Additionally, paste this code immediately after the opening tag: artikel nrc - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

artikel nrc

Mijns inziens moet je op je hoede zijn zonder angst te hebben.
Dat het nabij grote steden iets gevaarlijker is dan op het platte land blijkt al 50 jaar uit de statistieken.

Haike schreef:Want ook de politie moet je niet tegenkomen als je wild kampeert in een land waar dat niet mag :D
Maar op de heide bij Ede in de buurt van de militaire basis kan dan weer wél in een tipi van 2,34m hoog... En de volgende ochtend kom je dan gewoon bandensporen van midden in de nacht tegen op het pad voor je tent. :wink:

Ik sta op dit moment op een camping aan de Bodensee. Bij de receptie hangt een waarschuwing dat in juni campingbendes actief waren in het gebied rond Muenchen en Salzburg. De bandieten waren vooral ´s nachts actief.

bert sitters schreef:Ik sta op dit moment op een camping aan de Bodensee.
De ISPO is toch al een maandje voorbij?
B@se schreef:Hi, wie heeft er nogmeer het artikeltje van/ over de wf Theo Jorna gelezen in de weekeind special van het nrc? Vond het wel een aardig stukje en goede reclame voor de wf

Bas
Krijgen anderen ook niet een raar gevoel in de onderbuik als DE KWALITEITSKRANT van Nederland een interview met Theo Jorna illustreert met foto's van ons aller Eric en Carla en daarbij - op zijn 's zachts gezegd - uiterst summiere informatie geeft over de herkomst van de foto's. Zelfs als de maakster van de foto's toestemming voor publicatie heeft gegeven, vind ik dat ik van een kwaliteitskrant mag verwachten dat duidelijk gemaakt wordt dat de foto's geen betrekking hebben op de reizen van Theo Jorna. Ik denk dat ik niet de enige ben die in eerste instantie dachten dat dat wel zo was.

Gerd
GerdC schreef: Krijgen anderen ook niet een raar gevoel in de onderbuik als DE KWALITEITSKRANT van Nederland een interview met Theo Jorna illustreert met foto's van ons aller Eric en Carla en daarbij - op zijn 's zachts gezegd - uiterst summiere informatie geeft over de herkomst van de foto's. Zelfs als de maakster van de foto's toestemming voor publicatie heeft gegeven, vind ik dat ik van een kwaliteitskrant mag verwachten dat duidelijk gemaakt wordt dat de foto's geen betrekking hebben op de reizen van Theo Jorna. Ik denk dat ik niet de enige ben die in eerste instantie dachten dat dat wel zo was.
Gerd
De foto's illustreren het verhaal en er staat duidelijk "foto's De Vakantiefietser". Nergens staat dat ze van Theo zijn of over hem gaan.
Niks mis mee volgens mij; het zal wel in overleg zo bepaald zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Eric liever wat gratis reclame voor z'n winkel heeft dan voor z'n eigen persoon. :wink:
GerdC schreef:Zelfs als de maakster van de foto's toestemming voor publicatie heeft gegeven, vind ik dat ik van een kwaliteitskrant mag verwachten dat duidelijk gemaakt wordt dat de foto's geen betrekking hebben op de reizen van Theo Jorna. Ik denk dat ik niet de enige ben die in eerste instantie dachten dat dat wel zo was.
Er staat toch heel duidelijk: "foto's de vakantiefietser". Het is volstrekt gebruikelijk dat foto's bij een artikel niet uit de diacollectie van de geïnterviewde afkomstig zijn.

