Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Batavus Comanche of Gazelle Medeo City - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Batavus Comanche of Gazelle Medeo City

Haike schreef:
Jan-Willem schreef:Maar jullie zouden eerder V brakes kiezen ipv rollerbrakes?
Als jij geen reisfiets zoekt of wilt, zou ik niet voor een XT groep, schijfremmen, hydraulic, of wat dan ook gaan, slaat helemaal nergens op en maakt je fiets alleen maar kwetsbaarder, en diefstal gevoeliger. Als je wel een ranndoneur wilt is het een ander verhaal. En ja geen rollerbrakes maar een deugdelijk velgrem gewoon met een kabeltje. Goed genoeg voor wat jij hebt aan gegeven. Wil je wel de alpen of wat dan ook voor een berg over, kan dat nog steeds met een rem met kabel, maar als je nog niks hebt aangeschaft, doch wel al besmet bent met het fietsvirus is goed om serieus naar andere opties te kijken.
Ja dat kun je wel stellen. Ben nu aan het kijken naar dat hydraulische spul. en dan zijn er idd veel meer opties. Ook buiten hydraulisch. En bedankt lol.
Teveel keuze. Gelukkig heb ik nogeven bedenktijd. bedankt voor alle info in ieder geval.

Voor in de stad naar het werk of de kroeg zou ik een (desnoods tweedehandse) nederlandse stadsfiets kopen met terugtraprem. Dan heb je het minste gezeur, de laagste gebruikskosten, en hoef je niet te treuren als ie gepikt wordt.
Als je een hybride wilt kopen om tochten of tochtjes mee te maken, en je hebt 1200 euri te besteden, dan zou ik eens kijken naar de Avaghon series, verkrijgbaar met 26 of 28 inch wielen. Deze fietsen waren vroeger bekend als de Viliger Cabonga, en waren terecht zeer geliefd. Met Deore afmontage (maar LX naven) en citypakket (spatborden, drager etc) kost dat 1200 euri, en dat zijn heel mooie fietsen. Ze zijn er dus in 26 inch en 28 inch, en ze hebben heel (heeeeel erg) mooie stalen frames: goed genoeg voor een wereldreis (vooral de 26 inch), maar ook lekker op zondagmiddag. Avaghon bouwt zelf de wielen, en dat zijn goede wielen.
Natuurlijk kun je hydraulische remmen nemen (ik ben zelf een grote fan), en wat niet al, maar bij dit budget zou ik het geld vooral besteden aan een mooi frame en goede wielen. Dat krijg je hier.
Als je een werkgever hebt die mee doet aan een fietsenplan dan kun je ook nog enkele honderden euri fiscaal voordeel halen.
Wim

Hi,

om nog meer keuze te scheppen, kwam net deze tegen:

Afbeelding

is een echte dawes en eentje met erg goede specs

"Specificaties:

Frame: 26 inch aluminium frame (18 inch, 20 inch en 22 inch)
Vork: Stalen trekking vork
Balhoofd: 1-1/8 inch Ahead met afdichting
Naven: Shimano Deore LX
Velgen: Dubbelwandige aluminium velg 36 gaats.
Spaken: Rvs
Banden: 26 x 1.9 trekking band met reflectie
Remhendels: Shimano Deore LX
Shifters: Shimano Deore LX
Remmen: Shimano V-Brake
Derailleurs: Shimano Deore LX, 27 versnellingen
Crankstel: Truvativ Isoflow 175 mm
Extra's: Achterdrager, spatborden, standaard en bidonhouder."
en dat voor net geen 800 euries...

