Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Paastocht

159 berichten

jimvdberg schreef:Hoi John,
Ik ben blij dat je de opmerkingen positief hebt opgevat en dat je er ook iets mee kan doen, helemaal goed. Dan gaan jullie een prachtige tocht maken, hopelijk met net zulk mooi weer als vandaag. Succes verder,
jim
Ik sluit me graag bij de woorden van Jim aan. Succes met het organiseren John en graag tot ziens.

Rutger

Ehh? Hoe meld ik mij aan, is PB of Email genoeg en is er nog plek?

Het is een WF activiteit en neem aan dat WF lidmaatschap ook vereisd is? na een jaar lang "profiteren" van het gratis forum, heb ik januari 2008 besloten om ook lid te worden (voornamelijk om deze geweldige organisatie te sponsoren). Maar ik heb tot nu toe nog geen email of snailmail bevestiging gehad. Ik heb op zich wel geduld maar hoop niet dat dit een probleem gaat worden.

Groetjes, Matthijs

Hey John,

Kan je nog hulp gevbruiken voor de organisatie?

Ik hoor het wel.
Gr.
Betty

Kan ik mij ook nog opgeven, of zitten jullie al aan de tien deelnemers? 8)

Groeten,

Martijn

Cubeman schreef:Kan ik mij ook nog opgeven, of zitten jullie al aan de tien deelnemers? 8)

Groeten,

Martijn
Hoi Martijn,

Je bent van harte welkom ook als 11e :wink:

Groet,

John

Rutger schreef:Hoi John,

Het lijkt me wel dat het probleem met de campings makkelijk is op te lossen, gewoon even terugfietsen naar het prachtige Gelderland of Drente en daar een geschikte camping (bijvoorbeeld natuurkampeerterrein) zoeken.

Groeten,

Rutger
Sterker nog in Drenthe en ook dichtbij de Vecht in de buurt wemelt het van de campings en in Drenthe nabij dat gebied ook van de natuurcampings. Je moet niet op een paar kilometer omrijden kijken.

Toen ik het onderwerp las, leek het me ook wel wat, maar toen een maximum van tien in beeld kwam, schrok ik en dacht ik toch geen elitair groepje? Gelukkig lijkt dat mee te vallen. Ik ben net als enkele anderen in dit draadje voor zoveel mogelijk vrijheid bij het invullen van een tocht, zonder het doel uit het oog te verliezen. Correct me if I am wrong?

DriesBa schreef:
Rutger schreef:Hoi John,

Het lijkt me wel dat het probleem met de campings makkelijk is op te lossen, gewoon even terugfietsen naar het prachtige Gelderland of Drente en daar een geschikte camping (bijvoorbeeld natuurkampeerterrein) zoeken.

Groeten,

Rutger
Sterker nog in Drenthe en ook dichtbij de Vecht in de buurt wemelt het van de campings en in Drenthe nabij dat gebied ook van de natuurcampings. Je moet niet op een paar kilometer omrijden kijken.

Toen ik het onderwerp las, leek het me ook wel wat, maar toen een maximum van tien in beeld kwam, schrok ik en dacht ik toch geen elitair groepje? Gelukkig lijkt dat mee te vallen. Ik ben net als enkele anderen in dit draadje voor zoveel mogelijk vrijheid bij het invullen van een tocht, zonder het doel uit het oog te verliezen. Correct me if I am wrong?
Beste luitjes,

In Nederland is het geen enkel probleem om een open camping te vinden. Heb ik al eerder vermeld.

Gelderland-Drenthe lijkt mij gezien de loop van de rivier richting de bron een beetje uit de richting. Voor degene zonder kompas we gaan oostwaarts. De bedoeling is om richting de bron te trappen naar Darfeld in Duitsland.

En vwb 10 daar hebben wij het met zijn allen al uitgebreid over gehad.

Blijft over de Paastocht :!:

Ik neem aan dat je je wilt opgeven... :?:

John

hoi fietsers nog 18 dagen

zitten we al aan de door zovelen geproclameerde 50 fietsers? Toen ik mij opgaf was ik nr8 en verbaasde mij dus over de ophef van een maximum van 10.

Ik heb er iig zin in, heb van de week even mijn (veelste grote) tent opgezet in de woonkamer en de naden nagelopen. effe inspuiten kan helaas binnen niet, dat zal moeten wachten tot een droge dag in mei/juni.
Dus ik wens de paasfietsers 4 droge dagen toe... alles is prima, behalve van die kleffe (miezer)regen.

groeten, matthijs

vandaag: maastricht-stadskanaal-nijmegen-rotterdam, met de trein ;)

Ik ben er ook bij!

Of ik nou Nr9 ben of Nr 52 maakt me niet uit.
Afgelopen weeken een artikel gelezen over spoken in de Vechtdaal - lijkt me een zeer interessant gebied om doorheen te fietsen!

Zie y'all in Zwolle!

Jimbo

P.S. Laten we hopen dat het weer ietsje rustiger is dan afgelopen weekend! Gistermiddag met vol bepakking tegen de wind in ploegen was wel een uitdaging!

