Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Fietsroutes voor Nice begin mei! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Fietsroutes voor Nice begin mei!

Dank Tovenaar! (en Michael)

Dat wordt dan vanuit Entrevaux de D 911, over de Col de Felines, door naar de Col de Buis, weer afdalen en over de D710 en D 610 terug naar Entrevaux. Of andersom natuurlijk. Maar dan moet je wel nog zin hebben om Col de felines op te fietsen na de Col de Buis.

Geen hele lange tocht maar wel zwaar door aanzienlijke stijgings percentages tot meer dan 15%, en zonder bagage is dat wel te doen zonder te hoeven lopen.

Groet

Rolf

PS ik lees zelfs tot 19% op het kaartje, maar goed dat ik dat niet van te voren wist. Maar het lukt dus wel 19% met bagage.

rtk schreef:Dat wordt dan vanuit Entrevaux de D 911, over de Col de Felines, door naar de Col de Buis, weer afdalen en over de D710 terug naar Entrevaux.
Kleinigheidje, de D710 wordt verderop de D610 ! Maar daardoor zal je vast niet verdwalen ;-)
Bedankt voor jullie antwoorden!

We zijn inmiddels een week terug van twee weken fietsen in de Hoge Provence. Onze daadwerkelijke route is iets anders dan de geplande. Wegens het niet vinden van een geldautomaat en een winkel die open was voor eten, hebben we de Mont Ventoux geskipt en zijn afgedaald naar de camargue. Eeen prachtige reis zeer zeker in mei als het nog niet zo druk is in Zuid Frankrijk.

Ik heb inmiddels de landeninformatie onder Frankrijk aangevuld.

Nieuwsgierig naar wat wij gedaan hebben met jullie tips? Gauw kijken dan naar de film Les Motagnes, la Mer et deux Bicyclettes

Ook te zien in de Wereldfietsengroep van Youtube.

Blanche 8)


Afbeelding

Prachtig. Dat moet leuk geweest zijn.
Willem

Ziet er erg leuk uit. Is natuurlijk ook een fantastisch gebied om tijdens deze tijd te fietsen.

Ik zie het rondje Cians, Daluis niet terug, maar mogelijk is dat voor een andere keer? Daarnaast is ook het gebied ten noord oosten van Nice zeer de moeite waard (met o.a. de col de la Madone).

Zie ook mijn reis in 2003 met o.a. de klim naar de col de buis en een route van Nice naar Marseille.

http://luddo.freehostia.com/France2003/France2003.htm

groet

Luddo

Prachtige beelden weer. Daar verbleekt mijn eigen vakantie met losse fietstochten in Denemarken toch enigszins bij :shock:. Maar: we hadden hele voorzichtige plannen (is nog ver weg) om volgend jaar rond deze tijd richting Avignon te gaan met de fietsen. Dan voel ik me wel geïnspireerd.

luddo schreef:Ik zie het rondje Cians, Daluis niet terug, maar mogelijk is dat voor een andere keer? Luddo
Klopt, ge kunt niet alles doen!
Maar niet getreurd de hele hoge passen gaan in drie weken gebeuren, tijdens de WF- buitenland reis naar de Stelvio.

Blanche