Additionally, paste this code immediately after the opening tag: In hoeveel etappes en km per dag? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

In hoeveel etappes en km per dag?

ottovds schreef:Voor mijn volgende reis moet ik 5000km (alles behalve vlak) afleggen in 50 dagen. Wordt zwaar dus...
Zeg Otto, van wie moet dat? Het klinkt als een opdracht.
jim

neen, ik wil gewoon een vriend in Spanje gaan bezoeken

bezoek zal wel maar erg kort zijn :(

Is geen opdracht hoor, ik hou er van om een doel te hebben. Als het niet lukt kan ik in terugweg trouwens altijd een stukje trein nemen. Ik ga mij nou ook niet haasten hé

ottovds schreef:Als het niet lukt kan ik in terugweg trouwens altijd een stukje trein nemen. Ik ga mij nou ook niet haasten hé
No problem, voor mij hoef je je beslist niet te haasten, integendeel. Maar je begint er zelf over "ik moet 5000km afleggen in 50 dagen" en het leek me zo jammer om dat als uitgangspunt te nemen, vandaar mijn reactie.
jim
Kettler schreef:
DriesBa schreef: Op mijn website(s) vind je twee verslagen van m'n laatst gereden tochten. Naar Boedapest (1822 km) en naar de Noordkaap (3665 km). Op beide verslagen staan de dagafstanden, gemiddelde snelheid en zelfs de tijd dat ik op de fiets zat heb ik genoteerd.
Mooi reisverslag en dito foto's, maar waarom ben je van Lingen naar Bad Zwischenan gereden. Dit is bij ons in de buurt en ik ken die omgeving goed. Vanaf Lingen richting Noordkaap zou ik meer in de richting van Vechta/Ankum, onder Bremen zoeken en ook dit gebied is erg mooi. Just an opinion. :idea:

Zelf ben ik half mei gaan fietsen vanaf Arnhem naar Burgas in Bulgarije.
via roemenie(stuk Limes route) ik heb toen 3100 km gefietst in 21 dagen.
met een gemiddelde van 15 km per uur. Dus ruim 200 uur op de fiets gezeten. De kortste etappe was 100 km en de langste 172 km.
Tussendoor 1 rustdag gemomen, en heb toen met de trein van Bicaz naar constance getreind.

groeten,
Michiel

Ik ben alleen maar minder gaan rijden, door de jaren heen. Eerste vakantie was met 5 jongens door Noorwegen (ik was toen 15). We maakten lange dagen en reden tussen de 120 en 210 km/dag, veel dagen van 160 (met +25 kg bagage!). Moet er niet meer aan denken...

Daarna kreeg ik vriendinnetjes, en die bepaalden toch eerlijk gezegd wel het tempo en de afstand. Dus afhankelijk van vriendin werd het van zo'n 85km/dag, naar gemiddeld (inclusief rustdagen) 60p/dag nu. De laatste vriendin heeft ook meer behoefte aan rustdagen, dus dat zijn er dan minstens twee per week. Ach ja, dan worden we maar wat cultureler... (heb je wat aan in b.v. Noorwegen) :D

Een echtpaar van rond 60 jaar, die ik al jaren ken, zijn net terug van een fietsvakantie van 1500 km in twee weken door Duitsland, met kampeerspullen op hun fietsen! Een compliment waard!

Martin E. van Doornik schreef:Een echtpaar van rond 60 jaar, die ik al jaren ken, zijn net terug van een fietsvakantie van 1500 km in twee weken door Duitsland, met kampeerspullen op hun fietsen! Een compliment waard!
Heb je het nu over Paulus en Ko?
Dat zijn inderdaad sportieve lui. Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog zo kan fietsen...

HansvanderVeeke schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Een echtpaar van rond 60 jaar, die ik al jaren ken, zijn net terug van een fietsvakantie van 1500 km in twee weken door Duitsland, met kampeerspullen op hun fietsen! Een compliment waard!
Heb je het nu over Paulus en Ko?
Dat zijn inderdaad sportieve lui. Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog zo kan fietsen...
Klopt! Ik ben 18 jaar molenaar in Den Andel geweest, Paulus heeft een timmerbedrijf tegenover de molen en nu fiets ik dagelijks pal langs hun huisdeur op woon-werk verkeer. Soms maak ik bij hen een praatje.
Hun zoon Frank is ook een fietsfanaat. In 2007 fietste hij van Mongolië naar Thailand, dwars door China. Ik denk dat hij er zeven maanden over deed. Best gevaarlijk.

Het gaat er denk ik niet om hoeveel je aflegt per dag. Sorry dat ik weer zo
tegendraads ben. :P

Vroeger was ik ook zo van ik moet zoveel per dag afleggen, en in feite zit je jezelf gewoon op te fokken. Dat heb ik inmiddels wel afgeleerd. Ik weet van mezelf wel waar ik toe in staat ben en wat ik aan kan. Als ik echt wil kan ik 140 doen, maar als ik lui ben neem ik ook genoegen met een afstand van onder de 100 km. En als er geklommen moet worden gelden natuurlijk weer hele andere regels.

Om een lang verhaal kort te maken, hou je niet met dit soort vragen bezig tijdends je fietsvakantie! Ga gewoon lekker fietsen, genieten, doe alles lekker in je eigen tempo, houd vakantie! :D

Dit kan je natuurlijk alleen doen als je een tent hebt. Ben je afhankelijk van vast accomodaties dan moet je wel wat plannen. Maar dat is ook de reden waarom ik een sterke voorkeur heb voor een tent, je ben zo lekker vrij. 8)

Meestal doe ik 100 tot 120 km gemiddeld per dag. In de Alpen 70 tot 80km en in het binnenland van IJsland is 40km al een hele opgave.
Uitschieters zijn 193km in Finland (wind in de rug) en 246km in Zweden/Noorwegen (ook wind in de rug) moet wel zeggen dat ik toen einde krachten was, maar vond geen geschikte wildkampeer plek in het donker, anders was ik 30km eerder gestopt.
Een bergpas, daar neem je best je tijd voor, al duurd het een halve dag.

En bedenk dat "hoeveel heb ik gezien" belangrijker is dan "hoeveel km's heb ik gereden"

absoluut eens met dat laatste statement, maar ik herinner mij dat wij er tegenop zagen om de nogal oninteressante weg van Jodhpur naar Jaisalmer te fietsen (Thar Desert), meer dan 200km en dus op papier niet in 1 dag mogelijk. Edoch, die dag stak er een stevige wind op, pal in de rug, en op die golf surften wij lustig door de desert, tegen 35-40km per uur :D ... 220km op één dag :D ...
Flat spiritus ubi vult :wink: .