Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooiste fietsprovincie in Nederland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mooiste fietsprovincie in Nederland

Michael W schreef:
bert sitters schreef: In Noord-Holland heb je ook nog de Bloemberg, de Kruisberg en de Duin en Kruidberg!
en ................................. het Kopje van Bloemendaal (10%) !!
Met bordje: "Steile helling, fietsers afstappen!"

willem.megens schreef:
bert sitters schreef:
willem.megens schreef: Ik fiets het liefst in heuvels en bergen. Wat dat betreft voldoen Zuid-Limburg prima en Gelderland een beetje.
Helaas heeft Nederland geen bergen!
Okay, jij wint Bert, Bergen aan Zee ligt in NH...
Er zijn veel meer plaatsen in Nederland met 'ber(gen)' in de naam.
Bergen aan Zee is al genoemd. Bergen (Limburg), Bergen (NH), Bergen op Zoom, Schaarsbergen, Beekbergen, Eibergen, Haaksbergen, Steenbergen, Welberg, Halderberge, Rijsbergen, Giersbergen, Ubachsberg, Berg en Terblijt, Ubbergen, Driebergen, Tubbergen, Hardenberg, Woudenberg, Maarsbergen, Bergharen, Berghem, 's-Heerenberg, Huijbergen, Zevenbergen, Wagenberg, en wie weet wat nog meer :wink: ?

Ik wil niet vervelend zijn maar Gelderland staat toch wel zeer stevig op plek 1!

Wat me verder opvalt is dat Friesland het relatief slecht doet met slechts 4.6% van de stemmen. Ik fiets daar nooit (zou ik moeten doen ja), maar als ik op de landkaart kijk is zou het een fietsparadijs moeten zijn. Of worden al die mooie fietspaden door weilanden en langs vaarten en meren bevolkt door langzame fietstoeristen?

In Friesland heb je ook fietspaden die tussen de meren en wateren door, prachtig om daar te fietsen alleen moet je wel een beetje goede kaart hebben anders staan ze er niet op.