Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ligfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ligfiets

Hoi!

Dat is allemaal gemeten bij 250 Watt, dat is erg flink trappen toch? Ik haal met moeite op mijn gewone toerfiets 29 (zoals aangegeven bij M5) en dan moet ik stevig aanpoten.
De 26-26 bij die 250 Watt is slechts 2kmh langzamer dan de 20-20. Dat is verwaarloosbaar dus :) Maar veranderen die verschillen niet bij meer 'normale' wattages (rustig fietsen) en met bepakking? Je zou minder wind moeten vangen met bagage als je lager ligt toch?

Whisky

Hoi Whisky,
De metingen van 250 W kun je min of meer ook bij 100 W als vergelijkingsmateriaal gebruiken, al zullen de verschillen dan (ook relatief) kleiner zijn. Tijdens het beklimmen van een steile helling bij 10 km/u en minder kun je alle verschillen in stroomlijn gerust vergeten.
Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik denk dat als je gewone tassen aan een ligfiets hangt je de stroomlijnwinst ten opzichte van een gewone fiets al voor een aardig deel kwijt bent. Bij banaantassen zal het minder erg zijn. Misschien weet iemand anders een site met gegevens? Hoeveel kio bagage kun je trouwens ongestraft in een stroomlijnpunt stoppen?
Groetjes,
Leon