tja ik vrees ook een boel van die beesten tegen te komen (oa in Kosovo..)
alle tips zijn welkom..
toen ik vanmorgen op de radio nog zo'n bericht hoorde tijdens het werk begon ik wat te brainstormen. Bij deze deel ik mijn ideetjes, het is gewoon wat gebrainstorm, misschien zit er wat tussen, graag mening van agressieve- of wilde- of straat- hondenkenners :
-(knal)vuurwerk of gewoon vuur (in combinatie met deodorant ofzo), iemand een idee of een van deze kan werken, of juist helemaal niet?
dit vooral bij groepen honden, tien honden wegjagen met roepen/grootmaken of stenen gooien lijkt me ook niet zo werken.
-kun je een wilde hond afleiden met iets van eten, een stuiterbal, een
of iets anders stoms? Dat hij in ieder geval (even) stopt met rennen en jij dus uit kunt lopen. Wie denkt iets te weten wat werkt?
-Of iets voor zijn poten gooien (kraaienpotenachtige dingen
wat ook niet reeel zal zijn ivm met andere auto's/fietsers/mensen/onschuldige dieren)
-verblinden? fel licht ofzo kan dat werken (laser?)
-stel dat je het klaar krijgt om iets om zijn hoofd/hals te gooien (een dunne ring/touw? ofzo) dat hij denkt: wat krijgen we nu en stopt om dat er af te schudden? Iemand iets beters in deze trend, dat de hond verward raakt en even niet weet wat hij moet doen??
-het ging zelfs zover dat ik bedacht om een soort strop/lasso aan mijn frame te binden, al fietsende de lus om een agressieve hond gooien die dan misschien raar opkijkt en stopt, ik fiets door en trek 'm vanzelf (via mn frame) goed aan
.. maar dit is niet handig als er meerdere honden zijn omdat ik zal moeten stoppen en afstappen. Bovendien gaat het wat ver zeker als die hond nog niet heeft gebeten, (maar wel lastig is!)
Hoe dan ook, een hondebeet zal ernstige vertraging en wellicht einde vakantie betekenen ivm angst voor hondsdolheid moet ik naar ziekenhuis en daarbij allerlei gedoe en veel tijdsverlies.. Dus ik treed liever zelf als eerste hard op dan andersom.
Afstappen zie ik me niet snel doen, ik ben al bang voor het kaffertje van de buren als ik een bal moest halen die over de schutting vloog:D
Vinden jullie eigenlijk dat je een lastige hond hard aanmag pakken (stenen gooien/stampen/stok/zweep etc) als hij alleen maar achter je aan rent en blaft?
nu ziet het ernaar uit dat ik eerst zal proberen door te gaan in de hoop dat ze afhaken, enkele stenen bij de hand (in de stuurtas), en een bidon met waterstraal, stoppen met trappen en mn voeten (hakken!) als wapen als ze zo dichtbij komen..
Vooral als je een roedel tegenkomt maak ik me dus wat zorgen..
Uiteraard ga ik lekker fietsen en veel zien en meemaken, maar nu ik zulke berichten hoor kan ik me er wel even druk om maken, die rothonden ook..