Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kiezen tussen Neodrive of Pendix - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kiezen tussen Neodrive of Pendix

Polling schreef:
zo 05 okt, 2025 09:01
Hier ook dezelfde ervaringen. Bij normaal fietsen met heuveltjes of vlak op eco (12Nm, 15 kmpu) pakt de motor alleen bij optrekken hellinkjes/dijkjes of veel tegenwind. Dan is 150 km actieradius geen enkel probleem.
Bij dgelijks naar station heb ik hem op smart: (20Nm en 20kmpu). Dan rijd ik altijd met dezelfde snelheid, en haal dus ook altijd de trein.
Als ik van een lange werkdag terug kom en snel naar huis wil, zet ik hem op sport (30Nm 25 kmpu). Dan ben ik lekker snel en met weinig inspanning thuis.

Die laatste twee zijn dus gecombineerd, en dan haal ik ergens rond de 90-100 km actieradius.

Maar op vakantie hebben we ook een dagtochtje van 40 km gedaan waar mijn vrouw de accu leegreed. Op een helling van 17-20 % over 10 km ging het echt heel hard…
Ook herkenbaar hoor. In Schotland afgelopen zomer hadden we voor het eerst een rode ring ! Maar dat zijn uitzonderingen en waren we op voorbereid. Maar omdat we meestal wind meehadden viel het ons in die 7 weken toch mee.
Omstandigheden zoals wind, wegdek, profiel van de route ( gestaag klimmen of wasbord ) zijn ook echt wel bepalend.
En soms heb je je dag gewoon niet.
Polling schreef:
zo 05 okt, 2025 09:01
Op een helling van 17-20 % over 10 km ging het echt heel hard…
Heb je de Pozza San Glisente gefietst? Want dit soort percentages over zo'n afstand zijn zeer zeldzaam.

Op de Pozza San Glisente is een accu trouwens binnen 7 km leeg. 40km zou dus een zeer mooie prestatie zijn.