Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd!

164 berichten

Reclame beleid op het forum:

streng
18%
15
gematigd
57%
47
tolerant
25%
21

Wellicht een onderscheid maken in reclame gemaakt op het forum door actieve leden (bestuur, internetgroep, redactie, activiteitencommissie, enz) en niet actieve leden omdat anders de rol van de schrijver onduidelijk is door tegenstrijdige belangen?

Erg veel problemen heb ik er niet mee. Maar goed, ik ken de meeste mensen ook wel en kan wellicht dan wat makkelijker de geschreven tekst beoordelen.

Wat wellicht ook nog kan is een aparte topic waar echte lekkere duidelijke "reclameteksten" geschreven kunnen worden. Zou het namelijk juist heel erg positief vinden wanneer fabrikanten dit forum zouden vinden (en lezen) en zouden reageren op berichten. Meer interactie tussen de klant en de leverancier. Maar zoals boven al is vermeld: het moet duidelijk zijn wat de achtergrond van de schrijver is.

Voor mij maakt het niet uit.
Maak maar lekker reclame Eric en Marten en wie dan ook met handel.
Net als bij de TV ga ik zappen en lees ik niet verder als ik er niets van leer of het niet interessant vind..
En ik ga zeker geen Koga Signature kopen.
Die naam al.
Poenig.
Daar wil je toch niet op gezien worden?
Voor fietsers met een scheiding in hun haar.
En dure kleren aan.
De SUV onder de fietsen.
Die niet vies mag worden.
Poetsen.
Anders kan je de naam niet lezen.
Signature.
Brrr.
Kom maar op met die reclame!
niko

Waar ben je bang voor Marco? Alsjeblieft geen ingewikkelde regelgeving, als dit niet noodzakelijk is. Veel regels zijn vervolgens ook weer voor verschillende interpretatie vatbaar.
Je zou niets meer over een eigen product mogen schrijven, maar een ander mag dat wel. Dan laat je dat toch gewoon door een ander schrijven.
Wat let jou, om net als Eric Schuijt af en toe eens als een vraag daartoe aanleiding geeft te wijzen op www.Bike4travel.nl ?????
Later we ons niet roomser voordoen dan de Paus en af en toe een beetje ergeren kan geen kwaad.
Bovendien, als iemand zich ergert aan een bepaalde boodschap, dan schiet die boodschap op dat moment haar doel voorbij.
Stel dat ons forum echt belaagd wordt door harde commerciele jongens die zelf totaal geen binding hebben met wereldfietsen, dan kan ingerepen worden: "Het forum van De Wereldfietser staat open voor alle fietsreizigers. De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reis-thema's te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen."
Wil het bestuur toch nadere regels instellen, dan vind ik dat die eerst moeten worden voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering. De Wereldfietser is tenslotte een vereniging en de Algemene Ledenvergadering is het hoogste gezaghebbende orgaan!

Ik kies voor tolerant. We komen al genoeg intolerantie tegen in onze samenleving!

Bert,

Ik ben nergens bang voor. Ik erger me alleen, en ik dacht dat dat onder mede forum gebruikers ook zo was.
Dit omdat ik zelf probeer om geen reclame voor mezelf te maken op dit forum vanwege belangenverstrengeling en principe.
Nu wordt het door de meeste mensen getolereerd dat Eric reclame maakt op het forum omdat ze hem kennen.
Maar wat moeten de nieuwkomers niet denken? Of als er straks meerdere middenstanders nutteloze berichten plaatsen om aandacht te vragen?

Aangezien de meerderheid van de stemmen voor een gematigd beleid gaat, is er toch behoefte aan een paar kleine regeltjes.

