Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Olie? diksap? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Olie? diksap?

Spironski schreef:Met het goedkope setje wat Bas laat zien heb ik niet zo'n goede ervaringen, die gaan stuk en lekken. Bij b.v. de Bever moet je gewon even kijken naar z.g. wijdhalsflesjes. Zijn ietsje duurder, maar laten je niet in de steek.
Oh, vertel, heb mijn nalgene flesjes denk ik iets van 8 jaar en doen het nog goed. Heb er zowel los gekocht als in een setje.

Nalgene is ook leverancier aan bv labs, dus over het algemeen maken ze goede producten, en ik neem aan dat je onder garantie geholpen bent?

Ben benieuwd wat er achter steekt.

Bas

wereldreis schreef:verkopen ze de zakken ook bij een buitensportwinkel?
Jep, Bever iig

B@se schreef: Oh, vertel, heb mijn nalgene flesjes denk ik iets van 8 jaar en doen het nog goed. Heb er zowel los gekocht als in een setje.
Is idd ook het merk wat ik dus gebruik (los gekocht). Ook nooit last gehad.
Voor zout en peper gebruikte ik de lege plastic busjes met dekseltjes waarin kleinbeeld-films hebben gezeten. Ook heel handig. Nu een groot probleem, omdat de digitale fotografie nu in opmars is. Gelukkig fotografeer ik nog steeds analoog :wink: .

Vincent Schol schreef:
wereldreis schreef:wat is een klikrand plastic zakje..........
.......dat is zo'n wietzakje, maar dan groter.
Heh... dit kun je ook alleen maar op een nederlands forum op deze manier uitleggen ;)

@ torchingvark: platypus zijn min. 1,5 liter, voor diksap misschien nog wel te doen (wel een HELEboel diksap dan), voor azijn en olie zou ik een iets kleiner verpakking eerder aanraden (ik stop het gewoon in 0,5 plastic frisdrank flesjes, stevig en sluit goed.

@ wereldreis, beschikbaarheid in buitensportzaken... check hun websites, vaak wel een goede manier om je te oriënteren. Als je een naam of adres niet weet: google.nl

@Matin, err die dingen bewaar je toch gewoon? dus als je er ooit eentje hebt, ben je voor je leven klaar want ze zijn idd heel handig. Toch vind ik die kleine metalen busjes uit de supermarkt voor pep&zout ook wel handig, kant en klaar en ze gaan weken mee. Rest van de kruiden koop ik of ter plekke of in kleine zakjes (wiet-formaat) in mn kooksetje, rammelt het dat meteen wat minder

Oh, vertel, heb mijn nalgene flesjes denk ik iets van 8 jaar en doen het nog goed. Heb er zowel los gekocht als in een setje.
Ah, mijn fout! Met Nalgene is niets mis. Op de foto meende ik een goedkope variant te ontwaren zoals ze die ook in setjes bij b.v. Perry verkopen. Die heb ik, in een poging geld te besparen, ooit gekocht :oops: en daar erg spijt van gekregen. Ze lekten en de doppen gingen kapot. Heb ze weggegooid.

Deimor schreef:@ torchingvark: platypus zijn min. 1,5 liter, voor diksap misschien nog wel te doen (wel een HELEboel diksap dan), voor azijn en olie zou ik een iets kleiner verpakking eerder aanraden (ik stop het gewoon in 0,5 plastic frisdrank flesjes, stevig en sluit goed.
Een Nalgene wide mouth weegt 150gr, en zo'n kleintje ook nog 100gr. Een Platypus 60gr. Neemt ook niet meer ruimte in...

Overigens doen wij het altijd zonder azijn en ipv olie nemen we multifunctionele boter mee. Afhankelijk van de bestemming gaat dat soms ook erg goed in een fles trouwens :).

Bij veel apotheken kun je ook goed afsluitbare plastic potjes (zalfpotjes) of plastic flesjes (lotionflesjes) in allerlei maten krijgen.

eric222 schreef:Bij veel apotheken kun je ook goed afsluitbare plastic potjes (zalfpotjes) of plastic flesjes (lotionflesjes) in allerlei maten krijgen.
slimme tip

Ik heb ook wel eens het één en ander meegenomen in de plastic flessen van Hero Fruitontbijt. Zijn een stuk lichter dan wijdhalsflessen, veel goedkoper, maar de dop kan stuk (de fles zelf houdt zich uitstekend).

