Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff met 64 spaken? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rohloff met 64 spaken?

De empirie binnen mijn vrienden- en kennissenkring heeft inmiddels uigewezen - het zijn namelijk allemaal Koga bezitters - dat de geleverde velgen van Mavic bij Koga binnen een tijdspanne van een jaar of 3-4 scheuren. Die wielen zijn nmm niet van een goede kwaliteit.
Koga Miyata gebruikt al een paar jaar gewoon de Exal SP19 velg. Alleen dan van een eigen stickertje en kleur voorzien. De fietsmerken Snel en Santos gebruiken deze velg al jaren (en wellicht andere merken ook?).

Dus de Mavic-horror story; dat is al lang verleden tijd. (Ik heb voor de cursus in de winkel een leuk exemplaar liggen)
Leon schreef:Die problemen met de scheurende velgen in Koga's, is dat niet in het begin van deze eeuw al opgelost?
Leon
Fietsen waar ik het nu over heb zijn ca. 3-5 jaar oud. Ik spreek hier over een ervaringsfeit binnen mijn koga rijdende fietsvrienden, naast ook zadelpennen die bij allen spontaan afbraken. Koga heeft het klaarblijkelijk toch voor elkaar gekregen een spaak-velg combinatie te creeeren die leidt tot voortijdige inscheuring - niet zijnde een gevolg van "normale" inslijting door remgebruik - van de velg.

Zou zeggen, reik koga deze info aan, misschien kunnen ze er wat mee!

gr walter

Eric Schuijt schreef:
De empirie binnen mijn vrienden- en kennissenkring heeft inmiddels uigewezen - het zijn namelijk allemaal Koga bezitters - dat de geleverde velgen van Mavic bij Koga binnen een tijdspanne van een jaar of 3-4 scheuren. Die wielen zijn nmm niet van een goede kwaliteit.
Koga Miyata gebruikt al een paar jaar gewoon de Exal SP19 velg. Alleen dan van een eigen stickertje en kleur voorzien. De fietsmerken Snel en Santos gebruiken deze velg al jaren (en wellicht andere merken ook?).

Dus de Mavic-horror story; dat is al lang verleden tijd. (Ik heb voor de cursus in de winkel een leuk exemplaar liggen)
Bedankt Eric,

Koga heeft er dus iets aan gedaan. En dat is maar goed uit, het zou zonde zijn dat een gerenomeerd merk als Koga haar naam te grabbelen zou gooien door (een) foute (combinatie van) onderdelen. Voor de tijd dat ik er nog op rijd, er zit nu idd een achterwiel van Exal (SP19) wiel. Kom uit Rotjeknor dus bij Bike4travel laten spaken. Mocht ik nog een carrierestap rihting het Noorden maken, dan kom ik bij jou in je zaak kijken.

gr Walter