Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon handvatten die afgeven. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ergon handvatten die afgeven.

Ja, dat is inderdaad niet best. Maar nu ik er over nadenk: eigenlijk alle zachte handvatten die ik heb gebruikt losten min of meer op/sleten erg hard! Blijkbaar is het niet alleen het probleem van Ergon.... Bij mij slijten die in elk geval niet harder dan wat ik gewend ben en gezien heb van andere merken.

johntelleman schreef:Net zo iets als een zwembroek die oplost in water o.i.d.
Net als deze fietsspullen die niet tegen zonlicht kunnen: http://www.leonpoels.nl/fietsen/donotex ... light.html
Leon

De nieuwe versie (met de tekst opdruk op het handvat) lost niet op in het zweet van fietsen in Costa Rica. Het lijkt erop dat er meer plastic in het materiaal zit dan rubber. :lol:

Mvgr,

Eric

Ik bedacht me ook dat mijn Ergons al wel drie paar fietshandschoentjes hebben versleten. Het laatste paar kon ik drie keer gebruiken voordat ze al stuk waren van de hoge wrijving die de Ergons geven.

De nieuwe Ergons zijn harder dan de eerste lichting? Weet iemand dat?

Tja.. wat moet ik nou? Ik had mezelf een kadootje bedacht voor m'n verjaardag en dat moest dan de tweede versie van de Ergon worden. Ik heb nu op de Herwerden de leren San Marco zitten en deze bevallen uitstekend. Ik had me bedacht dat de Marco's zullen verhuizen naar de mountainbike en de verse Ergon's op de Roadmaster. ( Wat ik me nu zo ff nog meer bedenk is dat ik m'n pseudo ook moet veranderen in 55er Mmpfhh 8) ) Ook de andere topics doorspittend ben ik er toch nog niet over uit om ze aan te schaffen. 50 euri's voor een paar handvatten is toch geld. Omgerekend naar guldens (ik blijf het toch doen) zou ik het zeker niet doen. Zucht...wat een luxe probleem. Iemand al een tijd ervaring met deze grips, veel gelezen over slijtage en zwarte handen. Is dit inmiddels opgelost?

50er schreef:Tja.. wat moet ik nou? Ik had mezelf een kadootje bedacht voor m'n verjaardag en dat moest dan de tweede versie van de Ergon worden. Ik heb nu op de Herwerden de leren San Marco zitten en deze bevallen uitstekend. Ik had me bedacht dat de Marco's zullen verhuizen naar de mountainbike en de verse Ergon's op de Roadmaster. ( Wat ik me nu zo ff nog meer bedenk is dat ik m'n pseudo ook moet veranderen in 55er Mmpfhh 8) ) Ook de andere topics doorspittend ben ik er toch nog niet over uit om ze aan te schaffen. 50 euri's voor een paar handvatten is toch geld. Omgerekend naar guldens (ik blijf het toch doen) zou ik het zeker niet doen. Zucht...wat een luxe probleem. Iemand al een tijd ervaring met deze grips, veel gelezen over slijtage en zwarte handen. Is dit inmiddels opgelost?

Ondanks de slijtage (volgens mij door de zonnebrand)......wil ik niet meer zonder. Het feit dat je nadenkt over de aanschaf avn handgreen van die prijs, zegt volgens mij ook dat je ze kan betalen toch? Doe es gek :wink:

Ik vind mijn Ergons erg lekker, ze verdelen de druk op de handen erg goed. Ik fiets nu zonder handschoentjes, en dat gaat prima. Ik heb geen zwarte handen of rubber dat oplost.

Maar door de hoge wrijving verslijten ze dus wel handschoentjes bij het leven. En bovendien vind ik het toch jammer dat die hoorntjes zo kort zijn.

Wat ik nu dus wil proberen is om nieuwe, hopelijk hardere, Ergons te kopen zonder hoorntjes, die zijn veel goedkoper, ik meen minder dan €30, en die dan te combineren met fullsize barends. Dan ben ik niet duurder uit en heb ik toch helemaal wat ik wil.

Oke...ik ben overtuigd. Kan mij 't schelen, ik ga ze halen en de Marco's gaan op de mountainbike!! :lol:

Houd ons op de hoogte, oké?
johntelleman schreef:Wie heeft er ervaring met Ergon Handvatten die afgeven?
Ik heb de mijne ongeveer twee jaar en al vanaf het begin geven
ze verschikkelijk af.
Als ik na een dag fietsen mijn handen bekijk lijkt ik wel een automonteur.


Groeten,

John.
John, wat zegt de leverancier hiervan?

