Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano XT of Cues cassettes? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Shimano XT of Cues cassettes?

blokdoorn schreef:
do 18 jul, 2024 22:37
Dat is niet helemaal juist, ik heb hier namelijk een cues crankstel met 2 bladen, waarbij ....
Je hebt gelijk. Ik zie hier dat er ook CUES groepen zijn met meer kettingbladen en een voorderailleur. Mijn commentaar heeft betrekking op de combinaties met een enkel voorblad.
math schreef:
di 16 jul, 2024 11:22
85 Nm komt overeen met een kracht van 85 N loodrecht op een hevelarm van 1 meter. Een pedaalarm is typisch 175 mm. Het koppel is dus vergelijkbaar met een kracht van 485N op de pedalen.

een motor die maximaal 85 Nm kan leveren, is bij volle belasting heel wat krachtiger dan die fietser !
De fietsen die ik nu op het oog heb zijn voorzien van een 55Nm motor, dus wat minder krachtig en misschien daarmee ook minder belastend voor de onderdelen.
blokdoorn schreef:
do 18 jul, 2024 22:37
ik vind de teksten van shimano over cues erg vaag wat een behoorlijk aandeel marketing doet vermoeden.
Die gedachte kwam ook bij mij een beetje op. Het is een opschoning van hun nogal gefragmenteerde assortiment in het lagere- en middensegment, dat nu allemaal Cues gaat worden. Linkglide zal denk ik echt wel duurzamer (en zwaarder) zijn dan wat het vervangt, maar wat en hoe precies is afwachten in de praktijk.