Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 29 mei - 1 juni, Hemelvaarttrektocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

29 mei - 1 juni, Hemelvaarttrektocht

hoi mensen,

ik had een vraagje, kan ik met iemand die ook meegaat misschien afspreken om vanaf station maastricht samen te fietsen?
ik ga woensdag middag al, maar kan ook woensdagavond.
en nog even een vraagje, heeft iemand voor mij kaarten die nodig zijn voor de omgeving waarin we zullen gaan rijden? die iemand dan even naar mij toezend per mail zodat ik ze kan uitprinten?

groetjes nathalie

:idea:
Kaarten. Laat ik daar ook eens achteraan gaan. Anders wordt het lastig rijden daar.

localhost schreef:
Kaarten. Laat ik daar ook eens achteraan gaan. Anders wordt het lastig rijden daar.
Kaarten heb je in dit geval alleen nodig om de weg te vinden als je de groep bent kwijtgeraakt; dit is in voorgaande jaren nog niet voorgekomen overigens.
Groeten, Leon (die de precieze route nog moet verzinnen)

Weet ik bij deze dus ook dat we in een groep rijden.

75 km in een groep? Hoe groot is die groep dan?
En wat is aan te raden. Met de trein die kant op of met de auto? Dat laatste is dan wel niet helemaal in lijn met het fietsen, maar vaak wel handig.
Dus om de vraag anders te stellen. Komen we weer terug op de camping waar we beginnen of is het meer zoiets als we rijden terug naar station Maastricht.

Hoi Jarno,

We rijden inderdaad in een groep, er zijn ca. 20 deelnemers; dat lukt. Vorig jaar hebben we, o.a. omdat een camping niet voor tenten was, 90 km/dag gereden. Omdat een aantal mensen (waaronder een paar echte "wereldfietsers" - ik zal geen namen noemen :roll: - die op continenten hebben gefietst waar ik nog van droom...) dat veel vonden, probeer ik het aantal km dit jaar wat te beperken.
We komen inderdaad terug op de camping waar we starten omdat er een aantal mensen met de auto zullen komen. Andere jaen ging het om bijna de helft van de deelnemers. Die missen natuurlijk wel het fraaie eerste stuk en het per fiets aankomen op de eerste camping.

Tot woensdag,

Leon

ben mijn laatste voorbereidingkjes aan het treffen,

tot woensdag allemaal!!!

groetjes nathalie

Me too.

Helaas kan mijn broer niet mee komen. Voordeel voor mij is dat ik daardoor slechts een fiets op orde hoef te maken.
...Kwam er gisteren achter dat ik wel mooi een tandwiel had gekocht, maar beetje de verkeerde. Geen 14 tands maar een 17 tands. Lastige fout. Dus ik mag woensdag nog even m'n tandwielen vervangen.

Tot donderdagochtend dus...

Vergat ik even. Heeft iemand nog een goede suggestie voor een kaart? Ik heb haast niets van Zuid Nederland, noch van Duitsland en België. Niets nuttigs in elk geval.

localhost schreef:Vergat ik even. Heeft iemand nog een goede suggestie voor een kaart?
Zoals te doen gebruikelijk fietsen we in een gebied waar kaarten grenzen, dat zijn meestal de mooiste gebieden :) Met de Michelin 1:200.000 (van België) kom je er wel, maar ik gebruik tijdens de tocht vooral de ADFC-kaart Aachen Dreiländereck (http://home.planet.nl/~leon.poels/regionalkarte.html) en daarnaast de ADFC 1:150.000 nr. 15 Rheinland Eifel, maar die is erg grof qua schaal. Verder heb ik de Belgische IGN 1:50.000 nr 35-43 en 50-50A; die gaan ook een stuk over de grens. De kaart 1:150.000 hebben we daardoor maar een klein stukje nodig.
Maar als thuiskomer zijn de Michelins prima.
Groeten,
Leon

Da's nou jammer. Ik heb die kaart nog niet kunnen vinden vandaag.

Op zoek naar wat anders dus.

Heerlijk genoten van een perfect hemelvaart-weekend. Prachtig weer, schitterende omgeving, veel onverhard gefietst en uitstekend gezelschap. Was voor mij de eerste keer met "De Wereldfietsers" en zeker voor herhaling vatbaar. Voor diegenen die mee hebben gereden en contact willen zoeken met elkaar: mail mij even, dan kan ik evt. de mailadressen uitwisselen, als je dat wil. Mijn website is http://www15.brinkster.com/jimvdberg .

jim van den berg
Hallo deelnemers van de hemelvaarttocht :D

Hartelijk dank voor jullie gezelligheid en improvisatie. Ondanks onze scheiding van 1 nacht hebben John en ik genoten van de mooie route.

Leon nog bedankt voor de mooie route en Jeroen en Barbara ook.

Het was inderdaad een leuk weekend. Wij zijn met de amsterdamse club tot middernacht bezig geweest om thuis te komen. In de stilstaande trein naar Nijmegen ipv Eindhoven was het nog meer zweten dan op de fiets. Er waren onderhoudswerkzaamheden aan het spoor en bij Tegelen stond de trein stil. Lang leve de NS zongen we op de fiets van Tegelen naar Venlo. Zo konden we onze frustratie van het OV toch even kwijt. :evil:

In Venlo konden we met de trein naar Eindhoven en vandaaruit naar Amsterdam. Pffff wat een warme tocht.

