Additionally, paste this code immediately after the opening tag: toscane - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

toscane

In de tijd dat ik er was, (2002) waren de campings in heel Italië schreeuwend duur en de kwaliteit vaak belabbert. Bovendien bevinden de meesten zich aan de kust op plaatsen waar je als fietser liever niet heen gaat. Frankrijk scoorde wat dat betreft een stuk beter. Veel zal er sindsdien denk ik niet veranderd zijn, of het moeten in Frankrijk de befaamde municipal campings zijn, die langzaam aan in aantal afnemen t.g.v. privatisering. Maar dan nog zullen ze een stuk goedkoper en beter zijn dan in Italië.

Campings zijn inderdaad nogal duur in Italië, maar de campings die we onlangs tussen Zwitserland en Rome hadden, waren meestal goed, met gratis warme douches, zwembad en restaurant.
Wij betaalden met zijn tweeën met een tentje per nacht tussen 15 en 28 euro, dat laatste exorbitante bedrag op de feestcampings in Figline Valdarno en I Pini bij Rome (er zijn daar niet zoveel alternatieven). Ben je in je eentje, dan zijn de campings wel wat goedkoper want de tarieven zijn niet forfaitair per plaats (zoals vaak in Frankrijk) maar per persoon en tent.
Op sommige campings kun je echt goed eten, zoals die boven Assisi (er komen ook veel mensen uit de buurt eten). Je bent dan met zijn tweeën circa 40 euro kwijt voor drie gangen, een liter huiswijn, water en koffie. Gezien de kwaliteit zeker niet te duur.
Maar alles bij elkaar is Italië zeker wel flink duurder dan Spanje, bijvoorbeeld, en qua campings ook duurder dan Frankrijk. Maar wijn en koffie zijn er weer veel goedkoper dan in Frankrijk.
Toscane is warm, pittig, duur, drukke campings maar o zo ontzettend mooi, romantisch en lieflijk.
Wij hebben er al twee keer gefietst en het is ons beide keren erg goed bevallen. De afwisseling is enorm, het eten uitstekend en de cultuur en natuur overweldigend.
Gewoon doen dus!

Vergeet niet 'n (goekope) pizza te eten op het Piazza Del Campo in Sienna! Onvergetelijk...
wexx schreef:hallo,

Mijn vriendin en ik, beide 21, willen in september gaan fietsen door toscane. maar we hebben hier totaal geen ervaring
maar u hebben we gehoord dat het daar toch vrij stijl is, is dit echt zo, want wij willen er een plezierfietstochtje van maken voor 10 dagen en geen afmattend gedoe.

is misschien griekeland of de provence beter geschikt.

en een tentje meenemen, is dat handig voor als je gaat rondtrekken met de fiets?
Ik heb eind mei-begin juni 2006 gefietst in de Toscane. Mijn fiets is een Giant FCR. Vrij dunne banden, 21 derailleur-versnellingen, Brooks-zadel en maar 14 kilo bagage. Dus geen tent mee! Kleding: knickerbocker met erboven een wielrennerstrui, Bell-fietshelm. Twee bidons op je fiets is wel noodzakelijk. Ik overnachtte in Italiaanse jeugdherbergen: Lucca, Firenze (Florence), Tavarnelle val di Pesa, Siena, Rome en Castelfiorentino. Zie www.ostellionline.org , de Italiaanse jeugdherbergen. Gemiddeld 15 à 18 euro per nacht. Ik heb erg genoten van mijn Italiaanse fietstocht :D .
Veel wegen zijn nogal steil, zoals bij Radda in Chianti en Castellina in Chianti. Goed veilig en niet druk, bosrijke omgeving met soms prachtige vergezichten waar ik het Appennijnen-gebergte met besneeuwde toppen kon zien. Vanuit Siena nam ik de trein naar Rome om daar ook rond te fietsen. De afstand is 254 km en het treinkaartje kostte slechts 12,34 euro (enkele reis) plus 3,50 euro voor de fiets, spotgoedkoop!
De Nijmeegse fietsliefhebber Luc Oteman heeft zeer veel gefietst in Toscane en Umbrië, hij schreef een boek met 44 fietsroutes in die streken. Veel nuttige dingen om te weten. Bestel het boek via http://www.opdefiets.net/welkom.htm
Ik had mijn fiets per Transavia naar Pisa meegenomen en terug. Voor meer info bij www.fietsvakantiewinkel.nl
Neem ook fietsregenkleding mee, het weer is daar net zo wispelturig als bij ons.... :(
Zie voor het fotoverslag van mijn Italiaanse fietstocht op http://www.mijnalbum.nl/Album=J7FM7TAZ
Ik ben al wereldfietser vanaf 1969.