De eerste stap is gezet en dat is al een grote sprong voorwaarts vergeleken met de verschraling van de afgelopen jaren.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De eerste stap is gezet en dat is al een grote sprong voorwaarts vergeleken met de verschraling van de afgelopen jaren.
Het wordt iets later volgens NS:bert sitters schreef: ↑di 25 mei, 2021 07:44Helaas zijn er nu nog geen fietsplaatsen. De rijtuigen met fietsplaatsen komen waarschijnlijk pas in december.
Als je het voorwiel en achterwiel los haalt en er een pakket van maakt, dan kan dat toch? Zo namen we in Spanje ook onze fietsen in de bus mee. Of zie ik iets over het hoofd?Martin E. van Doornik schreef: ↑do 08 jul, 2021 09:27Is de NS sodeknetter geworden, maximaal 85 x 85 cm? Moet ik het frame soms doormidden zagen?
In ieder geval ligt er voor april 2022 vaak nog sneeuw in Oostenrijk, niet makkelijk fietsbaar.
En de derde dimensie?DriesO schreef: ↑wo 07 jul, 2021 16:09...De fiets moet u hiervoor demonteren en verpakken in een fietshoes of -koffer van maximaal 85x85 cm."
https://www.nsinternational.com/nl/voor ... n-de-trein
Ik interpreteerde het eerst dat de derde dimensie (lengte) niet zo kritisch is, zolang het maar een fietshoes of -koffer is. Dan is het probleem vooral de hoogte van 85 cm, breedte 85 cm is geen probleem.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 08 jul, 2021 09:27Is de NS sodeknetter geworden, maximaal 85 x 85 cm? Moet ik het frame soms doormidden zagen?
Dit wordt ook gezegd in het interview van vorige maand van de Fietsersbond met de man van fiets-mee.nl:
Nightjet en Thalys: in 2022 kan de fiets mee
[...]
De Nightjet van ÖBB (Oostenrijkse spoormaatschappij, red.) rijdt al wel vanuit Amsterdam naar Innsbruck, maar er kunnen nog geen fietsen mee. Alle fietsrijtuigen worden nu door ÖBB ingezet voor de nachttreinen naar Hamburg. De ÖBB is nu bezig met het ombouwen van rijtuigen en volgend jaar april kunnen naar verwachting ook fietsen mee met de nachttrein vanuit Amsterdam. Maar ik geloof het pas wanneer ik het zie.
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/boek ... r-op-gang/
Fietsvervoer op de Nightjet Amsterdam ⇔ Wenen / Innsbruck zal pas mogelijk zijn vanaf de start van de nieuwe dienstregeling in december 2022.
https://support.nsinternational.com/app ... _id/12357/
NS meldt nu expliciet dat een volledige fiets nog altijd niet mogelijk is naar Wenen / Innsbruck:DriesO schreef: ↑wo 20 jul, 2022 12:39Update: op de website van de NS staat nu dat fietsen vanaf eind 2022 mee kunnen op deze nachttrein naar Oostenrijk:Fietsvervoer op de Nightjet Amsterdam ⇔ Wenen / Innsbruck zal pas mogelijk zijn vanaf de start van de nieuwe dienstregeling in december 2022.
https://support.nsinternational.com/app ... _id/12357/
Op Nightjet Amsterdam ⇔ Wenen / Innsbruck is geen fietsrijtuig, het is momenteel niet bekend of dat er in de nabije toekomst gaat komen.
Op Nightjet Amsterdam ⇔ Basel SBB / Zürich Hbf zijn wel fietsrijtuigen, zie de alinea Nightjettreinen met fietsrijtuig hieronder.
https://support.nsinternational.com/app ... _id/12357/
In de rechtstreekste nachttrein van Amsterdam naar Wenen en München en Innsbruck kunt u geen fiets meenemen. De fiets kan wel worden meegenomen als bagage. De fiets moet u hiervoor demonteren en verpakken in een fietshoes of -koffer van maximaal 85x85 cm.
In de nachttrein naar Basel en Zürich kunt u wel een fiets meenemen.
https://www.nsinternational.com/nl/voor ... BB_-anchor
Wat de rechtstreekse Nightjet betreft: