Voor tochtjes binnen Europa trap je op de meeste fietsen wel een paar duizend kilometer weg. Er zijn echter redenen genoeg om voor de kwaliteit van een echte vakantiefiets te gaan. Ik heb persoonlijk veel plezier beleefd aan een Giant Expedition, gekocht in 1994. Hij doet nog steeds prima zijn werk. Het grote voordeel t.o.v. van goedkope hybrides is de stabiliteit van de fiets als je er 25 kg aanhangt en de duurzaamheid van de onderdelen.
Toch kun je m.i. even goed een andere oplossing kiezen namelijk een goede mountainbike met een BOB trailer. Je bespaart je in elk geval de kosten van een tassenset. Dus uiteindelijk ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Als je al een mtb hebt dan zou ik daar zeker voor kiezen, eventueel een BOB huren.
Ik heb bij mijn Cannondale mountainbike sinds kort een BOB en die ga ik dit voorjaar testen. Dan weet ik wat echt het prettigst reizen is.
Toch kun je m.i. even goed een andere oplossing kiezen namelijk een goede mountainbike met een BOB trailer. Je bespaart je in elk geval de kosten van een tassenset. Dus uiteindelijk ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Als je al een mtb hebt dan zou ik daar zeker voor kiezen, eventueel een BOB huren.
Ik heb bij mijn Cannondale mountainbike sinds kort een BOB en die ga ik dit voorjaar testen. Dan weet ik wat echt het prettigst reizen is.