Dat is mazzel, Marjan. Beter zo dan er tijdens een vakantie achterkomen of pas na het verlopen van de garantietermijn. Al was het dan misschien wel een mooie Avaghon geworden, met een stalen frame
.
Fedor schreef: ↑vr 12 feb, 2021 19:36
Lekker veel km's gemaakt op een fiets die daarvoor ook bedoeld is
)
Ook voor een Santos lijkt 75.000 km me bovengemiddeld veel. De meeste fietsen zullen zo'n afstand nooit halen, zeker niet in 10 jaar. (Al weet je nooit wat een vierdehands exemplaar van Jan Hoedje al heeft afgelegd
).
Bert van Sprang schreef: ↑vr 12 feb, 2021 20:29
Ik had van Santos wel een levenslange garantie verwacht.
Ik denk dat ze daar bij Santos wel goed over hebben nagedacht
.
Bert van Sprang schreef: ↑vr 12 feb, 2021 20:28
Ik ben in mijn leven veel meer gebroken stalen als aluminium frames tegengekomen.
Dat is niet zo vreemd. Tijdens een groot deel van jouw leven hebben er meer stalen frames dan aluminium frames rondgereden. Ik woon zelf aan een gracht waar regelmatig fietsen uitgevist worden. Dat zijn vaker doorgeroeste barrels van een overschat merk (de Kronan was hier jarenlang populair, in de nabije toekomst verwacht ik veel ex-Swapfietsen) dan aluminium Santossen.
Shadow schreef: ↑vr 12 feb, 2021 20:31
Dat alumium niet houd van buigen, zeker niet in de nabijheid van lassen. Dat veranderd de structuur van het materiaal blijvend.
Neem zo'n deuk als in het stalen frame van Inges 'Lamborghini' (zie
hier), die het gevolg was van een val - ik dacht tegen een hekje: zou een aluminiumframe na zo'n opdonder nog berijdbaar en herstelbaar zijn geweest?