Marco

nikopaul schreef:En ik ga zeker geen Koga Signature kopen.
Die naam al.
Precies,
Een soort Quality Premium Bicycle. Brrrrrrrrr, geef mij maar een fiets.
Ik denk dat de marketingterm "signature" al op zijn retour is voordat de eerste ketting versleten is. :lol: :lol: :lol:
Het is maar hoe je het noemt, maar velen zijn het er uiteindelijk wel over eens dat er een vrij dunne scheidingslijn is tussen wat wel en wat niet kan: wel meepraten en ook merken noemen, maar niet "spontaan" aanprijzen. In die zin is het gewenste streng: "tot hier en niet verder."
Van mij mogen de onderschriften trouwens wel weg. Het knopje www is hier toch wel voldoende?
En een aparte rubriek voor commerciele dingen lijkt me niks; als ik iets wil weten over de verschillende types Jantje's Reispedalen, dan kijk ik wel op www.jantjesreispedalen.com.
Leon

Leon schreef: Van mij mogen de onderschriften trouwens wel weg. Het knopje www zou hier voldoende kunnen zijn.
Leon
Dan wel graag de mogelijkheid tot meerdere knopjes www :-)

Michaël
www.recreatief-fietsen.nl / www.hanzefietsroute.nl / www.studio28.nl
==

Marco,

Wat zou een leven zijn zonder ergenissen?
Ik heb waardering voor jouw principe dat jij niet op het forum met www.bike4travel.nl naar buiten treedt, maar ik zou daar echt geen bezwaar tegen hebben en het zelfs een verlevendiging vinden.
Slechts 30 mensen uit de gigantische stroom van bezoekers aan het forum die vrijbijvend hebben meegedaan aan een poll mogen toch niet bepalend zijn voor het beleid van een vereniging?
Wat denken nieuwkomers? Ik denk net als overal: verschillend, maar ons forum wordt goed bezocht en komt er echt een stroom van klachten op je af?
Als 'niet-fietsende middenstanders' massaal ons forum uitsluitend voor hun promotie gaan gebruiken, dan biedt de vigerende regelgeving voldoende mogelijkheden om hun boodschappen te verwijderen.
Of een bericht wel of niet 'nutteloos' is, kunnen de afzondelijke lezers heel goed zelf beoordelen.

Wat Marco, denk ik, bedoelt te zeggen is dat het om een algemeen fietsforum gaat waar mensen met hun vragen en antwoorden terecht kunnen en niet een verkapte reclamesite is waar iedereen zijn eigen waar aanprijst. Dat in dit vraag en antwoordspel merknamen ed worden genoemd is niet te voorkomen en ook niet erg. Als iemand een boek heeft geschreven of een nieuwe fiets ontvangt om te testen en dit laat weten op de site zal niemand daar echt problemen mee hebben. Immers het is ter lering en vermaak van iedereen. Maar houdt het wel binnen de perken.

Anders wordt het wanneer mensen de site gaan gebruiken om allerlei waar aan te prijzen voor hun eigen toko. Beperken, de voetnoot is daar voldoende voor.

In die zin ben ik het wel weer eens met Bert dat je de regels zo kort en simpel mogelijk moet houden en niet te veel mitsen en maren moet inbouwen en dat de regels door de vereniging vastgesteld dienen te worden.

Wil je toch dat commerciele fietsgerelateerde boodschappen geplaatst moet kunnen worden, doe dat in een aparte rubriek. En nee dan heb ik het niet over die ene mededeling dat er een boek is uitgebracht, een fiets wordt getest oid.

Overigens lijkt het me wel interessant om een rubriek (klant en fabrikant) te maken voor consument en producent waar ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Als we dan toch bezig zijn met de site. Een aparte boekenrubriek.

Robbert

Marco de Wit schreef:
Ik ben nergens bang voor. Ik erger me alleen, en ik dacht dat dat onder mede forum gebruikers ook zo was.
Ja maar die ergenis kun je toch gewoon op een fatsoenlijk manier uiten?
Dit omdat ik zelf probeer om geen reclame voor mezelf te maken op dit forum vanwege belangenverstrengeling en principe.
Dat doe je dan heel goed want ik zou niet eens weten wat jouw belangen hier zijn
Nu wordt het door de meeste mensen getolereerd dat Eric reclame maakt op het forum omdat ze hem kennen.
Maar wat moeten de nieuwkomers niet denken?
Een nieuwkomer is ook een mens en die kunnen denken en zich orienteren en zich ook inlezen in hoe, wie, en wat. Dat inlezen kun je bevorderen door een lijst te maken die verklarend werkt, noem het voor mijn part een inlees lijst of iets dergelijks, weet ik veel.
Of als er straks meerdere middenstanders nutteloze berichten plaatsen om aandacht te vragen?

