https://en.m.wikipedia.org/wiki/Veblen_goodpeter de rijk schreef: ↑di 09 feb, 2021 11:44Ja, waarom denk je dat mensen een Breitling- of Rolex-klokkie kopen? Op je telefoon kan je ook zien hoe laat het is...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Veblen_goodpeter de rijk schreef: ↑di 09 feb, 2021 11:44Ja, waarom denk je dat mensen een Breitling- of Rolex-klokkie kopen? Op je telefoon kan je ook zien hoe laat het is...
Nee hoor:
Groepset met bijkomende onderdelen; ongeveer 500 euro ex frame, dus voor een frame mag je 500-1000 euro aan materiaal en arbeid opzetten, kom je uit op 1500 euro kosten ongeveer. Maar dan moet je het nog verkopenscorpio schreef: ↑di 09 feb, 2021 12:45Bedankt voor de vele reacties!
Is er iemand die het aandurft en mij een schatting zou kunnen geven wat alle onderdelen bij elkaar kosten exclusief het frame. Ik weet niet of er verder nog zelf gemaakte of aangepaste onderdelen opzitten die veel tijd/geld kosten?
Tijdje al niet meer naar (standaard) fietsen gekeken?Wim schreef: ↑di 09 feb, 2021 12:26Het bijzondere aan fietsen is toch dat een fiets toch vooral een frame is met onderdelen die erop geschroefd worden. Zelfs met iets als een Rohloff naaf, Schmidt verlichting, chique cranks van bijvoorbeeld Spécialités TA, en mooie remmen kom je niet heel ver als je van echt veel geld af wil. Met een mooi handgemaakt frame en iets meer integratie van dragers etc kun je wel meer geld uitgeven, maar iets boven de 5000 euro voor het geheel houdt het op ...
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het profiel van de wereld- en vakantiefietser.
voor deze specifieke Fern bijvoorbeeld, voor het gemak een soort-van-consumentenprijzen (voor zover dat bestaat in fietsenland),scorpio schreef: ↑di 09 feb, 2021 12:45Bedankt voor de vele reacties!
Is er iemand die het aandurft en mij een schatting zou kunnen geven wat alle onderdelen bij elkaar kosten exclusief het frame. Ik weet niet of er verder nog zelf gemaakte of aangepaste onderdelen opzitten die veel tijd/geld kosten?
Ik refereerde aan "internet"prijzen, geen adviesprijzen. Daar zit volgens mij al niet heel veel marge op.
Je hebt geen idee, die winkeltjes zijn er niet allemaal om geld te verbranden hoor, daar wordt op verdiend.
Kan wel, hoeft niet: voor bijvoorbeeld een ryde velg of shimano naaf is het verschil heel erg groot, voor bijvoorbeeld een Rohloff naaf is het verschil véél kleiner.
Niet verder vertellen, maar vanaf 1 april kunnen fietsen van het merk S****s ook in bitcoins afgerekend worden .Grandonneur schreef: ↑wo 10 feb, 2021 09:19Mede daarom dat grote 'mainstream' merken zelden met Rohloff werken. Komt hun rekensommetje nooit mee uit. S is eigenlijk te groot gegroeid, en moet (mede) daarom z'n fietsen zo verschrikkelijk duur verkopen. Om dat nog voor elkaar te krijgen moet de focus liggen op het stukje beleving wat je er zonder meerprijs bij krijgt. Met als gevolg dat mensen intussen gaan geloven dat ze een stukje beleving verkocht wordt in plaats van een erg goede fiets.