Welnu, hierbij een korte notatie van mijn ervaring met de ALDI fiets ter opvolging van mijn eerdere reactie.
We hebben er zojuist een niet zo erg lange maar wel intensieve tocht op zitten van 550km.
Zeer veel regen gehad, slechte wegen (af en toe), stuifzand en een constante belasting van 140kg.
Geen problemen ervaren van welke aard dan ook. Alles werkt, en zelfs de banden zien er nog goed uit. (Geen abnormale slijtage, of bobbels).
Remblokjes slijten wel iets sneller dan gepland, maar dat is dan ook alles.
(Nee, de V-brakes lopen NIET aan, hoor.)
Ondanks de 24 spaken, zijn de Vuelta velgen nog kaarsrecht (en dat is rechter dan de velgen van mijn Batavus Commanche destijds bij aflevering 12 jaar geleden).
De voorvering werkt goed, zij het dat de demping natuurlijk niet instelbaar is.
Kortom, een best goede fiets voor een redelijke prijs.
Ik laat zeker wat van me horen als ik er door zak, maar dat kán wel eens een poosje gaan duren.
We hebben er zojuist een niet zo erg lange maar wel intensieve tocht op zitten van 550km.
Zeer veel regen gehad, slechte wegen (af en toe), stuifzand en een constante belasting van 140kg.
Geen problemen ervaren van welke aard dan ook. Alles werkt, en zelfs de banden zien er nog goed uit. (Geen abnormale slijtage, of bobbels).
Remblokjes slijten wel iets sneller dan gepland, maar dat is dan ook alles.
(Nee, de V-brakes lopen NIET aan, hoor.)
Ondanks de 24 spaken, zijn de Vuelta velgen nog kaarsrecht (en dat is rechter dan de velgen van mijn Batavus Commanche destijds bij aflevering 12 jaar geleden).
De voorvering werkt goed, zij het dat de demping natuurlijk niet instelbaar is.
Kortom, een best goede fiets voor een redelijke prijs.
Ik laat zeker wat van me horen als ik er door zak, maar dat kán wel eens een poosje gaan duren.