Blanche,
Je helpt me wel met boodschappen doen, hè. Ik heb van Inge het volgende recept voor 18 personen (Inge: bedankt voor je bijdrage!):
"Een mexicaans feestmaal
Faitas van kip en paprika
Tortilla’s
Sla
Zure room
Geraspte kaas
Salsa
Guacamole
Gemengde noten
Kidney bonen
Faitas (18 personen)
2 kg gram kipfilet
4 limoenen of citroenen (sap en groen van de schil kleingesneden)
Teentjes knoflook (zoveel als je lust)
3 eetlepel gedroogde oregano
3 eetlepels koriaderzaad
3 theelepels gemalen komijn
2 theelepels cayennepeper
4 eetlepels suiker
8 paprika’s
3 uien
Snijd de kipfilet in stukjes en doe alles tot de paprika’s bij elkaar en laat een half uurtje staan. Bak alles aan in een beetje olie, gesneden uit erbij even bakken en dan de paprika’s erbij. Laat nog even stoven en klaar is kees.
Tortilla’s
Reken op ongeveer 3 tortilla’s per persoon. Even opbakken in de koekenpan is het lekkerste maar niet noodzakelijk
Sla
Zak gewassen en gesneden sla per 4 mensen, lente ui erdoorheen snijden en flesje ceasar dressing erover. Lekker is het om ook wat geitenkaas erdoor te doen maar dat is optioneel.
Zure room
Gewoon kopen, 1 bakje voor 4 man
Geraspte kaas
3 zakjes voor de hele club.
Salsa
4 potjes moet je een eind mee komen.
Guacamole
1 avocado voor 2 man. Er zijn ook potjes te koop
Gemengde noten
Gewone gemengde noten, even wat korianderzaad en cajenne peper erover en smullen maar
Kidney bonen
Even warm maken met een klein gesnipperd uitje, verse koriander en een scheutje olijfolie indien aanwezig. Heerlijk.
Zijn mensen toch bang honger te krijgen is een heel gemakkelijke extra gehakt en burito mix van casa fiesta."
Ik doe in de loop van de zaterdag een inventarisatie van wie mee wil doen met de mexicaanse maaltijd. Dan kunnen wij zaterdagmiddag bij de C1000 de boodschappen doen, (James wil vast wel meelopen voor het nodige sjouwwerk), kopen tevens wat flessen wijn erbij, en we kunnen 's-avonds mooi het koken delegeren aan de anderen, hihi, lekker makkelijk toch!
seeya
jim