Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano 105 voorderailleur 3-speed - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Shimano 105 voorderailleur 3-speed

gios schreef:
di 02 sep, 2025 15:59
Wij zijn reuze benieuwd waar de reis heen gaat, Martin :D :?:
Twee landen zelfs. Ene vlag met witte kruis en de andere vlag draagt een kroon. Ga per vliegtuig.
Op de foto liggen twee Shimano voorderailleurs: links het nieuw bestelde exemplaar en rechts van Pierre Noiret. Vreemd is dat de linker derailleur geklonken is en rechts heeft een schroefje. Helemaal geen zin om de kettingpons ter hand te nemen. Die van Pierre is daarom nu gemonteerd. Draait helemaal goed! Het linker exemplaar bewaar ik wel voor later. Gaat nu regenen, nog geen testritje gemaakt.
20250902_175313.jpg
Mooi dat het gelukt is.
Je hebt geen ketting met een zgn missing link?
Bedoel je met een soort click-schakel? Zo een met een los plaatje met twee gaatjes voor de pennetjes? Ja, die heb ik. Maar wel een zoekplaatje op de ketting.
Nog nieuwe achtertandwielen en nieuwe ketting van twee maanden geleden.
Ach, dan worden m'n handen er vies van, m'n vrouw riep me net voor het eten. Eerst m'n handen schoonmaken met terpentine en keukenpapier, daarna met zeepsop en handborsteltje. Na het eten een proefrit gemaakt en ging uitstekend.