door
Jurr » wo 23 jul, 2025 11:36
stelvio73 schreef: ↑wo 23 jul, 2025 10:54
Is jouw advies gebaseerd op eigen ervaring?
Uiteraard. Zoals ik wel meer verkeerde keuzes heb gemaakt waar ik graag anderen van wil laten profiteren. Die ervaringen delen is toch waarom wij met z'n allen op dit forum zitten neem ik aan? Anders kunnen we er net zo goed een slotje op hangen het aan tante A.I. overlaten.
stelvio73 schreef: ↑wo 23 jul, 2025 10:54
Ik heb vroeger met de -correct gemonteerde- Duo voordragers gefietst, inclusief vele duizenden kilometers onverhard, en de voordragers bleven goed zitten en de voorvork is nog heel. Ik zal wel enorme mazzel hebben gehad...
Oh begrijp me niet verkeerd, een Tubus Duo is prima. De 'tenzij' doelt daarop. Net als Racktime ook prima is overigens. Of de eigenmerkdragers van Santos tegenwoordig. Net als Surly, en Salsa ook prima dragers maken. Komen alleen wat minder voor op Marktplaats.
Maar tweedelige dragers aan alleen de buitenkant van een voorvork gemonteerd worden zonder een verbinding tussen beide dragers... die zou ik tegenwoordig lekker vermijden met flinke bagage en/of buitenlandgebruik. De ontwikkeling van de voordrager heeft immers niet stilgezeten.
Er zijn met de jaren heel veel dingen significant beter geworden, mijn advies is om daarvan te profiteren. En dat kan ook prima door bepaalde elementen daarvan te gebruiken op een klassieke 26 inch mountainbike die mede daardoor prima kan voldoen op fietsvakantie tot zelfs wereldreis.
En natuurlijk ging het allemaal ook toen je koe nog met een korte -OE- schreef en geen drempels had maar kuilen.