Bert stamt nog uit de oertijd van deze vereniging. Zie dit leuke filmpje van 20 jaar terug:
Misschien had een e-bike het huwelijk van Bert destijds nog kunnen redden .
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bert stamt nog uit de oertijd van deze vereniging. Zie dit leuke filmpje van 20 jaar terug:
Misschien had een e-bike het huwelijk van Bert destijds nog kunnen redden .
+1pitatwork schreef: ↑ma 17 aug, 2020 15:48Wel eens over nagedacht dat het leuk is om als getrouwd koppel, de ene sportiever dan de andere, ook zo wel eens samen op fietsvakantie kunnen ?
Mijn vrouw (55) heeft net een nieuwe, ik rijd met Rohloff op Surly, graag weg voor 1000 km, maar zij fietst niet zo heel graag.
Dus heb ik voorgesteld elektrisch te fietsen, ik regel alles (fietshouding, planning afhankelijk van het weer, de km moeten niet, mogen wel en als we iets leuks zien stoppen we.
Net thuis vandaag en gisteren hebben we ong. 65 km gereden, zonder dat ze het wist en veel gestopt.
Het kan, koppels zo op verlof, de volgende stap is met de auto+fiets naar Bourgogne, chambres d'hotes 1 nacht ,dan met de fiets 1 week vandaaruit en kijken dat we ons amuseren, alles mag, niets moet. Terug aan chambres d'hotes, overnachten en nagenieten van ( kleine) fietsvakantie.
Hopelijk zonder valpartijen, mankementen enz. kunnen we verder plannen maken om steeds dat kleine beetje meer.
Mijn moeder fietste met dr gewone fiets hooguit voor de boodschappen. Sinds ze een elektrische fiets heeft, maakt ze tochten van 30-50 kilometer. En zo zijn er meer in mijn familie.Dat is het gevaar van een elektrische fiets. Je denkt dat je gezond bezig bent, maar ondertussen doe je veel te weinig.
Die jongeren reden 5 jaar geleden nog massaal op een bromfiets. Wees blij dat ze nu voor een electrische fiets kiezen.Vooral jongeren die verder niet sporten, maar de hele dag computerspelletjes doen, of jongeren die te dik zijn, zouden niet voor een elektrische fiets moeten kiezen.
De ene groep jongeren is de andere niet.
Gesponsorde content, waarin degene die moe wil worden wordt neergezet als een idioot, en de conclusie is: koop een rijwiel met trapondersteuning bij de adverteerder.hoogframe schreef: ↑ma 17 aug, 2020 19:41aanvulling bij joukon's 'fietsen mag niet ontspannend zijn' : https://speld.nl/2020/07/29/fietsen-mag ... che-fiets/
Wellicht even oefenen omdat te leren herkennen. Zo makkelijk is het niet omdat te verstoppen zeker een accu die wat langer een behoorlijk vermogen moet leveren.J de Groote schreef: De elektrische fiets?
Ik kom naast leeftijdsgenootjes op een e-bike, ik ben zelf 68 jaar, steeds meer mtb-, racefietsers tegen met trapondersteuning. Met een zichtbaar en of discreet verstopt motortje.
/J
Gewoon prachtig. Kunnen jullie samen genieten en daar draait het toch om.pitatwork schreef: ↑ma 17 aug, 2020 15:48Wel eens over nagedacht dat het leuk is om als getrouwd koppel, de ene sportiever dan de andere, ook zo wel eens samen op fietsvakantie kunnen ?
Mijn vrouw (55) heeft net een nieuwe, ik rijd met Rohloff op Surly, graag weg voor 1000 km, maar zij fietst niet zo heel graag.
Dus heb ik voorgesteld elektrisch te fietsen, ik regel alles (fietshouding, planning afhankelijk van het weer, de km moeten niet, mogen wel en als we iets leuks zien stoppen we.
Net thuis vandaag en gisteren hebben we ong. 65 km gereden, zonder dat ze het wist en veel gestopt.
Het kan, koppels zo op verlof, de volgende stap is met de auto+fiets naar Bourgogne, chambres d'hotes 1 nacht ,dan met de fiets 1 week vandaaruit en kijken dat we ons amuseren, alles mag, niets moet. Terug aan chambres d'hotes, overnachten en nagenieten van ( kleine) fietsvakantie.
