Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lak van nokken afgebarsten door monteren drager - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lak van nokken afgebarsten door monteren drager

Er wordt een aantal keer geopperd aan te stippen. Ik weet nog niet of ik dat doe, maar áls ik het zou willen, moet je dan eerst nog een primer gebruiken?
Zeker daarna met montage pasta of een klodder vet tussen het schroefdraad 👍
Blijft roest wat langer weg.
Zo te zien zat er niet veel primer onder :D .
Het frame wordt voor.montage van trapas en balhoofd ook vaak gevlakt en de chique fietsenmaker vlakt de montage punten voor de remklauwen. Daar heb je dan dus ook blank metaal en blijkbaar gaat dat best een tijdje mee (met wat vet er.op). Ik zou er niet wakker van liggen.
Het is bij poedercoating volgens mij vaker voorkomend dat de scherpe randen wat dikker vloeien. En dat springt er dan af als je er druk op uit.oefent.
Ik zou een nieuw frame kopen. :shock:
Nee, geintje, natuurlijk. Maar een stukje lak eraf is gewoon balen. De eerste kras op je spiksplinternieuwe fiets is echt kl*.
Maar is niet het einde van de wereld. Als het goed is, is de fiets een gebruiksvoorwerp en de meeste Kona's gaan offroad... dan komen die krassen vanzelf wel.

De roestvorming valt volgens mij echt wel mee. Anders aantippen met blanke lak óf de exacte kleur.