Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Goede reisfotocamera - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

[TKA] Goede reisfotocamera

Camera is niet meer te koop......(foto's of fotoshoot van/door mij natuurlijk wel :lol: )

Lanseloet schreef:Ja, maar laat je niet teveel vangen door het gegoochel van de fabrikanten met megapixels. Het is niet het aantal MP dat van belang is maar veeleer de kwaliteit en grootte van de CCD (elektronisch opvangplaatje) en de lens die op je fototoestel zit gemonteerd. Wat ben je met 6MP als de foto op die grootte onscherp is en een slechte kleurenweergave levert? Ik denk dat zo'n €150 à €200 het minimum bedrag is voor je een beetje een degelijke camera in de hand hebt.
Ik denk ook dat je eerst moet bepalen wat je ermee wilt gaan doen voordat je een goede keus kan maken. Ik heb het niet voor niets over "vakantiekiekies" die waarschijnlijk in een internetalbum terechtkomen.
Er zijn genoeg mensen die geen grote D-SLR willen meesjouwen en liever een kleine DCC in hun achterzak mee willen hebben of luitjes die al die instelmogelijkheden maar niets vinden. De Panasonic Lumix FZ18 met Leicalens (ik heb geen aandelen erin) is ook een leuke tussenoplossing voor rond de 300 euro. Kortom, er is veel meer in de markt voor een leuk prijsje dan de prijs die je voor de profesionele D-SLR's betaald.