Die kun je dan altijd nog verwijderen.
Aangezien de meerderheid van de stemmen voor een gematigd beleid gaat, is er toch behoefte aan een paar kleine regeltjes.
Ho ho dat is een conclusie die ik niet kan trekken. Ik heb ook voor matig gestemt maar dat houdt bij mij niet automatisch in dat ik dus dan ook voor meer regels ben. Overigens bemoei ik me nu met dingen die misschien alleen de leden aan gaan en dat ben ik niet. Dus ook daar kun je je vragen bij stellen.
Ik reageer omdat dit een open forum is

Haike schreef:
Marco de Wit schreef:
Ja maar die ergenis kun je toch gewoon op een fatsoenlijk manier uiten?
Ik vind dat Marco de Wit het eigenlijk heel fatsoenlijk uit. :oops: Hij stelt iets aan de orde waar veel mensen een mening over hebben op dit forum. Sommige mensen zijn het met hem eens en sommige niet. Wat is daar onfatsoenlijk aan?

De vraag van Marco is duidelijk......laten we bij de vraag blijven en alle andere ruis weg laten.....liever niet op de man/vrouw spelen.

Marco, heel goed dat je je als bestuurslid orienteert op wat er leeft binnen de vereniging en in het gebied daarbuiten. Je hebt ideeen en verschillende geluiden nodig om een beeld te vormen en tot beleid te komen. Wij als leden van de vereniging en als lezers van dit forum hebben wellicht als taak je te voeden met ideeen.
Ik weet dat je naast dit berichtje op dit forum je ook orienteert op wat daarbuiten speelt. Tot op heden heb je vooral reacties gekregen van enthousiaste forumbezoekers en dat is natuurlijk goed maar nog beter is om ook de weg-blijvende-forum-bezoeker erbij te betrekken. In de laatste ledenvergadering werd het forum ook genoemd en je pakt dat op. Prima dus.
Blij het groter geheel zien en hou een lange termijn visie voor ogen. Loop niet weg met de waan van de dag maar probeer beleid te formuleren wat goed is voor de vereniging op lange termijn.
Schroom niet om zelf een voorstel te doen en aan de ledenvergadering voor te leggen.

Veel succes...

giantus schreef:
Haike schreef:
Marco de Wit schreef:
Ja maar die ergernis kun je toch gewoon op een fatsoenlijk manier uiten?
Ik vind dat Marco de Wit het eigenlijk heel fatsoenlijk uit. :oops: Hij stelt iets aan de orde waar veel mensen een mening over hebben op dit forum. Sommige mensen zijn het met hem eens en sommige niet. Wat is daar onfatsoenlijk aan?
Ik geloof dat hier sprake is van een misverstand.

Het was meer in gaan op Marco z'n uitspraak; waarbij hij constateert dat mensen zich ergeren aan teveel (sluik)reclame, en terecht. Marco zelf heb ik dan ook niet als onfatsoenlijk ervaren, helemaal niet.

Ik doelde meer op het feit dat de ergernis gewoon op een fatsoenlijke manier naar de reclamemaker geuit dient/kan worden, en dat daar wat mij betreft niet weer allerlei regels aan verbonden hoeven te worden. Ik heb het waarschijnlijk ongelukkig geformuleerd en mensen op het verkeerde fietsbeen gezet. Sorry, maar de uitspraak was geheelzins niet tegen Marco persoonlijk gericht, maar betrof het onderwerp.

Duidelijk, bedankt voor de toelichting!

giantus schreef:Duidelijk, bedankt voor de toelichting!
Graag gedaan, ik ben een voorstander van duidelijk en fatsoenlijke onderlinge communicatie! :wink:

matig...

Gebruikerservaringen lijken mij geen probleem. Iemand kan best vermelden dat hij/zij helemaal blij is met de nieuwe Ortlieb of Vaude tassen... of dat die nieuwe Santos supergoed bevalt.

