Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura remmen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Magura remmen

Hoi,

Ben net vanmiddag bij Snel langs geweest om de Safari eens aan de tand te voelen. Aangezien Magura's ook passen op V-brake-nokken, komen ze ook in aanmerking.

Men beweert daar dat Magura's de velgen minder uithollen dan V-brakes bij intensief gebruik. Dat zou komen omdat de Magura's zo hard bijten, dat je minder lang moet remmen...? Volgens mij zien de blokjes er net hetzelfde uit als van een V-Brake.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Thanks!

Michael
Luca schreef:Hoi,

Ben net vanmiddag bij Snel langs geweest om de Safari eens aan de tand te voelen. Aangezien Magura's ook passen op V-brake-nokken, komen ze ook in aanmerking.

Men beweert daar dat Magura's de velgen minder uithollen dan V-brakes bij intensief gebruik. Dat zou komen omdat de Magura's zo hard bijten, dat je minder lang moet remmen...? Volgens mij zien de blokjes er net hetzelfde uit als van een V-Brake.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Thanks!

Michael
VWB velgslijtage is ongeveer iedere compound beter dan de standaard Shimano. En ik verwacht dat Magura's (door de rechtlijnige beweging) een egale vlaktedruk hebben dan remmen met een draaipunt. DAt kon ook wel eens minder slijtage opleveren
Wil je helemaal sjiek dan zijn er ook nog Koolstop salmon blokken voor MAgura.