Robertjan schreef:
Haike schreef:Want ook de politie moet je niet tegenkomen als je wild kampeert in een land waar dat niet mag :D
Maar op de heide bij Ede in de buurt van de militaire basis kan dan weer wél in een tipi van 2,34m hoog... En de volgende ochtend kom je dan gewoon bandensporen van midden in de nacht tegen op het pad voor je tent. :wink:
Van surveillerende agenten? Die gaan altijd in de ochtend, als het licht wordt na een saaie nacht, reeën kijken nabij de rand van het bos en wellicht de hei?
peter de rijk schreef:
GerdC schreef:Zelfs als de maakster van de foto's toestemming voor publicatie heeft gegeven, vind ik dat ik van een kwaliteitskrant mag verwachten dat duidelijk gemaakt wordt dat de foto's geen betrekking hebben op de reizen van Theo Jorna. Ik denk dat ik niet de enige ben die in eerste instantie dachten dat dat wel zo was.
Er staat toch heel duidelijk: "foto's de vakantiefietser". Het is volstrekt gebruikelijk dat foto's bij een artikel niet uit de diacollectie van de geïnterviewde afkomstig zijn.
Dinsdag werd ik gebeld, woensdagochtend was het interview, woensdagavond moest de kopij klaar zijn, donderdag gaat het naar de eindredactie en vrijdag wordt het gedrukt, zodat het zaterdag als bijlage mee kan. Ik heb mooie dia's (heel mooie) gemaakt met een goede spiegelreflexcamera. Maar ze wilden het digitaal hebben. Ik had zeggen en schrijven twee uurtjes om beeldmateriaal te regelen, waarbij ik graag ook nog het gevoel heb, dat het past bij de strekking van het verhaal. Het was allemaal kort dag, dus roeien met de riemen die er zijn.
Voor het beeldmateriaal in NOVA heb ik minder dan een half uur de tijd gehad. Dat was dus vlug enkele als foto's afgedrukte dia's scannen. Voor de televisie volstaan lagere resoluties dan voor drukwerk. Ik moet al die zaken proberen tussen mijn gewone werk te schuiven.

Wildkamperen is als je met je nieuwe vriendin/vriend voor het eerst alleen een nacht doorbrengt in een tentje. Dan gaat her er wild aan toe (zie ook de laatste Op Pad :lol: )

Maar meestal is het vrijkamperen, want na een dag fietsen heb je wel iets anders aan je hoofd. Ergo: vrijkamperen is een beter woord.

En de meeste foto's waren van Carla van Tatenhove, met wie ik graag vrijkampeer.

Je bent niet zo voor het woord wildkamperen, maar eerlijk gezegd, als het om kamperen met een nieuwe vriendin gaat, lijkt het woord vrijkamperen mij zo mogelijk nog minder aan de verbeelding over te laten dan wildkamperen hoor Eric ;-) ...

Ma scherzi a parte : jammer dat de link naar dat NRC artikel ondertussen niet meer werkt, ik had het anders graag ook eens gelezen.

Hier is het PDF-je dat op mijn site staat.

Bedankt !

"Le cycliste, plus qu'un automobiliste déchu, doit être considéré comme un piéton miraculé !"

Mechelen ligt toch net buiten BHV? Ik denk dat het overgrote deel van de Nederlander dit onderschrift niet begrijpt.

Wat is een bijzetboer dan? :roll:

bert sitters schreef:"Le cycliste, plus qu'un automobiliste déchu, doit être considéré comme un piéton miraculé !"

Mechelen ligt toch net buiten BHV? Ik denk dat het overgrote deel van de Nederlander dit onderschrift niet begrijpt.
Mechelen, voormalige zetel van de Grote Raad der Nederlanden, ligt MIJLEN buiten BHV :twisted: ... het ligt precies halfweg Brussel en Antwerpen, maar misschien verwar je met Machelen, dat ligt inderdaad in het arrondissement Halle-Vilvoorde.

Nu mijn vertaling (naar best vermogen) :
Kijk niet naar de fietser als naar een uitgeklede automobilist;
zie hem eerder als een begenadigd voetganger !

En al vind ik begenadigd best een mooi Nederlands woord - ik vind er geen beter - het Franse origineel "miraculé" suggereert toch een dimensie die je als fietser pas écht vleugels geeft :)

jansenius schreef:
bert sitters schreef:"Le cycliste, plus qu'un automobiliste déchu, doit être considéré comme un piéton miraculé !"

Mechelen, voormalige zetel van de Grote Raad der Nederlanden, ligt MIJLEN buiten BHV :twisted: ... het ligt precies halfweg Brussel en Antwerpen, maar misschien verwar je met Machelen, dat ligt inderdaad in het arrondissement Halle-Vilvoorde.

Nu mijn vertaling (naar best vermogen) :
Kijk niet naar de fietser als naar een uitgeklede automobilist;
zie hem eerder als een begenadigd voetganger !

En al vind ik begenadigd best een mooi Nederlands woord - ik vind er geen beter - het Franse origineel "miraculé" suggereert toch een dimensie die je als fietser pas écht vleugels geeft :)

Bedankt voor je vertaling.
Als je bij het station van Mechelen (dus geen Machelen) het Kanaal Leuven-Dijle oversteekt en je fietst langs het kanaal richting knooppunt 54, dan ben je na een goede kilometer echt al in kiesdistrict BHV.

willem.megens schreef:Wat is een bijzetboer dan? :roll:
Zie bij afgelopen activititeiten van de Wereldfietser het voorjaarsweekend.