Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kan ik comfortabel plassen in de nacht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe kan ik comfortabel plassen in de nacht

Al ooit een 'plastuit' geprobeerd? Ik koop ze in het Kruitvat, van het merk 'P-mate', maar er bestaan waarschijnlijk nog vele andere merken. Ze zijn van geplastificieerd karton, voor 1-malig gebruik.
Aangezien ik vaak alleen reis, maak ik er zowel overdag als 's nachts gebruik van. Ik hoef me zelfs niet te verschuilen om te plassen, want daarmee plas ik gewoon als een vent!!
In de tent gaat plassen perfect met een tuit en een lege fles!

Blijft in de belangstelling en discussie oproepen. Moeten we hier iets mee op de Fiets en Wandelbeurs op 3 en 4 februari 2007 in de Amsterdam-RAI?
www.fietsenwandelbeurs.nl

Mijn advies is om enkele uren voor het slapen gaan niets te drinken. Je hoeft er dan 's nachts niet meer uit.
Dat is inderdaad ideaal. Maar krijg je dan geen droge mond? Misschien is het allemaal een kwestie van 'gewoonten'.
Vienna C. schreef:Dat is inderdaad ideaal. Maar krijg je dan geen droge mond? Misschien is het allemaal een kwestie van 'gewoonten'.
Nee hoor en als het toch het geval is kun altijd een kauwgom of snoepje nemen.

Ik rol 'em' gewoon uit door de voortent en sla hem buiten een paar keer rond een paaltje.

Jongetjes hebben het wat dat betreft toch wat makkelijker
Gecopieerd uit "Welke slaapzak" van Willem Jongejan:

De gedemonstreerde arctische uitrusting was zeer de moeite waard, met ondermeer dus speciale Ajungilak slaapzakken met bijpassende waterdichte hoezen eromheen, tenten met sanitaire openingen in het grondzeil etc. Wel was de totale uitrusting redelijk aan het gewicht, wat natuurlijk een groter probleem is voor kantoortijgers dan voor zulke beren.

Einde citaat

Eerlijk gezegd voor mij is het geen echt probleem.
Weer of geen weer ik maak eenvoudigweg "een boom gelukkig"

Opa Leen mag van zijn schoondochter niet zeggen: dattie moh pisse as e makke beer, dat NEMEN DE KLEINKINDEREN OVER.

Opa Leen

Hoi

Een bekend probleem.
Op mijn lange tochten door Frankrijk en Spanje kocht ik overdag een fles yogidrank of Yoplait of hoe het ook ter plekke heet .
Die yoghurtdrank was mijn energiebooster overdag , als het weer klimmen geblazen was of in geval van een energiecrisis :wink:
Die lege fles gebruikte ik s 'nachts als plaspot.
Grote opening en een schroefdop. 1 liter ,dus dat is voor twee x te doen .
, s ochtends door de plee spoelen of achter een boom en pot in de vullesbak .of omspoelen en hergebruiken .

groeten Frans

Hey mensen,

Als vrouw ken ik het 'probleem', alleen zie ik het niet als een probleem :p

Naast kamperen heb ik regelmatig op een hooizolder in de Biesbosch geslapen in februari. Dit jaar niet en dit jaar was het ook redelijk warm, maar het heeft ook wel eens gesneeuwd en gevroren. Ook dan moest ik er wel eens 's nachts uit om te plassen.
En eigenlijk vind ik zelf dat vrouwen niet zoveel moeten 'zeuren'. (en dit bedoel ik in het algemeen, waarschijnlijk dat vrouwen die onherbarmelijke omstandigheden gewend zijn vanzelf al minder zeuren :p)
Gewoon snel eruit, om 't hoekkie broek naar beneden, door de hurken en plassen ('s nachts is het toch donker en slaapt als het goed is iedereen) en snel weer je bed in, zo doe ik het altijd. En als ik merk dat ik moet, probeer ik toch stiekem niet te hoeven, omdat ik natuurlijk ook geen zin heb mijn bed uit te komen, maar als ik dan toch ga, ga ik voor de 'snelle plas'. :p

En het enige wat ik ken zijn die dingen dat een vrouw staand kan plassen. Je kunt ze bij bergsportzaken kopen. Zo'n kartonnen ding, wat je wel moet vouwen voor gebruik en dan kan je staand plassen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of ze het ook doen. Ik geloof wel dat er veel vrouwen zijn die ze gebruiken.

En zo'n uribag: grappig dat dat bestaat, nog nooit van gehoord. 'k vond 'm wel lache

Hey mensen,

Ik was gister in de zwerfkei, en wat zag ik daar...zo'n opvouwbaar stoeltje, van die stoeltjes die voornamelijk door vissers gebruikt worden, je hebt ze in veel verschillende soorten en maten enzo.

Maar...in dit stoeltje zat een gat in de bovenkant, in de vorm van een wc-bril, dat was grappig. Dus een kuiltje graven (of niet), stoel erboven en plassen maar.
Alleen je kunt hem natuurlijk wel alleen buiten gebruiken. Voor binnen moet je er op z'n minst een emmer (oid) onder zetten en daarnaast moet je tent hoog genoeg zijn, en zulke tenten worden op de fiets (bijna) niet meegenomen.

http://www.whizproducts.co.uk/en/product_shop.aspx
Hier staan wat plastuiten op.

Welke vrouw heeft die uribags uitgeprobeerd? Kan je meer dan met een emmertje hiermee?