Ik heb ook wel zin om mee te gaan, met mijn eerste WF tocht.

mario

Lol, maart heeft idd een venijnig karakter :( Vanmiddag nog lekker door de zon gefietst, nu hagelt en onweert het en is het kwik volgens mij in 5 min ook 5 graden gedaald. Brrr.. zelfs hier in huis liggen de hagelsteentjes te smelten. Ik krijg er nu echt zin in :roll: :lol:

Bloed, tranen, regen en hagel - ze drogen allemaal!

Jim

P.S. Maar natte sokken blijven nat! :D

Terugreis per trein vanaf Coesfeld.

Vanaf Coesfeld vertrekt een regionale trein naar Enschede om iedere minuur over het hele uur. Dus 15:01, 16:01, 17:01.
De reistijd naar Enschede bedraagt 49 minuten
Op het station van Coesfeld zijn géén loketten, maar alleen een automaat. Deze automaten werken anders dan de NS-automaten. Je kunt een kaartje en een fietskaartjes kopen tot Enschede.
In Enschede moet je nieuwe kaartjes komen.
In Enschede heb je voor de richting Amsterdam vijf minuten tijd om een kaartje te kopen en over te stappen. Voor de richting Utrecht, Den Haag en Rotterdam heb je 35 minuten tijd.

Voorverkoop

De Treinreiswinkel heeft kaartjes en fietskaartjes in de voorverkoop van Coesfelt tot jouw gewenste station in Nederland

Voorbeeld van de kosten
Enkele reis Coesfeld - Amsterdam:
vol tarief, Euro 31,40;
met NS-voordeelurenkaart, Euro 21,45;
met NS-voordeleurenkaart + Railplus, Euro 19,90;
Een internationaal fietskaartje kost (bij de Treinsreiswinkel)Euro 10, - .
De treinreis van Coesfeld naar Amsterdam duurt ongeveer 3 uur

Deze kaartjes zijn te koop bij:
Treinreiswinkel Leiden, Breestraat 57;
Treinreiswinkel Amsterdam, Singel 393 (voormalig pand van Pied à Terre);
Treinreiswinkel callcenter, 071- 513 70 08.
Zie ook: www.treinreiswinkel.nl

bert sitters schreef:Vanaf Coesfeld vertrekt een regionale trein naar Enschede om iedere minuur over het hele uur. Dus 15:01, 16:01, 17:01.
Lieve help,
Dat betekent alles bij elkaar vijf uur reizen en vier keer overstappen, als alles goed gaat tenminste. Ik weet nog niet of ik daar zin in heb.
Wordt er niet ook een iets beperktere versie van de tocht georganiseerd?
Groet,
Leon

Hier ook wat twijfel...
bijna 4 uur en 4 keer overstappen om weer enigszins thuis te komen vanuit Coesfeld.
Heb nog niet echt het idee dat ik daar zin in heb!

Misschien maar een alternatieve tocht in overweging nemen dan maar.

Leon schreef:
bert sitters schreef:Vanaf Coesfeld vertrekt een regionale trein naar Enschede om iedere minuur over het hele uur. Dus 15:01, 16:01, 17:01.
Lieve help,
Dat betekent alles bij elkaar vijf uur reizen en vier keer overstappen, als alles goed gaat tenminste. Ik weet nog niet of ik daar zin in heb.
Wordt er niet ook een iets beperktere versie van de tocht georganiseerd?
Groet,
Leon
leon,

Ehh had je dan meegewild als er een alternatieve versie zou worden aan geboden? Of moet ik een aantal verschillende versies van de Paastocht aanbieden en welke dan? Mijn tocht gaat in ieder geval van Zwolle naar Darfeld.

Je kunt natuurlijk altijd onderweg eerder terug.

Voor alternatieve verwijs ik je naar de feestcommissie. Die is op dit moment bezig een wedstrijd uit te schrijven voor degene die de meest kritische opmerking weet te plaatsen. En het verhaal gaat dat zij toch niet mee willen.

Ik wacht vol spanning af op je inschrijving.

John

Cubeman en Leon, het is 49 minuten terug naar enschede en 2 uur naar zwolle (het beginpunt). Ik vind dat best netjes qua tijd als je beseft dat je 4 dagen uit de richting fietst. De meeste tijd zijn jullie kwijt met in nederland reizen omdat jullie gewoon ver weg van het oosten wonen, daar kan de route/tocht niks aan doen. Uiteindelijk ben je ook bijna evenveel tijd kwijt om NAAR zwolle te komen, en daar heb ik niemand over horen klagen.

En wat is nu 4 uur reizen?

Als jullie het echt te ver vinden in 1 keer, kunnen jullie vast (de avond ervoor/erna) bij andere wereldfietsers overnachten die in de buurt wonen.
Ik denk bij deze wel een (gratis) kampeer-/slaapplek in wijhe aan te kunnen bieden voor degenen die donderdagavond al richting het oosten willen komen. Dan kunnen we 's ochtends langs het mooie ijsselfietspad 20 km naar zwolle trappen, ben je meteen warm gefietst als je aan de officiele tocht begint ;) Mocht hier animo voor zijn, laat het mij even weten, dan kan ik vast wel wat regelen.

Wij zijn toch wereldfietsers!!!! Zijn we dan helemaal geen reistijd en overstappen gewend??????

Vikingar schreef:Ik wacht vol spanning af op je inschrijving.
Bij dezen.
Leon