Additionally, paste this code immediately after the opening tag: frame verven met hammerite? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

frame verven met hammerite?

Robin76 schreef:Interessante discussie over hammerite.

Weet iemand of hittebestendige verf een goed alternatief is.
Moet je eerst heet stoken om het echt hard te krijgen. Niet dus

Voor het makkelijke metaal verfwerk grijp ik naar tractorlak, verkrijgbaar bij de Welkoop ea. Primer en aflak in een, In tractorrood, tractorzwart, tractorgeel etc ;)
zwartekees schreef:
y0ur1 schreef:Beste mensen

Ik heb een alumium tour frame welke ik wil voorzien van een nieuwe laklaag. Nu ben ik begonnen met schuren maar ik ga nog wel verfafbijt halen want het wil nog niet echt vlotten, maar dat terzijde.

Aanvankelijk wilde ik hem laten poedercoaten, maar dan ben ik hem zo een paar weken kwijt (al eens eerder wat laten coaten..) en vind het geen probleem om zelf de handen uit de mouwen te steken.

Nu heb ik het idee opgevat om daar gewoon hammerite voor te gebruiken, met hammerite hechtprimer non-ferro als primer omdat het aluminium is. Zijn mensen die hier ervaring mee hebben? Voor- en nadelen?
Ik krijg een raar gevoel bij jouw gezien het feit dat je net lid bent en eerst advies vraagt en dan op een of andere manier reclame maakt voor hammerite.
Ik som nog een keer de nadelen op (duur, lange droogtijd, rot om mee te werken en als je een keer hammerite gebruikt hebt ben je verplicht om bij beschadiging weer hammerite te bebruiken en wat ook schoftig duur is is de hammerite verfverdunner wat ook fabrieksvoorschrift is.)
haha, ik geef het eerlijk toe.. ik ben van het hammerite-promotieteam, zwartkijker!

Mocht je op een van je fietstochten in Pakistan belanden dan kun je hem daar met de hand laten beschilderen. In Rawalpindi bijvoorbeeld waar ze de trucks ook met de hand beschilderen.
Mijn nieuwe fietsuiterlijk is te zien op www.bernadette.reisprofiel.nl
Prachtig land trouwens Pakistan...

groet,
Bernadette

cyclingreddevil schreef:Mocht je op een van je fietstochten in Pakistan belanden dan kun je hem daar met de hand laten beschilderen.
Prachtig en opvallend. Zo'n fiets vind je altijd terug. Vooral de kyrgyz horn is een juweel.

cyclingreddevil schreef:Mocht je op een van je fietstochten in Pakistan belanden dan kun je hem daar met de hand laten beschilderen. In Rawalpindi bijvoorbeeld waar ze de trucks ook met de hand beschilderen.
Mijn nieuwe fietsuiterlijk is te zien op www.bernadette.reisprofiel.nl
Prachtig land trouwens Pakistan...

groet,
Bernadette
Werkelijk een prachtige fiets! Ik kijk sowieso mijn ogen uit op je website als ik zie waar je allemaal bent geweest, respect daarvoor!
Is er iemand die dit ook werkelijk geprobeerd heeft op zijn/haar fietskader? Lijkt me toch goed te zijn tegen krassen, roest,...

Wil graag ne frame die tegen een stootje kanj (ken men eigen :D )

Gr Nico
Ik heb wel eens een vlakke plaat (kruipruimteplaat) met Hammerite geverfd en het lukt niet erg om het ding er fraai uit te laten zien, om het voorzichtig uit te drukken.