Succes

Bas 8)

Voor je budget kun je een veel beter fiets krijgen dan die Gazelle of Batavus. Giant Expedition of VSF T400 zijn uitstekende fietsen voor weinig geld. Je zou zelfs kunnen denken aan een Vittorio. Zie hier voor de Op Pad test van 10 vakantiefietsen:

http://www.oppad.nl/published/opp/conte ... 294175.pdf

Heeft iemand hier een foto van de Giant Expedition 1.0
De foto die op hun website staat is niet de versie waarover ze het hebben.

bvd

http://www.fietsenwinkel.nl/library/mod ... ductID=724

Zou het 2006 model moeten zijn. Als je een Giant dealer bezoekt, kan je vragen of ze nog 2006 modellen hebben staan, deze zijn meestal aan verlaagde prijs te koop. Je kan mss ook telefonisch vragen hiernaar. Zo bespaar je tot 200 euro op de fiets en ze zijn even goed. Ik heb 2 jaar terug mijn Giant Melbourne zo gekocht. Dat is een Hybride met 7 Nexus naafversnellingen en schijfremmen. Ik wilde iets dat geen onderhoud nodig heeft.

Nou het wordt de Expedition 1.0 GTS
Afbeelding

En met het fietsplan kan ik maximaal tot kleine 1000 euro "subsidie" krijgen dus dan is het makkelijk te doen.

Bedankt voor alle info allemaal.

Jan-Willem schreef:Nou het wordt de Expedition 1.0 GTS
Afbeelding

En met het fietsplan kan ik maximaal tot kleine 1000 euro "subsidie" krijgen dus dan is het makkelijk te doen.

Bedankt voor alle info allemaal.
Ik ben zeker dat je er tevreden van gaat zijn, het is een pracht van een fiets.

Jan-Willem schreef:Nou het wordt de Expedition 1.0 GTS


En met het fietsplan kan ik maximaal tot kleine 1000 euro "subsidie" krijgen dus dan is het makkelijk te doen.

Bedankt voor alle info allemaal.
Veel fietsplezier ermee :D

Prima fiets. Meestal mag je van de fietsenmaker wel een paar kleine dingetjes veranderen. Ik heb twee suggesties. De eerste is dat er vermoedelijk ook wel net iets bredere banden op passen. Ik weet niet wat er precies op zit (37 mm?), maar meestal past er dan ook wel 42 mm op (bijvoorbeeld Marathon Supreme, heb je ook geen lekke banden meer). Dat geeft net wat meer comfort, en beter grip op losse ondergrond.
Mijn tweede suggestie betreft het zadel. De meesten van ons geven de voorkeur aan een leren Brooks zadel met vering. In dit geval vermoedelijk een Conquest of een Champion Flyer (iets breder).
O ja, en zeg dat ze die voorvork niet afzagen. Dan kun je het stuur nog wat hoger zetten.
Veel plezier,
Wim

Ok. bedant voor de tips.
Hoe zit het met die vork dan? niet afzagen? Ik ga van de week eerst wel even langs de fietsenwinkel voor info etc.

Jan-Willem schreef:Ok. bedant voor de tips.
Hoe zit het met die vork dan? niet afzagen? Ik ga van de week eerst wel even langs de fietsenwinkel voor info etc.
Wim bedoeld de vorkpijp, dus niet het deel waar je voorwiel tussen zit maar de andere kant, waar je stuur op vast komt te zitten. Die word op de juiste hoogte voor de berijder op maat afgezaagd. Maar je hebt van die snelle fietsenmakers die zien de klant staan, en weten dan al wat de juiste maat is, terwijl jij nog geen enkele keer op die fiets hebt gezeten. Afzagen gaat wel, maar bijzagen niet meer. :wink: Een fiets moet passen, net zo als een broek of een trui. Dus eerst passen, dan bepalen hoeveel er eventueel af moet worden gezaagd.

het ging niet helemaal goed met verzenden, mag verwijderd worden

Precies Haike. Sorry voor de wat te snelle formulering. Zelfs als je denkt dat je weet wat de juiste hoogte is zou ik er nog wat extra aan laten zitten. Als je dan je stuurpen horizontaal monteert kom je toch niet zo hoog uit. Wil je je stuur dan toch nog hoger hebben (nu, of later als je wat stijver en strammer bent), dan hoef je alleen maar de stuurpen om te draaien zodat hij wat naar boven wijst. En zorg dat je fiets past, en niet de maat is die de fietsenmaker toevallig op voorraad heeft. Belangrijker dan de hoogte van het frame is de lengte.
Wim