Additionally, paste this code immediately after the opening tag: . - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

.

gerardw schreef: Kijk bijvoorbeeld eens naar Stevens fietsen. Veel meer waar voor minder geld;
En huiver! Op de Bikemotion presteerden ze het een fiets neer te zetten met hoge V-brakes, bagagedrager en ongemodificeerde STI remgrepen. Bij de eerste de beste afdaling in de regen mag je hopen dat beneden het hek open staat, want dit remt totaal niet!

Op de idworxjes zitten geen velgen met een keramisch laagje daarbovenop, maar het is CSS. Dat staat voor Carbide Supersonic. Gerrit heeft mij uitgelegd dat er carbide deeltjes op de velg worden 'geschoten', waardoor een diepere zeer slijtvaste laag ontstaat. (zoals wel met keramische laagjes het geval is. Sterker nog die kunnen ook afbrokkelen...)

En eh.., ik heb nog geen wielen met CSS terug gekregen. :lol: Dus Haike, ik kan nog niet zeggen of het verkooppraat is of niet.

Euhhh Eric?...

Volgens mij heb ik toch heel duidelijk geschreven dat het om een Santos fiets gaat en niet om een Idworx.

Maar misschien verkoopt Santos nu ook Idworx?? :D

En verder ging het probleem over "niet genoeg hefboom hebben van de remgreep van Magura met rood stelwieltje".

Verder vermeldt het verhaal alleen maar "in combinatie met keramische velg". Ik heb zelf die fiets niet gezien en het kan dus best zijn dat ze bij Santos ook met CCS werken; ik zou het niet weten, en het begrip is voor mij ook totaal nieuw.

Stel dat het zo is, zou je nog kunnen denken dat de eigenaar van z'n stalen ros, Keramiek met die CCS van jou verwisseld. Maar hij is redelijk technisch onderlegd, dus die kans acht ik niet groot. De enige die met de term "afbrokkelen" is gekomen ben jij, en komt in het oorspronkelijke verhaal (nog) niet voor. Laatst genoemde punten zijn dus speculatie, en niet berustend op feiten. Kan best zijn dat het allemaal meespeelt, maar de eigenaar van de fiets heb ik er nog niet over gehoord.

Misschien is het goed om tussen de Miyata's en Idworxs de Santos te blijven zien?

Nee hoor Haike, Fedor had geschreven:

Die bijvoorbeeld ook op de "geroemde" IDWorks zitten...

Dus ik dacht, dat zal ik even rechtzetten. :lol: En ik noem jouw naam omdat ik wel een soort tegenvraag van jou had verwacht :lol:

De Vakantiefietser schreef:Nee hoor Haike, Fedor had geschreven:

Die bijvoorbeeld ook op de "geroemde" IDWorks zitten...

Dus ik dacht, dat zal ik even rechtzetten. :lol: En ik noem jouw naam omdat ik wel een soort tegenvraag van jou had verwacht :lol:
Aha!... Op die fiets, dat heb ik dus gewoon even verkeerd begrepen, Sorry. maar als je Fedor gekwoot had, was het wel iets duidelijker geweest.

Tja... vragen.... die stel ik niet zo maar, dat moet ook betaalt worden weet je, hoe kriticher de vraag, hoe meer er geschoven moet worden. Niemand weet het hier al, maar ik wordt eigenlijk gesponserd en betaalt door Storck (zelfs bij Storck weten ze dat nog niet) om kritiche tegenvragen te stellen. Dus als jij wilt dat ik vragen stel moet je wel eerst betalen, in jouw geval kan dat met koffie en negerzoenen :wink:

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de service van Koga Miyata?

Fietsgroeten,

Ralph

Het is niet helemaal duidelijk welke service je bedoeld.
Als vervent Worldtraveller berijder(s) weet ik wel, uit mijn vriendenkring, dat als er maar iets is met de fiets ze niet moeilijk doen.
Hier bedoel ik bijv. een geval van lakgarantie -binnen notime een nieuw frame- mee.
Zelf heb ik nog nooit geen echte problemen gehad. :D

Ik weet wel dat alles (ook de service) voornamelijk via de erkende dealer en select-dealers gaat.
En daar heb ik wel ervaring mee. Het gaat iets makkelijker dan andere door mij gekochte merken bij meerdere andere dealers. De prijs (mogelijk ook de winstmarge) is er dan ook naar en mag je als klant ook wel service verwachten.

Ooooooooooooof ligt het aan onze dealer 8)

Na een nieuwe aanschaf augustus jl rammelde uit de achterdrager een borgboutje los.
Gevolg 15 kg bagage op het achterspatbord en deze lag daarna dubbel. Na terugkomst zonder gezeur een nieuw spatbord en .......boutje. :lol:
Wij zijn dan ook in ieder geval meer dan tevreden over de fietsen en dealer.

Groet Bob

Ralph schreef:Hallo, Heeft iemand ervaring met de service van Koga Miyata?
Fietsgroeten, Ralph
Ik fiets al vanaf 1978 of zo op koga's.
Zo wie zo zelden problemen gehad en als er eens iets was, zelfs voor een 10 jaar oude fiets: snelle (en gratis) service.
Gaat wel altijd via de dealer.

Schlauch schreef: Maar niet met een racestuurtje. Dat wil een wereldfietser toch.
Nee hoor, deze (wereld) fietser niet.

Zie de reissite van Eric Schuijt en Crala van Tatenhove: www.carlaeneric.nl

Maar bij de configuratie van de Signaturelijn mag je toch wel verwachten dat er rekening mee wordt gehouden een racestuurtje te kunnen monteren.
Hallo Schlauch, dat dacht ik ook alleen het antwoord van Marten laat zien dat dit niet zo makkelijk kan. Het heeft iets meer om het hand dan het stuurtje verwisselen. Lees dit draadje maar eens.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4664

Suc6 Bob

Schlauch schreef:Nou ja goed, ik kan jouw rechte stuur niet krom schrijven.
Maar bij de configuratie van de Signaturelijn mag je toch wel verwachten dat er rekening mee wordt gehouden een racestuurtje te kunnen monteren.
:)


Jazeker zou dat moeten kunnen, vroeger heb ik ook met een bocht gereden.

Kan ik inderdaad in mee gaan Schlauch, alleen daar heb je niets aan :lol:
Vorig jaar (model 2006)zat de Globetraveller met Racestuur uitvoering nog in het programma maar deze is ook uit het programma gehaald. Misschien toch te weinig vraag naar of ..........................komt het nog bij de Signature.

ontbreekt bij de Signaturelijn enige geometrie aanduiding.


Zo dan. :oops:
Ik was bij de uitreiking van de Signature van Eric (sorry maar daar is tie weer) op de Koga stand en het enige waarneembaar verschil ten opzichte van de Worldtraveller m.b.t. het frame was de kleurstelling en de naam van de besteller op het frame. Dus ik denk dezelfde geometrie.

Ik weet zeker als je een Worldtraveller koopt bij de fietsspecialist waar wij de WT's gekocht hebben, deze voor dezelfde prijs ombouwt met racestuur en onderdelen die daarbij horen! 8)

nee