Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentocht Twee Driehoek Deventer - Zuid-West Veluwe ... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Huttentocht Twee Driehoek Deventer - Zuid-West Veluwe ...

Kan ik ergens de (GPX) route vinden? Knoopunten mag ook, dan kan ik het zelf wel omzetten.

)En ik zou me niet zo druk maken over ruimte in de trein op vrijdagmorgen.)
Bert van Sprang schreef:
za 20 sep, 2025 14:49
Kan ik ergens de (GPX) route vinden? Knoopunten mag ook, dan kan ik het zelf wel omzetten.

)En ik zou me niet zo druk maken over ruimte in de trein op vrijdagmorgen.)
Ik email de gpx-tracks later vandaag naar alle deelnemers van de Huttentocht Twee.
Er is net nadere informatie naar de 20 deelnemers van de Huttentocht Twee verstuurd, inclusief de gpx-bestanden. De gpx-routes zijn ook aan dit bericht toegevoegd.

Kopie van de gemailde informatie:

Laat me graag even weten of je een natuurkampeerkaart hebt.

• Voor het delen van foto’s en om met elkaar in contact te blijven, stel ik voor een Signal-groep op te richten voor de Huttentocht Twee deelnemers. Mocht je deze app nog niet hebben, dan is dit een mooie gelegenheid om er kennis mee te maken 😊 Als je me je mobiele nummer emailt, dan voeg ik je aan de groep toe.

Vergeet niet om zelf af te rekenen bij de receptie van de eerste camping.

- Bij de tweede camping betaal je contant aan Bernice, die ook de douchemuntjes inslaat. Deze camping wil niet dat de deelnemers individueel afrekenen bij de receptie, dat was de voorwaarde om meer dan 20 personen toe te laten.
Iedereen kan direct doorfietsen naar het trekkersveld en zijn/haar tentje opbouwen zonder zich te melden. Wanneer je de camping op komt, sla je rechts af en volg je het pad tot aan de achterkant van de camping. Hier staan 2 trekkershutten en is het trekkersveld. Hier kunnen de tentjes ergens neergezet op worden op het gras.

Hieronder volgt informatie en suggesties per dag.

dag 1 (46km)
We vertrekken vrijdag 26 sept om 13:00u vanaf de centrumzijde van station Deventer. De groep van de Huttentocht Eén verzamelt vanaf 13:00u en vertrekt om 13:30u onder begeleiding van Menno.
Rij als groep voorzichtig door het oude stadscentrum, neem de gelegenheid om de stijlvolle gebouwen in je op te nemen, en vervolg je weg naar de twee fietsersponten over de IJssel. Er is mogelijk een weggetje afgezet bij een boerderijmuseumpje, een omleiding is bijgevoegd in een apart gpx-bestand. Je schijnt met de fiets goed langs de afzetting te kunnen rijden.
Een voorstel voor de eerste koffiepauze (of een verlate lunch) is bij café De Zessprong na 13km. Een volgende optie is brasserie Woods na 34km.
De route komt langs diverse supermarkten in Borculo voor de avondboodschappen.
Natuurkampeerterrein ‘t Scharveldt heeft een binnenruimte, en er is een restaurant in Haarlo 2km verderop.

dag 2 (67km, plus 205 hoogtemeters)
Op zaterdag 27 sept vertrekken we om 10:00u van de camping. De eerste koffiepauze staat al na 12km gepland in de sfeervolle oranjerie bij Ruurlo (omdat er daarna een poos geen gezellige koffiegelegenheden lijken te zijn).
Na 23km rijden we door het dorp Zelhem, waar Menno de lunchpauze voor de Huttentocht Eén heeft gepland op een bankje of in eetcafé De Groes.
Bij Hummelo kun je de fiets even parkeren om de Wrangebult te beklimmen. De Wrangebult is een stuifduin eeuwen geleden ontstaan uit opgewaaid zand uit het opgedroogde stroombed van de Oude IJssel. Op deze bult hebben een galg en geselpaal gestaan.
Rond kilometer 41 rijden we door het gezellige centrum van Doesburg, niet al te ver van een supermarkt vandaan. Een volgend mogelijk pauzepunt is het paviljoen op de beroemde Posbank (53km) met op natuur geinspireerde architektuur. Sla vooral het indrukwekkende uitzichtpunt niet over!
Als bij mooi weer de Posbank erg druk is, vormt de Oranje-Rie van landgoed Rosendael een fraai alternatief na 59km. Hier ligt één van de mooiste terrassen van Nederland, bovendien is het de grootste nog originele oranjerie van het land.
Na 64km kun je een ommetje maken naar de supermarkt in Arnhem-Noord.
Camping Warnsborn heeft op zaterdagavond geen binnenruimte beschikbaar, maar er zijn wel picknicktafels om buiten te koken. Neem wat warme kleren mee en maak het buiten gezellig met elkaar! Anders fiets je naar bijvoorbeeld Pannenkoekenhuis Schaarsbergen ruim 2km verderop.

dag 3 (47km, plus 112 hoogtemeters)
We vertrekken weer om 10:00u van de camping voor de terugweg naar station Deventer.
Laten we koffie en taart doen bij rustpunt Paard en Taart (20km)! Paard & Taart is onderdeel van het Driestroomhuis Live Your Dreams waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en werken. Als onderdeel van de dagbesteding worden er taarten gebakken voor Paard & Taart.
Bij landgoed Beekzicht zijn grafheuvels te zien, vermoedelijk opgeworpen door voedselverzamelaars en jagers.
Na 37km is er lunchgelegenheid bij het Bussloo op een picknickbank aan het water of in een eethuis.
De dag eindigt bij station Deventer waar de overblijvers eventueel nog een afscheidspauze kunnen doen bij in het parkcafé op het Vogeleiland.

Bijlagen

Er komt binnenkort een aantal plaatsen bij voor de Huttentocht Twee. Dus als er nog geinteresseerden zijn, dan kun je je inschrijven voor een ticket. Hou dit forum in de gaten wanneer precies de tickets beschikbaar komen.
Zie gewijzigde informatie voor de tweede camping, in bovenstaand bericht in rood aangegeven.

Neem dus contant geld mee voor de camping op zaterdag.
Er zijn net tickets toegevoegd aan de Huttentocht Twee. Als je mee wilt, schrijf je dan gauw in.
Ik heb even gepuzzeld hoe het aan te pakken. Ik ga vrijdagmorgen per trein naar Arnhem en fiets vandaar vanaf 10 uur grotendeels de route van zondag naar Deventer en sluit om 1 uur aan voor de route naar Borculo. Liefhebbers om op vrijdagmorgen mee te fietsen?