Meestal probeer ik pal voor een toiletgebouw te staan. Dat lukt bijna altijd.

Ik heb ook een Duits kwarkemmertje, frietsaus emmertje kan ook. Overdag zit daar wc papier in opgeborgen. Dit is wel licht maar neemt voor fietstassen veel ruimte in. Lijkt qua grootte op die liter plasbuis denk ik.

Er zijn heel wat momenten dat ik het oneerlijk vind dat wij niet zo’n “afvoerslangetje” hebben. Vorig jaar had ik tijdens mijn fietsvakantie blaasontsteking… ik zat op de meest onmogelijke plekjes.

Wil jullie toch mijn ervaring van vorig jaar in Kenia (geen fietsvakantie overigens) niet onthouden. 's Nachts er uit op een camping bij een safaripark. Stikdonker (nergens verlichting) en ik kon met mijn zaklantaarn het toiletgebouw niet vinden. Ik was net zover dat ik maar gewoon in het gras ging zitten, broek naar beneden.... ineens staat een enorme schijnwerper op me gericht. Zo'n masai neger die de wacht hield (er lopen er altijd plm. 3-5 rond) had me letterlijk 'in het vizier'. Snel weer omhoog en hem als begeleider gevraagd naar het toiletgebouw.

Karin

Ha, ha, ha.

Ik ken het gevoel van door de grond te willen zakken.

Ik had eens een kanotocht. Moest ontzettend nodig maar je stapt niet zomaar uit en ik hield het op tot de pauzeplek. Die was perfect een lange zandweg met bosjes aan weerskanten en de meeste mensen schoten die bosjes in. Ik liep het verst het pad in. Zit ik net komt er een auto aan. Balen, maar die rijd toch snel voorbij dacht ik nog.

Hij stopte naast mij, draait het raampje open en ging vreselijk tekeer. Het was zijn “tuin” (geen huis te zien) en wat wij wel niet voor mensen waren, enz. Ik dacht, ik zeg niets en blijf mooi zitten, hij gaat vanzelf weer weg. Opstaan met mijn broek op de enkels vond ik geen optie met hem op ooghoogte. Hij wist van geen ophouden hoewel ik nog steeds niets zei en de andere kant opkeek dus er zat niets anders op dan toch maar op te staan en weg te lopen. Hij bleef echter naast mij rijden het weggetje af en tekeer gaan en stapte aan het einde zelfs uit en liep achter mij aan. En toen zag hij dat ik de enige niet was. Ik liep dwars door de groep van hem vandaan de anderen gingen wel de discussie aan.

Jasper mijn kanomaatje lag dubbel van het lachen hij stond aan het begin van het pad en had dit allemaal aangezien en gehoord, aan zo’n maatje heb je wat…

Nog altijd moet ik hieraan denken als ik de bosjes inschiet.

Ik kreeg maandag een tip van iemand die over deze oplossing erg enthousiast was. Heb het zelf (nog niet) uitgeprobeerd.

Je neemt een petflesje. Aan de zijkant bij de bodem haal je er een "passend" ovale opening uit. En je plastuit is klaar. zij staat er naast mannen mee in de rij. En als je de dop erop laat kan je het vast ook 's nachts in de tent gebruiken.

fiets-ster schreef:Nog altijd moet ik hieraan denken als ik de bosjes inschiet.
Ik moet dan denken aan een fietstocht in het voor mij nabijgelegen Wallonië op een doordeweekse zonnige dag. Ik had al uren gefietst en bijna geen mensen gezien toen ik moest. Nu ben ik er een die niet direct naast de weg gaat staan, dus ik loop even langs een bosje van de weg af, ver weg gelegen van welk huis dan ook. Laat ik daar nou net een boswachter tegenkomen? Zo een met stevige schoenen, een groene broek, een boswachtersjas, een dikke snor én een hoed mét veer!
Wat je dan in het Waals over je krijgt gestort is doorspekt met woorden als "vous ne", propriété en vooral INTERDIT. Ik ben maar afgedropen, maar vraag me nog steeds af wat die kerel daar nu echt deed. :roll:
Leon

Als ik er 's nachts uit moet terwijl het koud/nat is dan denk ik altijd: "donders, wat een lekker bedje heb ik toch! Snel aftappen en weer terug."
Het is toch lekker er 's nachts even uit te zijn? 5 minuten, armen om jezelf tegen de wind, de rust in de omgeving, de nachtelijke kou, de sterren en nogmaals: de wetenschap van dat lekkere bedje. Heerlijk, ik zou bijna wensen dat ik er vaker 's nachts uit moet.

Torching Vark heeft het goed begrepen. Dit is een van de romatische "dingetjes" van kamperen in 'n tent.
Hallo nachtbrakers,
ik neem op elke vakantie een leeg emmertje me van Boer'n Yoghurt (of Boer'n vla!). 800 cl, zeer ruime opening, met deksel, best ideaal. Het enige nadeelis dat hij doorzichtig is, dus als je de gang over moet bijvoorbeeld, voel ik me weleens opgelaten.
Misschien nog even een laagje verf over het emmertje?

groeten van Paulien

Geen verflaagje, maar andere yoghurt eten, of frietsaus, is ook nog steeds mijn favoriet.

Wanneer ik nodig moet, dan loop ik gewoon naar het toiletgebouw en als dat er niet is de bosjes in. Niks is zo fijn als midden in de nacht plassen als je ontzettend nodig moet en daarna weer je warme slaapzak in om opgelucht weer in slaap te vallen.

Jarl