door
morrisn » wo 08 jul, 2020 21:14
Project is inmiddels af zo'n beetje. Ik heb een paar TRP Spyre remmen met de juiste bevestiging kunnen bemachtigen. Dat lost alle problemen op met de remmen. Ik heb naast deze XT wielset ook nog een set Deore racewielen met schijven. Makkelijk wisselen dus.
Al met al onder de 300 euro kunnen blijven door wat oude Deore spullen van de fiets te verkopen en goed te zoeken op Marktplaats. Was mogelijk door Chinese shifters te proberen, zijn van Micronew. Naar mij weten is er een link met Microshift. Voelt heel solide en voor 45 euro voor 3 x 9 is het het waard om te proberen naar mijn idee. Of ze lang mee gaan is maar de vraag.
Zal ook verder afgebouwd worden met XT spullen die ik van een afgeschreven fiets afhaal. Zit nu alleen een XT voorderailleur op. Scheelt echt aanzienlijk met de lompe Deore die erop zat.
Echte alleskunner voor weinig, precies wat ik wilde. Ik moet alleen nog een rechte zadelpen zonder setback in 27,2 hebben, iemand misschien iets liggen? Verder misschien nog een paar vlotte spatborden, iemand suggesties voor 50 mm banden?