ik ben het met Gios eens: gewoon onderhoud plegen.
en daarbij kijken wat (economische) 'slim' is: weer een heel dure aandrijfvorm monteren, die blijkbaar niet degelijk is... zet er een ketting en schermpje op en onderhoud ook die ketting weer (af en toe wat drupjes olie).
'onderhoudsarm' of 'onderhoudsvrij' klinkt voor een koper leuk, maar betekent vaak qua geld duur, niet perse duurzaam (en dat is voor mij iets totaal anders dan 'degelijk' of 'slijtvast'. zo'n versleten aandrijfriem kan de verbrandingsoven in en daar hebben we een beetje stadsverwarmingswarmte van) en/of overgedimensioneerd.
'veilig' is ook zo'n mooi woord: zet een zondagsrijder in een Volvo en dan weet je hoe 'veilig' de Volvo is....
en daarbij kijken wat (economische) 'slim' is: weer een heel dure aandrijfvorm monteren, die blijkbaar niet degelijk is... zet er een ketting en schermpje op en onderhoud ook die ketting weer (af en toe wat drupjes olie).
'onderhoudsarm' of 'onderhoudsvrij' klinkt voor een koper leuk, maar betekent vaak qua geld duur, niet perse duurzaam (en dat is voor mij iets totaal anders dan 'degelijk' of 'slijtvast'. zo'n versleten aandrijfriem kan de verbrandingsoven in en daar hebben we een beetje stadsverwarmingswarmte van) en/of overgedimensioneerd.
'veilig' is ook zo'n mooi woord: zet een zondagsrijder in een Volvo en dan weet je hoe 'veilig' de Volvo is....