Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheurtje in de velg, is dat erg? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Scheurtje in de velg, is dat erg?

Tja, als je er toch nieuwe velgen op wil laten monteren dan zou ik zeker overwegen om Rigida Grizzly CSS velgen te kopen.
voordelen:
Deze velgen hebben een zeer slijtvaste velgwand waardoor ze veel langer meegaan.
Deze velgen geven een grotere remkracht doordat de velgwand stug is en blijft.
De velgwand is iets hoger waardoor je meer plaats hebt met je remblokjes.
nadelen:
De remblokjes slijten iets sneller doordat de velgwand stugger is.
Ze zijn iets duurder, vraag me niet hoeveel :wink:
www.rigida.com/ned/produits/mtb_double/grizzly
Succes met je keuze.
Roger.

De Sputnik en de grisssly lijken veel op elkaar. Misschien is de Sputnik van Rigida het overwegen waard. Deze velg is ook in een CSS versie te verkrijgen.
Voor reisfietsen is deze sputnik (eigenlijk een versterkte versie van de Grissly) nog betrouwbaarder. En dus ook in een CSS versie te koop.

Robbert Rutgrink schreef:De Sputnik en de grisssly lijken veel op elkaar. Misschien is de Sputnik van Rigida het overwegen waard. Deze velg is ook in een CSS versie te verkrijgen.
Voor reisfietsen is deze sputnik (eigenlijk een versterkte versie van de Grissly) nog betrouwbaarder. En dus ook in een CSS versie te koop.
Inmiddels zijn we een flink aantal maanden verder. Er zit nu een Sputnik op. Ik moet alleen het voorwiel nog laten doen en daar laat ik dan meteen een naafdynamo inzetten.