Grappig, mijn halve leven met deze stuurtas gefietst. Ook 2e hands op MP aangeschaft toen ze niet meer in de handel verkrijgbaar waren. Totdat ik het niet waterdicht zijn zat werd (weer een nat paspoort). Ondanks het waterdichte hoesje wat in de klep zit. Op een goed moment een Ortlieb Ultimate Six Classic 7L aangeschaft. Wat een heerlijk ding, vergeleken met de Agu: echt waterdicht, klep opent aan de goede kant (dwz niet aan de voorkant), fijne magneetsluiting, bolle deksel waardoor een onverwacht appeltje en banaantje ook nog altijd onbeschadigd mee kunnen.Leon schreef: ↑di 12 mar, 2024 15:18Dat is een reden waarom ik nog steeds met een Agu Quorum 10-liter tas met een aluminium beugel fiets. Die zijn niet waterdicht, maar wel handig en regelmatig op mp te krijgen voor weinig. Ze gaan bij mij zo'n 25.000 km mee, dan is het mooie er echt wel af. Het kaartenvak is waardeloos, dat wel.
Fantastisch ding.
Vond trouwens juist de ruime kaarthouder het sterke punt van de Agu, maar ik gebruik geen kaart meer om te navigeren tijdens het fietsen.