natuurlijk tijd genoeg over omdat ze niet in de file staan ;-)
Nogmaals - gaap - op een kampeerweekend kun je het wagenpark goed aanschouwen, vooral bij de bijzetboer staan ze altijd mooi op een rij :lol:
Leon

Als trappen te ver wordt heb ik een gemotoriseerde tweewieler, een BMW R1100GS, ook een wereldfiets. Daar maak ik de meeste kilometers op.

Mijn vrouw rijdt in een Volvo V40, geen barrel, maar ook niet nieuwe... Voor vakanties is een auto ook wel handig, kun je je route ergens in Frankrijk of Duitsland laten beginnen zonder al te veel gedoe met openbaar vervoer.....

Aangezien we in een klein dorpje wonen en het met twee jonge kinderen makkelijk is om een tweede autootje te hebben en delen we een VW Polo met de buren. Ik snap niet dat niet meer mensen dat doen. We betalen ieder 15 euro in de maand vaste lasten plus 25 cent/km. Daar kan geen greenwheels tegenop (als die al in een gehucht als het mijne zouden zijn)
De afschrijving delen we door twee als er een 'nieuw' boodschappenkarretje moet komen. Maar dat gaat nog heel wat jaartjes duren denk ik...

Bewust autoloos hier, aangezien ik van mening ben dat de wereld aan de auto ten onder gaat.

In Amsterdam zou ik misschien ook wel bewust autoloos zijn...
Maar de vrijheid die een motor mij verschaft zou ik niet willen missen..

Naar mijn idee gaat de wereld niet aan de auto ten onder maar aan de olie.....

Gr
Eric

eric190173 schreef:Naar mijn idee gaat de wereld niet aan de auto ten onder maar aan de olie.....
Eerder de luiheid van mensen. :wink:

Kan ook niet stemmen. Zo wordt een poll gemanipuleerd :?:

Zo van niet stemmen is geen auto :?:

Nou ik heb mijn hele leven van allerlei autos gehad, als laatste een Land Rover en nu wegens nieuwe wegen in mijn leven een Camperbus, waar ik naast camperen ook gebruik van maak als dagelijks vervoermiddel.

Zo kwam ik dus ook naar het afgelopen weekend in Oudenbosch.

Vooral op het Groninger platteland is de keuze geen of wel een auto vaak niet aan de orde. Wil je ergens naar toe zul je wel een auto moeten hebben. Veel buslijnen opgeheven enz. enz.

Uit het westen terug met de trein naar huis :?: Moet ik om uiterlijk 2100 uur in Amsterdam in de trein zitten anders kom ik niet meer in Winschoten.
Ga zo maar door.

Dus autorijden voor mij ( naast dat ik het leuk vind :!: ), ook vaak noodzaak.

Groet

Jans

Heb een Subaru Impreza en ben daar heel blij mee. Fietsen is leuk als inspanning/sport, maar een ritje op de Autobahn vind ik eigenlijk een stuk spannender. Hij kan dan ook 225 km/uur, al houd ik het meestal bij 200 voor gezien. Eigenlijk is deze auto alleen voor de fun. Voor de kinderen en normaal autogebruik hebben we een Toyota Rav4. Ideale auto, ook voor op vakantie. Voor een weekendje weg met de fiets zet ik de fiets gewoon achterop. Mijn vrouw heeft ook nog een auto van de zaak. Op zich niet nodig, want haar werk zit bij een station, maar wel handig, zeker met de herfst en winter voor de deur.

Ik lees wat opmerkingen over het milieu. Nou, ik denk maar zo: wat wij niet aan olie opmaken, doen de Chinezen of Amerikanen wel. En al die vliegreizen van wereldfietsers: die produceren in 1 vlucht meer broeikas dan ik in een jaar.

willem.megens schreef:Ik lees wat opmerkingen over het milieu. Nou, ik denk maar zo: wat wij niet aan olie opmaken, doen de Chinezen of Amerikanen wel.
Het probleem met fossiele brandstoffen is dan ook niet dat er te weinig van is, maar dat er te veel van is.
Leon

Precies! Er is genoeg olie om nog jarenlang veel te rijden en en Chinees plastic prulspeelgoed voor de afvalberg te maken.