Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Terraliner geschikte fiets om Europa in te gaan? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga Terraliner geschikte fiets om Europa in te gaan?

Ja ook met een opvulstuk blijft schuiven mogelijk dat klopt maar tussen haak en buis is geen loze ruimte meer.

Nu moet je de haken zodanig afstellen dat ze achter de nokjes waarmee de drager aan de vork zit blijven zitten, de een voor het voorkomen om naar voren te schuiven, de ander om naar achter schuiven over de buis te voorkomen.

Haike schreef:
Nu moet je de haken zodanig afstellen dat ze achter de nokjes waarmee de drager aan de vork zit blijven zitten, de een voor het voorkomen om naar voren te schuiven, de ander om naar achter schuiven over de buis te voorkomen.
Zo had ik ze ook afgesteld nadat 1 tas er half af was en in de spaken vloog. :shock: Mijn remmen deden het uitstekend dus geen spaakbreuk :D als ik ze zo afstel dan is de onderste haak dus te kort/ te klein whatever ,die komt dan niet daar waar die zijn moet, achter de stang.
Ik schaf die grendelhaak die naar boven kan en naar onder (een schuine haak)aan en vul eea op met een oude fietsband, :idea: van ericopfiets.
Nou, dan moet het goedkomen. (hoop ik)

Waar een vraag over een Koga TL al niet toe kan leiden :roll: . Als ik dit zo lees zijn die Tubus dragers dus bepaald niet zaligmakend itt eerdere postings. Blijft mijn (uitgebreide) vraag: wat is dan de ideale combi qua dragers en tassen? Misschien Old Man Mountain met Vaudes of Ortliebs.
Is dit alles idd misschien een aparte topic waard, zodat meer mensen hun mening/ervaringen zullen geven?

Nou heb ik redelijk wat tassen meteen rijklaar gemaakt op alleen maar tubus dragers, zowel Ortlieb als Vaude maar dit lijkt me een zeldzaam probleem.... :lol:

Wasbeer schreef:Waar een vraag over een Koga TL al niet toe kan leiden :roll: . Als ik dit zo lees zijn die Tubus dragers dus bepaald niet zaligmakend itt eerdere postings. Blijft mijn (uitgebreide) vraag: wat is dan de ideale combi qua dragers en tassen? Misschien Old Man Mountain met Vaudes of Ortliebs.
Is dit alles idd misschien een aparte topic waard, zodat meer mensen hun mening/ervaringen zullen geven?
Wasbeer schreef:Waar een vraag over een Koga TL al niet toe kan leiden :roll: . Als ik dit zo lees zijn die Tubus dragers dus bepaald niet zaligmakend itt eerdere postings. Blijft mijn (uitgebreide) vraag: wat is dan de ideale combi qua dragers en tassen? Misschien Old Man Mountain met Vaudes of Ortliebs.
Je 2de vraag is/ was aan bod :wink:
Met wat aanpassingen is de tubus mét ortliebs een ideale combinatie :lol:
En zoals haike al schrijft: een zeldzaam probleem..

http://www.ortlieb.de/_browse_sp.php?la ... ersatz-ql1 vor de onderdelen. Die sjorbanden zitten onder de term Abspannung. Er staan daar ook enkele onderhaken voor 10 mm buis, maar misschien heb jij wel zo'n ovaal. Hoe dat moet weet ik niet (ik heb z eop een achtertas, en je kunt ze in veel richtingen verstellen (ook draaien). Mijn vrouw heeft ook een Tara, met iets oudere Classic frontrollers, en dat zit best goed, behalve als je de haken niet goed afstelt, dan kan het losschieten.
Wim

Tubus zelf heeft ook een oplossing zie hier:

http://www.tubus.com/index/lang/de/rubrik/Zubeh%F6r/

scrol naar beneden laatste artikel

Haike schreef:OK hij is dus kennelijk ook leverbaar met een vaste vork.

Des te beter, dan kun je er ook een losse vaste vork er voor krijgen neem ik aan, om de verende eventueel te vervangen, als het überhaupt van toepassing is bij deze twee fietsen.

Op de site van KOGA stond hij namelijk met een verende vork afgebeeld...
De editie 2008 heeft inderdaad een verende voorvork, een ongeveerde is echter niet leverbaar op de Terraliner.
Bij mijn weten laat Koga geen 'à la carte' afwijkingen toe op zijn klassieke reeksen (waaronder Terraliner).
Als je er toch een wilt, zal je beroep moeten doen op de goodwill van je fietshandelaar. Je kan natuurlijk wel altijd zelf iets ineen laten steken via Koga Signature.

Dat is goed om te weten maar we hebben het hier over fietsen die al gekocht zijn, waarvan er een toch een vaste vork heeft :wink:

owkee, niks gezegd dan ;-) .

Als ik dit zo lees zijn die Tubus dragers dus bepaald niet zaligmakend...
Nee, zaligmakend zijn ze niet. Maar wel erg goed! Ik heb verder Vaude-tassen en geen enkel probleem met mijn Tubus-dragers. Kan ze zonder meer aanraden...

Dat is goed om te weten maar we hebben het hier over fietsen die al gekocht zijn, waarvan er een toch een vaste vork heeft

@haike (e.a. die het intereseert)...beide Koga's (uit 2005) hebben een verende voorvork. Het mooie is dus dat je dat ook met 1 handomdraai kunt uitschakelen, maar bij slecht wegdek ook kunt inschakelen. Nu er dus ook voordragers voor verende voorvorken zijn, is dit allemaal geen issue meer. Zijn er ook mensen die ervaring met Old Man dragers hebben al dan niet in combinatie met Vaude of Ortlieb, of is het allemaal Tubus wat de klok slaat. Dank wederom vooral uw bijdragen :) .

Ok

Volgens mij is het een Insijnc vork die op jullie fiets zit. en dat komt bij Sun-tour vandaan.

Met zo'n vork rij ik zelf ook overigens, niet naar volle tevredenheid maar dat is een ander verhaal, en daar heb ik gewoon een SL Low-rider op zitten, is een drager die KOGA vroeger ook op zijn fietsen zette, met een vaste vork.
Waarom je heden ten dage een speciale low-rider moet hebben voor een verende vork ontgaat me totaal, maar misschien mis ik iets. :wink:

Dit functioneert iig al jaren prima.