Was het dit?flipse schreef:De volgende dag richting Natanz. Het is rustig op de weg en dat is voor het eerst sinds het uiterste noord-westen van Iran. Ik luister naar het nieuws van de BBC en hoor dat de CIA geen bewijs heeft dat Iran een ondergronds kernwapen-programma heeft. Israel is er echter van overtuigd dat er een tunnel bestaat waarin uranium opgewerkt wordt.
35 kilometer na Kashan wordt het duidelijk waarom de weg zo rustig is. Ik ga onder een snelweg door, die niet op mijn kaart staat. direct daarna zie ik iets waarvan ik niet echt kan geloven dat ik het zie. Als ik dichterbij kom blijk ik het toch goed te hebben gezien: luchtafweergeschut en honderd meter verderop weer een opstelling. Mijn intuitie vertelt mij dat ze het vermoedelijk niet zo zullen waarderen als ik foto's zou maken. Die indruk wordt nog verstrekt als ik manshoge borden zie met daarop een kamera met een rode streep er doorheen. Ook zie ik borden met een grote P en ook een rode streep. Even verderop zie ik nog meer geschut op heuvels geposteerd. In totaal tel ik alleen aan mijn kant 8 stuks. Maar afweer tegen wat?? Eerst zie ik alleen een muur met wachttorens,maar dan even verder toch gebouwen. Het lijkt een fabriek en vermoedelijk geen melkfabriek.
Staat gewoon op google earth, en als je googelt op afbeeldingen naar {natanz iran map} krijg je 1890 hits die je vast bekend voorkomen.
Enne, als je je op het platteland van Portugal onveilig gaat voelen, dan is dat toch wel bijzonder.
Leon