:!: Wie schrijft er nu een verslagje van de tocht? Ik wil best een kort stukje schrijven over onze ploeg. In de andere ploeg moet er ook toch iemand zijn. We kunnen het dan samenvoegen voor de website.
Ik kijk even wanneer ik de tijd heb. Mijn dias zijn er waarschijnlijk volgende week en dan mail ik ze naar Arjen en Jarno voor de website.

Groet en tot ziens
Gudy
en
John

hallo mensen,

ik vond het een te gekke tocht. reken maar dat ik er met een volgende trektocht ook weer bij ben! :lol:

ik had alleen even de balen van de spoorwegen, dan vertrek je om half 6 s' avonds en dan kom je pas om kwart over twaalf in haarlem aan. gelukkig heb ik een superbroer die me op stond te wachten.(had em effe gebeld) en rond half een stond ik dan toch weer in mijn eigen kamertje.

ik weet niet of jullie daar ook last van hebben, maar als ik ergens in het buitenland ben geweest dan heb ik altijd een dagje afkickverschijnselen. ik kon er vandaag gewoon niet in komen op mijn werk :?
zucht
groetjes nathalie

Ik had weer eens geluk, want ik reed mee met Dan naar Antwerpen :lol: en vandaaruit naar Rotterdam, waar ik om 19.30 aankwam. Geen gedoe met de treinen vanuit Maastricht dus deze keer.

Vond het vooral erg warm in de auto. Maar het aantal files viel me heel erg mee. Was voor zevenen weer thuis. Las ook dat Bert toch nog een beetje heeft kunnen meegenieten van de trektocht. Dat dankzij de vriendelijke bijdrage van de NS.
Hallo :P

Bert heeft mij maandag meteen gebeld, hoe de fietstrektocht geweest was.
Fantastisch natuurlijk. En zoals hij me vertelde zou hij een bericht op het Forum plaatsen. Dank je Bert! Dit kan zo naar de krant toe!

Ik hoop inderdaad dat de Vogelvrije fietser samen met de Wereldfietser meer aan dit soort situaties kan doen.
Maar voorlopig blijft de NS: Nogal Storend..... :?
Groetjes
Gudy

NS

Hoi,

Ik ben bezig met een brief die zo begint:
"NS Hoofdkantoor, T.a.v. de directie
Postbus 2025, 3500 HA Utrecht
Betreft: treinenloop 1 juni jl.
Maastricht. 4 juni 2003
Geachte directie,.. 8O :twisted: met de auto: 8) uw managers a.u.b. :arrow: "
Ik zal de inhoud hier plaatsen als ik hem verstuurd heb.
Groeten, Leon

ik heb mijn geld maar teruggevraagd. en als ze het niet gaan terruggeven :evil: ...

kom ik het persoonlijk bij ze halen!!!!

nathalie
Leon schreef:Ik ben bezig met een brief die zo begint: [knip]
Ik zal de inhoud hier plaatsen als ik hem verstuurd heb.
Hij gaat vandaag op de post en gaat zo:

NS Hoofdkantoor
T.a.v. de directie
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Betreft: treinenloop 1 juni jl.

Maastricht. 4 juni 2003

Geachte directie,

Bij dezen wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken over de treinenloop op het einde van afgelopen zondag, de zondag na Hemelvaart.

Als incidenteel reisleider had ik afgelopen weekend ca. 25 fietsers op bezoek die een fijn weekend hebben beleefd. Domper op de vreugde was echter de terugreis van degenen die per trein waren gekomen. De reistijden liepen op tot zes uur en drie kwartier voor een afstand die normaliter in de helft van die tijd kan worden afgelegd. (Maastricht - Haarlem van 17.29 tot ca. 00.15)
Het bleek namelijk dat:
1. Er geen rijwielrijtuigen waren ingezet.
2. Er tussen Roermond en Weert werkzaamheden waren
3. Er hierdoor bussen werden ingezet, waar geen fietsen in kunnen
4. Er vervolgens tussen Tegelen en Venlo ook geen treinen waren waardoor gefietst moest worden.

Mijn vragen:
· Is NS op de hoogte van het feit dat Maastricht tijdens het Hemelvaartweekend met name voor fietsers een topbestemming is?
· Is NS op de hoogte van het feit dat NS in het bezit is van rijwielrijtuigen?
· Is NS op de hoogte van het feit dat reizigers met fietsen als vele jaren achter elkaar dezelfde problemen ondervinden tijdens dit weekend?
· Is NS op de hoogte van het feit dat de dieseltreinen tussen Roermond en Nijmegen geen airconditioning hebben en dat de ramen er van nauwelijks open kunnen terwijl in de avond de zon deze trein de volle laag geeft?
· Is NS op de hoogte van het feit dat NS al een groot aantal malen op het bovenstaande punten is gewezen?
· Waarom besluit NS, tegen beter weten in, geen rijwielrijtuigen in te zetten tijdens dit weekend?
· Waarom besluit NS gezien bovenstaande punten werkzaamheden uit te voeren op uitgerekend deze dag?
· Wat onderneemt NS tegen degenen die verantwoordelijk zijn voor bovenstaande beslissingen?
· Wat is NS van plan volgend jaar naar aanleiding van bovenstaande punten te doen?

Gezien de ervaringen dat degenen die de treinproblemen al voorzagen en daarom per auto waren gekomen geen noemenswaardige problemen hebben ondervonden, overweeg ik volgend jaar het reizen per trein met klem af te raden en aan te raden per auto te komen.

Met vriendelijke groet,

Leon Poels
Incidenteel actief lid van vereniging De Wereldfietser