Het lijkt als he het zo beschrijft wat op mijn grasmaaier waar de aftapopening tevens vulopening is en de juiste vulhoogte zo'n beetje bepaald word door de plaats daarvan. Tweede overeenkomst is dat zowel grasmaaier als pinionbak gemakkelijk op zijn zijkant gezet kennen worden om de olie eruit te laten lopen; in ieder geval een stuk gemakkelijker dan een autoversnellingsbak. Blijft de vraag hoe eventuele rommel eruit kan. Bij mijn grasmaaier: niet. De grasmaaier heeft helaas of gelukkig ook nog geen 50000 km gedaan maar wel aanzienlijk meer dan 5 jaar.
Voor zover ik de regels rond garantie ken (ik ben geen deskundige) moet men voor de wettelijke garantie inderdaad bij de verkoper gaan aankloppen. Met de fabrieksgarantie heeft de verkoper echter niets te maken. De wettelijke garantie is meestal beperkt tot 2 jaar al is die niet nader bepaald maar wel langer voor producten waar men een langere levensduur van mag verwachten. Of dit echter nog onder de wettelijke garantie valt? Ik zou er niet op rekenen.Leon schreef: ↑wo 19 mei, 2021 20:42Over garantie. Lees eens wat er in het artikel Garantie staat op Wikipedia: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Garantie . Als je de uitkomst niet redelijk vind moet je dus bij degene zijn waarvan je de fiets gekocht hebt.