Maarrrrrrrrr.... mensen die hier ook commercieel bezig zijn en die dan openlijk hun nieuwe assortiment lopen te promoten, daar heb ik ook wel een probleem mee.

Dit keer een nieuwe koga, morgen een nieuw remblokje... etc.. waar is het einde?

Ohja, binnenkort is wellicht de nieuwe Cannondale Vakantiefiets te bezichtigen bij Bike4Travel... Laten we daar dan ook een topic over openen en hier openlijk lopen spammen (ik noem verder geen namen... duh)... want dat vind ik dus wat het is, gewoon spammen.

Dus, die mensen die commercieel bezig zijn, kunnen best gepaster omgaan met wat ze zoal aan reclame hier op het forum plempen.

Een regeltje onderin of je site vermelden, lijkt me verder oke. Maar verder ben ik het persoonlijk wel met Marco eens...

Amen

fietsjunks schreef:Dus, die mensen die commercieel bezig zijn, kunnen best gepaster omgaan met wat ze zoal aan reclame hier op het forum plempen.
Echte reclamepraatjes komen hier toch nauwelijks voor? Er zit altijd een aspect van productvoorlichting in, precies waar dit forum (o.a.) voor bedoeld is.

Daarom pleit ik voor een simpele regel: "full disclosure". Eric mag van mij best vertellen wat hij allemaal zo mooi vindt aan zijn nieuwe fiets, als hij er maar bijvertelt dat hij die fiets ook in z'n eigen winkel verkoopt. En dus voor iedereen duidelijk maakt dat er voor hem een commercieel belang meespeelt. Zodat wij zijn uitingen op waarde kunnen schatten.

eindgebruiker schreef:
Daarom pleit ik voor een simpele regel: "full disclosure". Eric mag van mij best vertellen wat hij allemaal zo mooi vindt aan zijn nieuwe fiets, als hij er maar bijvertelt dat hij die fiets ook in z'n eigen winkel verkoopt. En dus voor iedereen duidelijk maakt dat er voor hem een commercieel belang meespeelt. Zodat wij zijn uitingen op waarde kunnen schatten.
Als je nou ff geteld had hoe vaak Eric met dat verhaal hier al langs is geweest.......

Haike schreef:
Als je nou ff geteld had hoe vaak Eric met dat verhaal hier al langs is geweest.......
....en dat valt best mee.
niko

Ik ben het eigenlijk wel eens met Eindgebruiker. Ik heb tot nu toe geen last gehad van reclame op dit forum, ook niet van b.v. Eric met z'n Koga. Ik ben ook blij dat er iemand van b.v. Vaude reageert als er iets over hun producten wordt gezegd, mag dat dan ook niet meer?

Wat ik veel kwalijker vind is dat mensen achteraf gesponsort blijken door een merk, of het nu Koga, Santos of Ortlieb is. Dat weet ik veel liever van te voren. Dus vooral openheid hierover, dat is denk ik het belangrijkst.

Wat moet je nu als je een fietsgerelateerd bedrijf hebt (en dat zijn er hier een paar) en je hebt iets nieuws gevonden of ondervonden en daar ben je enthousiast (of juist teleurgesteld) over? Dat wil je graag met je mede fietsreizigers delen, toch? Ik wil dat graag horen hoor! Als ik maar weet wie het verteld...

En dat "zelfreinigend vermogen" van Willem vind ik mooi, dat klopt volgens mij ook wel.

eindgebruiker schreef:
fietsjunks schreef:Dus, die mensen die commercieel bezig zijn, kunnen best gepaster omgaan met wat ze zoal aan reclame hier op het forum plempen.
Echte reclamepraatjes komen hier toch nauwelijks voor? Er zit altijd een aspect van productvoorlichting in, precies waar dit forum (o.a.) voor bedoeld is.
Dat lijkt me niets.
De hier actieve commercieel belanghebbenden mogen dan wel een best onafhankelijk ogende advertorial kunnen neerzetten, maar als we daar mee beginnen komen er ook anderen - welke afspraak houdt hen tegen? - en dan is het einde zoek. Dus ik vind een advertorial ook reclame.
Leon