Grandonneur schreef: ↑zo 22 mei, 2022 22:39
Maak je geen illusies wat betreft NL hoor. Het overgrote deel van de kinderen op voetbaltraining (<2km) wordt met de auto gebracht. Kinderen vanaf groep 7 op school (11 jaar) komen met de e-bike, waar buurjongens met het stepje komen. De supermarkt in het dorp hier kent 6 fietsparkeerplaatsen, is altijd een plekje vrij. De 'fietsfiles' in de binnensteden komen door pendelaars van buiten het centrum, in het centrum hebben ze helemaal geen plek voor een fiets thuis.
Nederlands kunnen in de verste verte niet tippen aan de automentaliteit van de Belgen hoor. Ik ben zelf van Nederland overigens en woon nu al 10 jaar in België.
Het verschil is immens kan ik je wel zeggen.
Dat er een slechte trend bezig is in Nederland kan ik best geloven hoor. Maar dat is in belgië niet anders.
Meer mensen nemen de fiets inderdaad, maar dan vaker elektrisch. Ofja, vaker? Bijna altijd. Wat voor mij dan ergens ook wel positief is. Toch beter dan de auto in ieder geval.
Maar in ieder geval. In ieder land dat aan de top van de lijst staat met iets zullen er altijd enorm veel mensen zijn die daar niet aan mee doen. Maar ze staan wel aan de top.
Dus Nederland is gewoon een fietsland. En België in de verste verte nog niet. Al is er wel een kleine evolutie met de e-bikes