Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is er interesse in een nieuw ontwerp fietskaarthouder? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

is er interesse in een nieuw ontwerp fietskaarthouder?

roosje schreef:beetjes inkt van fotokopieen blijft op de hoes staan.

roosje
De vieze vlekken van de fotokopieën kan je gewoon met wasbenzine verwijderen hoor! Ik werk op een drukkerij en weet allerlei foefjes om vuiligheden te verwijderen.

Martin E. van Doornik schreef:
De vieze vlekken van de fotokopieën kan je gewoon met wasbenzine verwijderen hoor! Ik werk op een drukkerij en weet allerlei foefjes om vuiligheden te verwijderen.[/color]
Ok bedankt voor je tip, maar is plastic wasbenzine proof???

roosje

iig niet als je er een brandende lucifer bij legt.. :lol:

Rob,

kijk eens naar de twee kaarthouders van Cordo (www.cordo.com en zoeken op kaart). Niet dat ze zo geweldig zijn, maar dat scheelt je het wiel opnieuw uitvinden. :lol:

Wat leuk, hij bestaat al!
Vooral handig omdat je hem in grootte kan veranderen.
Het handigst is natuurlijk altijd een stuurtas met kaartvak.
niko
roosje schreef:Ik gebruik zelf al een paar jaar de mapholder van Zefal
Afbeelding

roosje

Heb ook een stuurtas van Ortlieb met plastic kaarthouder er op te drukknopperen...en wat doen de slimmerd's ?
Ze plaatsen hun logo op de voorkant zodat je een stuk van je kaart niet kunt zien. :evil:

roosje schreef:Ik gebruik zelf al een paar jaar de mapholder van Zefal

voordeel kaarthouder: goedkoop, met klitteband groter/kleiner te maken, waterdicht, beide kanten leesbaar, past op vrijwel alle sturen.
nadeel: rits kan kapot gaan, beetjes inkt van fotokopieen blijft op de hoes staan.
Juist, dat is ook zo, zo heette hij... Wij hebben ook zo'n ding. Tot grote tevredenheid in gebruik. Gekocht bij een fietsenmaker op de hoek van de straat in Spa omdat we kaartjes in plasticzakjes wegens de regen een beetje zat waren. M'n vriendin heeft hem op de fiets, en ik volg haar gewoon een beetje :)
Als ik Roosjes voor en nadelen mag aanvullen:
voordelen: Standaard formaat fietskaart (boekjes FIS, bikeline etc) passen er perfect in, aangezien het ding naar achteren op het stuur hangt kan hij niet plotseling omklappen, zit niet in de weg op het stuur, kun je ook gemakkelijk los meenemen.
nadelen: eigenlijk net te kort want met een dik fiets boekje er in kan hij net niet dubbel, naam slijt van de klittenband (da's ook weer een voordeel, maar heb deze unit al eens eerder aan iemand willen adviseren, kon 'm alleen dus niet terug vinden.)
nikopaul schreef:Het handigst is natuurlijk altijd een stuurtas met kaartvak.
Alleen jammer dat je voor een kaartvak dan ook een stuurtas mee moet nemen.

nikopaul schreef: Aan een kant heeft het hoesje een verstevigde rand met vier gaatjes.
Met een handig klikhaak systeem kan je dat hoesje snel los en vast maken aan je stuur. Met twee iets uit het midden geplaatste haakjes zou het nog handiger zijn.
Het hoesje rust als het ware op je stuurpen.
Sealline heeft zoiets, je hebt dan geen stuurtas nodig

Afbeelding

http://www.seallinegear.com/cases.asp?A ... ctiveCases

zie je wel, een hip ontwerpbureautje is overbodig. tis er allemaal al.
fijn.

niko
De tovenaar schreef:
nikopaul schreef: Aan een kant heeft het hoesje een verstevigde rand met vier gaatjes.
Met een handig klikhaak systeem kan je dat hoesje snel los en vast maken aan je stuur. Met twee iets uit het midden geplaatste haakjes zou het nog handiger zijn.
Het hoesje rust als het ware op je stuurpen.
Sealline heeft zoiets, je hebt dan geen stuurtas nodig

Afbeelding

http://www.seallinegear.com/cases.asp?A ... ctiveCases

De kaarthouder van Ortlieb is inderdaad sterk en waterdicht, maar wel moeilijk als je bvb een gids van Benjaminse of Pirola gebruikt: dan moet die klitteband steeds weer open!

Lol.... de topicstarter is wel heel stil geworden hè :D... Toch blij met alle reacties, had ze niet willen missen want ik wist ook niet van het bestaan van losse handige oplossingen.

Trouwens.. als je je irriteerd aan dat klitteband van de Vaude en Ortlieb stuurtassen, gooi het boekje gewoon onder of bovenop het plastic hoesje met 2 post-elastieken (of op maat gemaakte eigen stoffen versies) om het geheel. Minder/niet waterproof, maar wel makkelijker om kaart te veranderen.
We hebben onzettend veel gehad aan alle reacties. Positief en negatief. Alles was welkom. Ik heb jullie ook bedankt een aantal weken terug. Maar dat is een ander onderwerp geworden. Mijn fout, ik ben maar een beginneling in het Forum gebruik. Maar sinds ik wat meer op jullie site heb rond gehangen en al jullie forums doorlees ben een stuk enthousiaster geworden over forums. Wat een schat aan informatie.
Ook ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar het fietsvakantie wereldje. Ik heb zelf een hekel aan fietsen. Maar heb nog nooit op een goede fiets gezeten. Maar ik houd wel van sportieve vakanties met veel natuur. En ik had er geen idee van dat dit zo'n grote bezigheid was in nederland.

het bedankje
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7691.

groetjes
Rob
Studio Peperklip