Ik denk er over na om ook Ergon handvatten te kopen maar als ik dan zo'n afbeelding zie lijken ze niet zo breed (zie afbeelding). Ligt dit aan de foto of zijn ze gewoon niet zo breed?

Afbeelding

Overigens heb ik nu standaard handvatten van Giant (zacht met noppen) en die bevallen prima (veel grip) maar deze geven ook af als ik zonnecreme heb gebruikt. Zonder zonnecreme geen zwarte handen.

Je hele hand past erop (mits geen kolenschoppen), maar de demping zit aan de buitenkant, waar je het ook het meest nodig hebt.
Ik vind ze echt goed aanvoelen, maar dus alleen stroef en met kleine hoorntjes. Zeker bergop heb ik behoefte aan full size barends, omdat ik dan voorover hang.

Spironski schreef:Je hele hand past erop (mits geen kolenschoppen), maar de demping zit aan de buitenkant, waar je het ook het meest nodig hebt.
Ik vind ze echt goed aanvoelen, maar dus alleen stroef en met kleine hoorntjes. Zeker bergop heb ik behoefte aan full size barends, omdat ik dan voorover hang.
Ok, dus als ik het goed begrijp zijn deze barends niet full size? Op de afbeelding lijken ze best groot maar je kunt er geen vier vingers op kwijt?(ik heb lange vingers maar geen kolenschoppen)

Ik zag ook deze Ergons met kleine barends dus ik dacht dat de grote barends wel zouden volstaan.

Afbeelding

Ik hou van staand klimmen en gebruik de barends ook bij snel optrekken. wellicht moet ik aan iets anders denken.

Ehmm, die hoorntjes (ik heb de bovenste, de grootste) bieden bij mij plaats aan drie vingers. Maar ik mijn hele hand kan ik wel kwijt aan de zijkant van de Ergons, zeg maar met je duimen naar voren, en dat voelt goed.

Het is alleen dat ik ook nog verder naar voren met platte handen, met de duimen naar binnen, wil kunnen fietsen. Met die full size barends kan je a.h.w. tien cm. meer naar voren je handen ook nog kwijt. Die Ergons geven je twee verschillende houdingen, en ik wil drie verschillende houdingen, snap je?

Franke schreef:Ok, dus als ik het goed begrijp zijn deze barends niet full size? Op de afbeelding lijken ze best groot maar je kunt er geen vier vingers op kwijt?(ik heb lange vingers maar geen kolenschoppen)

Ik zag ook deze Ergons met kleine barends dus ik dacht dat de grote barends wel zouden volstaan.

Afbeelding

Ik hou van staand klimmen en gebruik de barends ook bij snel optrekken. wellicht moet ik aan iets anders denken.
Volgens mij is dit de afbeelding van een Ergon die inderdaad rechts korter is omdat links ervan meteen aansluitend de shifter van een Rohloff komt die het vervolgens weer tot de juiste maat maakt. De linker is gewoon de normale maat, word gewoon zo als set verkocht.

Spironski schreef:Ehmm, die hoorntjes (ik heb de bovenste, de grootste) bieden bij mij plaats aan drie vingers. Maar ik mijn hele hand kan ik wel kwijt aan de zijkant van de Ergons, zeg maar met je duimen naar voren, en dat voelt goed.

Het is alleen dat ik ook nog verder naar voren met platte handen, met de duimen naar binnen, wil kunnen fietsen. Met die full size barends kan je a.h.w. tien cm. meer naar voren je handen ook nog kwijt. Die Ergons geven je twee verschillende houdingen, en ik wil drie verschillende houdingen, snap je?
Ja, duidelijk omschreven. Dit is de positie is ik meestal inneem als ik buiten de stad ben en vaart maak, ik zit dan een stukje verder naar voren. Indien dit niet mogelijk is met de Ergon handvatten begin ik toch te twijfelen. Misschien eerst eens naar een dealer om het uit te proberen voordat ik 50 euro uitgeef.

Er zijn tegenwoordig ook grotere ergons, met gotere barends of hoorntjes.

Ik ben tevreden met kortere barends, maar ze zijn er dus.

Willem

Ik zie ze hier niet staan: http://www.ergon-bike.com/en/grips/index.html

Waarover heb je het dan?

Spironski schreef:Ik zie ze hier niet staan: http://www.ergon-bike.com/en/grips/index.html

Waarover heb je het dan?
Het hoorntje van de GR2 is groter dan van de GC2. Maar inderdaad nog steeds niet vergelijkbaar met volwaardige barends.

Gerd