Hallo Marion,

Wij hebben 3 jaar geleden ook 3 maanden gefietst me onze kids. Wat potjes en flesjes betreft: de ervaring leert (ons althans) dat we onderweg niet gaan knoeien met jam/nutella van potje in tube/plastic fles: veel gedoe & geklieder, hup de pot in de tas en fietsen maar, die paar gram doen het 'm echt niet. Olijfolie namen we mee in zo'n kekke dure Beverfles (van één of ander soort plastic) maar die bleek niet oliedicht. Het duurde een tijdje voordat we geloofden dat die fles olie 'zweette' maar het was toch echt zo. Vanaf toen maar met glazen flesjes (kleine, met dus extra lekkere olie) rondgefietst. Idem met shampoo: gewoon in de fles laten zitten, gaat hard genoeg met z'n vieren. Verder vooral worst en kaas als broodbeleg gegeten, kun je in handige hoeveelheden krijgen en leidt nauwelijks tot verpakkingsproblemen.

En wat je kookvraag betreft: wij hebben gekookt op één kleine gasbrander. Het was behelpen maar lukte wel. En vaak uit eten natuurlijk, is in veel buitenlanden best betaalbaar en zeker bij slecht weer een uitkomst.

Waar gaan jullie heen? En hoe oud zij jullie kids, gaan ze zelf fietsen?

groet, Petra P.
zie ook: www.fietsreizigers.nl

Bij de Xenos hadden ze van die handige sleutelhangertjes waar peper en zout en paprika inzat. Altijd handig voor onderweg. (niet groter dan een lippenstift.)

Mijn ervaring met die dingen is dat de hele inhoud door elkaar heen gaat, uiteindelijk. En meestal is er ook één afdeling veel eerder op dan de andere. M.a.w.: ik vind ze verre van ideaal. (Vraag me ook af hou oud de inhoud is en hoe lekker dat nog smaakt, eigenlijk...).

Spironski schreef:Mijn ervaring met die dingen is dat de hele inhoud door elkaar heen gaat, uiteindelijk. En meestal is er ook één afdeling veel eerder op dan de andere. M.a.w.: ik vind ze verre van ideaal. (Vraag me ook af hou oud de inhoud is en hoe lekker dat nog smaakt, eigenlijk...).
Nou, nergens last van. In je maag gaat ook alles door elkaar.:P
Trouwens kun je ze gewoon weer bijvullen. En niet op alle slakken zout leggen hoor :lol:

Mwoah, slakken met knoflookboter en wat zout,... best lekker hoor! :wink:

En wat je kookvraag betreft: wij hebben gekookt op één kleine gasbrander. Het was behelpen maar lukte wel. En vaak uit eten natuurlijk, is in veel buitenlanden best betaalbaar en zeker bij slecht weer een uitkomst.

Waar gaan jullie heen? En hoe oud zij jullie kids, gaan ze zelf fietsen?

Onze kids zijn zeven en negen en gaan zelf fietsen met bepakking. Dank voor al je tips. Was je niet bang voor glas dat kapot kan gaan? Verder vind ik je verhaal vooral heel praktisch. Fijn.
Uit eten willen we zo min mogelijk doen. We bijven in europa ( limes route) en met twee kinderen en de hond uit eten lijkt me niet zo watr. Verder ben ik zelf niet zo'n fan van uit eten dus dat zal wel meespelen.

Waar zijn nullie naartoe gefietst?

Ik heb een jaar of 10 geleden een boel contactlensvloeistofflesjes verzameld, in vele afmetingen en daar gaat het volgende in: peper, zout, suiker, melkpoeder, diverse kruiden, wasmiddel, ketjap, olijfolie, shampoo, smeerolie, zonnebrandcreme etc. Ze zijn nooit stuk gegaan. Wel heb ik op een gegeven moment ontdekt dat je veel shampoo nodig hebt om olijfolie uit je haar te wassen.
Daarnaast heb ik twee goede afsluitbare bekers van de Xenos voor jam en boter. De bekers van Bever waren uiteindelijk niet dicht want de losse afdichtingen vergingen.
Leon

Leon schreef:Wel heb ik op een gegeven moment ontdekt dat je veel shampoo nodig hebt om olijfolie uit je haar te wassen.
Leon
Haar gewassen met olijfolie? :shock: :roll: :lol:

Fiets de wereld, (met vieze haren),
Whisky