Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd tav aankoop ligfiets woon-werk - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd tav aankoop ligfiets woon-werk

Ik heb vorig najaar mijn ligfiets verkocht, gebruikte hem voor woon-werkverkeer. Het beviel mij niet. Het fietsen op zich wel, maar dan op een fietspad zonder auto's lekker doortrappen en kilometers maken. Nadelen van een ligfiets is dat je slecht zichtbaar bent voor ander verkeer, bij afslaan niet over je schouder kunt kijken. Je moet dan spiegeltjes monteren. Het op- en af stappen, zeker als je al een rit gemaakt hebt is niet makkelijk, met je been over de fiets. Het wegrijden als de weg iets oploopt, wat bij fietspaden vaak het geval is, is heel lastig. Ik denk dat je een goede keus gemaakt hebt door een 'gewone' fiets te kopen. Testritjes maken op een ligfiets is heel leuk, maar echt in het verkeer hebben ze t.o.v. andere fietsen voor mij teveel nadelen.

:)

het eerste ritje, winkel Wageningen naar huis met een rondje langs mijn werk zit er op. Op wat kleine bijstellingen na, is de eerste indruk goed, :D nu de duurbeproeving..... ;)
Het schakelen met de Rohloff is tegengesteld aan mij oude Gazelle met Nexus-7 naaf , zal zo gewend zijn... er staan nu zoveel voordelen tegenover....