Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets spuiten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets spuiten

Nog even over de stickers die je dan opnieuw moet of wil aan brengen? Heb een atb-tje voor erbij, met een nogal beschadigde verende voorvork en de stickers heb ik verwijderd en de vorkpoten opnieuw gespoten. Hoe kom ik nu aan nieuwe stickers? M'n fietsen boer kon geen uitslag geven....

50er schreef:Nog even over de stickers die je dan opnieuw moet of wil aan brengen? Heb een atb-tje voor erbij, met een nogal beschadigde verende voorvork en de stickers heb ik verwijderd en de vorkpoten opnieuw gespoten. Hoe kom ik nu aan nieuwe stickers? M'n fietsen boer kon geen uitslag geven....
heeeel soms leveren de fabrikanten originele transfers aan framespuiters, of je laat ze opnieuw maken
Of je tekent de sticker na, vertaalt die in tig schablonen, spuit het design op de fiets en dekt het af met een blanke laag
Of je laat iets simpels snijplotten in een buitenkwaliteit vinyl
Of je plot met een kleurenprinter op speciaal papier een transfer, zie hiervoor de diverse modelbouwfora

Tuurluk...Stom dat ik daar zelf niet op kwam...Sjabloon...Tip van Flip!
Senk joe Mc.Gyver ehhh Marten.

[quote="Haike"]En van poedercoaten wordt ook gezegd dat het sterker is dan nat lakken. [/quote]

Dit klopt, met name op hoeken, randen e.d.
Natte lak is op de randen altijd wat dunner, terwijl poedercoating zich rond een rand juist dikker afzet. Dus het is wat bestendiger tgen stootjes enzo.

Ik heb zelf het frame laten spuiten met zink en daarna laten poedercoaten.
Iets duurder (120 euro) maar wel een zeer degelijke bescherming, in principe kan hij nu 25 jaar buitenstaan :D beetje overdreven wellicht, maar na zoveel moeite om de fiets kaal te maken, de oude epoxy er af te krijgen (zat echt bizar vast en er was geen straal bedrijf in de buurt dat zulke dunwandige CrMo frame's kon stralen) vond ik die 30 euri extra ook geen probleem..
Torching Vark schreef:
HansvanderVeeke schreef:Het leek me leuk om het frame van mijn nieuwe fiets in een koe-print (dus met witte en/of zwarte vlekken) te laten spuiten. Maar blijkbaar is dat erg lastig als zelfs bike-paint het niet kan.
Misschien een optie?: egaal wit lakken, dan zwarte transfers voor de vlekken en afmaken met een transparante finish?
Maak je fiets dan gras-groen... en doe zelf koeprint kleding aan ;)