Drommels, goed onthouden of knap speurwerk! En dat na maanden, dacht ik: het raakt wel in vergetelheid. Nee dus.
Trouwens, de terugreis verliep anders. Nog voor Haren maakte de Koploper kuren, alsof de motor zo hoestte, de trein schudde en kraakte. Meteen vielen de monitors (je weet wel, van die blauwe lijn met naderende stations) uit en de trein reed helemaal langzaam, stapvoets tot het Groninger Hoofdstation. Een uur later thuis dan gepland. Kapotte motor voorin, zei de conducteur.
Na thuiskomst al m'n kleren, tot m'n onderbroek en sokken aan toe, meteen in de wasmachine gemieterd. Je hebt urenlang in diverse treinen gezeten tussen al die andere mondkapjes, je weet maar nooit.
Het heeft ook een haartje gescheeld of ik kon moeilijker thuis komen. In Groningen begon het al flink kouder te worden en amper een half uur nadat mijn trein van Groningen naar Baflo reed, gebeurde dit: https://112groningen.nl/297098/groninge ... straatweg/
Ik had ook niet voor niets mijn Stayokay-card bij me, mocht er ergens een spoorlijn uitvallen en ik daar noodgedwongen in de buurt moest overnachten. Tevens tandenborstel en tube, plus schoon ondergoed mee.