Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pak-af-tassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pak-af-tassen

Fiets al jaren met steeds mooier wordende grijze Ortliebs.
Met het oude ophangsysteem. dwz twee kleine zwarte metalen haakjes, een dik zwart soort elastiekie met een haakje om de zaak onder vast te maken en twee spanbandjes om de tassen onderling te koppelen.
Onverwoestbaar
Dus nix 'pakaf' of 'clickfix.'
Dus ook niet 'jataf' want het laden en afladen van mijn fiets doe je niet een twee drie. Dat geeft niet.
Bovendien zet ik mijn tassen ook nog vast met een extra spanbandje.
Achter de staanders van mijn drager langs om de tassen heen.
Het zit muurvast. Dus ook geen taszwabber en met hoge snelheden geen shimmy.
Als ik het nieuwe ophangsysteem van die Ortliebs zie lijkt het niet meer simpel.
Heb geen ervaring met het nieuwe.
Maar zo op het gezicht gaat mijn voorkeur uit naar primitief.
niko

:lol:
Ik heb een tassenset van Vaude. Achtertassen, lowriders en sinds een seizoen een stuurtas. De tassen bevallen prima. Alleen.. De haken die ervoor zorgen dat de achtertassen niet van links naar rechts zwabberen zijn een voor een verdwenen. Een wat knullig systeem met een moertje in een plastic plaatje verzonken. Maar het blijkt dat je ook zonder kan. De lowriders hebben een soort rubber antizwabber bandjes met een haak.
Tevens zijn de bandjes waarmee je de tassen 'released' losgeraakt. Erg onhandig als je net op dat moment hurry hurry van trein moet wisselen.

Ooit Agu tassen geleend met van die onhandige gele anti-regenhoesen, die alsnog begonnen te lekken naar de eerste de beste bui.

De stuurtas, net een grote waterdichte lunchbox met een deksel, voldoet prima. Vooral de waterdichte kaart is bijzonder praktisch.

ha, ik fiets zelf ook met Ortlieb en wel met een oude en een nieuwe tas achter (oud is QL 1, nieuw is QL 2) en wat blijkt? De oude versie is wat de haak onderaan betreft steviger, die van de nieuwe wipt er bij mij ook regelmatig af. Dus daar een extra fixatie bandje...