Hopelijk zonder valpartijen, mankementen enz. kunnen we verder plannen maken om steeds dat kleine beetje meer.
De Vivax-Assist 'motordoping' was moeilijk te herkennen, ter ziele, heeft de crisis niet overleefd. De Fazua en MAHLE ebikemotion systemen verraden zichzelf, zijn niet helemaal fluisterstil-;)WimB schreef: ↑ma 17 aug, 2020 20:55Wellicht even oefenen omdat te leren herkennen. Zo makkelijk is het niet omdat te verstoppen zeker een accu die wat langer een behoorlijk vermogen moet leveren.J de Groote schreef: De elektrische fiets?
Ik kom naast leeftijdsgenootjes op een e-bike, ik ben zelf 68 jaar, steeds meer mtb-, racefietsers tegen met trapondersteuning. Met een zichtbaar en of discreet verstopt motortje.
/J
Het is niet voor niets dat de fietsersbond het artikel begint met :bert sitters schreef: ↑ma 17 aug, 2020 12:18Voor wie is een fiets met elektrische trapondersteuning wél handig?
Er is de nodige discussie over het nut van een e-bike. Er zijn zelfs mensen die durven te beweren dat een fiets met elektrische trapondersteuning géén fiets zou zijn.
De Fietsersbond heeft een paar punten op een rijtje gezet, waarbij een elektrische fiets op maat kan zijn:
1. De elektrische fiets is een uitkomst voor mensen die vanwege hun gezondheid niet meer op een gewone fiets snel kunnen fietsen.
2. Voor jongeren met een hectisch leven kan het rustgevend zijn om het op een elektrische fiets kalm aan te doen.
3. Mensen die 10 tot 20 kilometer van hun werk (of school) wonen. Met een elektrische fiets hoef je niet eerder van huis omdat je tegenwind hebt. Je rijdt met een constante snelheid zonder dat je ervan gaat zweten.
4. Voor mensen die in heuvelachtig gebied wonen en vanwege de klimmetjes vaak de auto pakken.
5. Fietsers die veel gewicht te torsen hebben. Een ouder met een paar kinderen achterop kan bij het optrekken dat steuntje in de rug wel gebruiken.
Zie verder: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... Yjgwd3B80U
Er zit inderdaad een knop op en die kan prima omlaag om het wat meer een training te maken. Dan is het een voordeel als ie wat zwaarder is door motor en accu.Fedor schreef: ↑ma 17 aug, 2020 17:04Overigens vind ik de rest van het artikel niet echt onderbouwd:
"Er zijn goede redenen om je twee keer achter je oren te krabben voor je een elektrische fiets koopt: je kan er lui van worden én je conditie kan achteruit hollen. Nederland kent een norm gezond bewegen. Volgens die norm moet een jongere per dag een uur lang ongeveer 125 watt op de fiets leveren, een volwassene een halfuur 100 watt en een oudere een halfuur 75 watt. Dit is geen zware inspanning, kost geen zweet en is goed voor je gezondheid. Dat halfuurtje ontspannen fietsen is onderhoud. Het bezwaar van de elektrische fiets is dat je je best moet doen om de minimale inspanning van 100 watt inspanning te halen.
Dat is het gevaar van een elektrische fiets. Je denkt dat je gezond bezig bent, maar ondertussen doe je veel te weinig."
Is dat alleen bij (het meest gebruikte) standje hoog/turbo of ook bij de laagste stand? Bij de laagste stand moet er toch echt wel wát meegetrapt worden. Cijfers wil ik zien.
Er zit een knop op, waarbij aangemerkt moet worden dat wie eenmaal de smaak te pakken heeft gekregen van gemak, niet snel ertoe overgaat die knop uit te zetten, of een tandje zwaarder willen fietsen. 'Men is liever lui dan moe'. Of positief gesteld; 'gemak dient de mens'. Dat jij de uitzondering op de regel bent maakt nog niet dat ik op fietspad 'anders' zie.Hans Keesom schreef: ↑ma 17 aug, 2020 23:45
Er zit inderdaad een knop op en die kan prima omlaag om het wat meer een training te maken. Dan is het een voordeel als ie wat zwaarder is door motor en accu.
Je kan de belasting in ieder geval goed doseren en de ondersteuning laten afhangen van of je ergens op tijd moet zijn/gaat komen. En op de terugweg natuurlijk gewoon ondersteuning uit.......