Ik sprak laatst met iemand die met twee anderen een bijna-wereldreis maakten met de Triaban. Ze waren in Iran begonnen en toen oosteruit om vervolgens weer in Europa uit te komen.
De fietsen waren heel goed bevallen. Geen problemen, alleen de verplichte bijstellingen onderweg.
Ik weet niet hoeveel fietsen er verkocht worden van de 'exclusievere' merken, maar het is vrij logisch dat de massa productie van Decathlon de prijs omlaag haalt. Dus zo en zoveel duurder is niet zo en zoveel beter. Helaas misschien, het zou gemakkelijk zijn om te weten dat de prijs direct de kwaliteit beschrijft van een produkt.
Heb zelf een rockrider als stadsfiets gehad. Ook geen problemen mee gehad, tot hij gestolen werd. Ik ben het overigens wel eens met de filosofie dat het beter is goedkoop een dure tweedehands te kopen dan een goedkope nieuwe.
Heb toen na die diefstal een mooie , bijna niuewe, Scott Montana gekocht, die zich nog moet bewijzen.
Ik zit er ook over te denken om er een stalen frame bij te kopen, iemand misschien een tip voor een site waar ik rond kan kijken?
Bedankt.