Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stalen frame beschermen tegen deuken en diefstal - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

stalen frame beschermen tegen deuken en diefstal

fillemon schreef:amaai haike, dat wil zeggen dat iedereen ongeveer een auto heeft,
maar eigenlijk hier is het niet anders, alles staat vol gebouwd, vooral veel jongen mensen met allemaal een auto in de stad.
Waar halen al die Amsterdammers dan de tijd om te fietsen vandaan???

Laten we wel zijn: in de binnenstad van Amsterdam worden er veel meer ritten per fiets gemaakt dan per auto, en dat is precies wat Amsterdam mogelijk maakt. Andere steden in de wereld zijn met hetzelfde inwoneraantal een aantal malen groter, en alleen daarom al zijn de meeste afstanden te groot voor veel fietsers.

Leon schreef:
fillemon schreef:amaai haike, dat wil zeggen dat iedereen ongeveer een auto heeft,
maar eigenlijk hier is het niet anders, alles staat vol gebouwd, vooral veel jongen mensen met allemaal een auto in de stad.
Waar halen al die Amsterdammers dan de tijd om te fietsen vandaan???
Die hebben zo ook niet :lol: Als ik kijk in mijn eigen buurt: hartje pijp; de meeste gaan tussen 7.30 en 8 uur de deur uit, (met de auto) en zijn rond 18.30 weer thuis of later.

Maar ja wat wil je.... waren hier veel huurhuizen toen ik hier kwam wonen, nu is het allemaal op een paar uitzonderingen na verkocht aan begin en midden dertigers, en een aantal huizen zijn ook alweer nog een keer in de verkoop gegaan en echt niet voor een lagere prijs :wink: want die zijn niet echt mals; 72m2 voor een vraagprijs van €425,- voor een twee hoog verdiepingkje. Zonder tuin, zonder eigen opgang, smal klein balkonnetje. En dat betalen mensen ervoor, maar daar moet natuurlijk wél voor gewerkt worden..... en fietsen is er dan niet bij.
Maar goed we raken een beetje teveel O.T zo
Hoi Fillemon,

Zelf woon ik in Antwerpen en ken dus een beetje het gevoel. Hier rijden wat meer fietsen rond dan in Brussel en is het ook ietsje veiliger. Maar een goede fiets laat je NOOIt buiten overnachten. Ik hoop niet dat dat de bedoeling is, anders zal hij vroeg of laat verdwijnen of gedemonteerd worden wat je ook doet.

Om hem toch te beveiligen: je zou kunnen overwegen om zwarte klevers over de witte letters van het merk te kleven. Er zijn niet veel mensen die dit merk kennen. Maar diegene die het kennen, weten dat het geld kost. Het is net zoals bij een Rohloff. Soms zie je een fiets met zo'n naaf, en dan denk je "amai ne rohloff" dat kost geld. :o

Je hebt geluk dat je geen schijfremmen noch voor- of achtervering hebt. Dat zijn DE attractiepolen aan een fiets voor de dievengilde. Dat is toch waar iedereen naar staart als ik voor een licht st te wachten met mijn mountainbike. Een Brooks is niet zo gekend en dus ook niet bemind. Trek er desnoods een nylonkous over. Verder alle assen, en zadelpen beveiligen met Pitlocks. Dus alle quick release laten verdwijnen.

Hoever je wil gaan bepaal je zelf natuurlijk. De resale value van je fiets zal er niet op vooruit gaan als je hem met een spuitbus matzwarte autolak behandelt. Maar hij wordt wel veel minder aantrekkelijk om te stelen.

Ik zou ook niet ALLES afplakken met duck tape, dat valt teveel op. Gewoon wat grijze autolak over het stuk van je derailleur waar XT op staat, enz.

De "chauffagebuis isolatie" zal wel opvallen. Teveel opvallen, volgens mij. Ik zou dan ook eerder wat matte zelfklevende folie gebruiken. Dat beschermt ook.

Veel chance met deine schuune vélo vanuit Antwerpen ;-)

Luca

Mitch schreef:Is een stukje verwarmingsbuis isolatie niets voor je? even met duct-tape vastzetten en je haalt het er zo weer af :)
Als bescherming tegen lakschade: Zijn er geen transparante plastic buizen die je om de framebuizen heen kunt klappen? Lijkt mij een ideale oplossing.