Mijn vrouw heeft de (oude) Active-line. Die is (althans in de laagste standen) compleet stil. De oude Performance-line maakte wel geluid.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mijn vrouw heeft de (oude) Active-line. Die is (althans in de laagste standen) compleet stil. De oude Performance-line maakte wel geluid.
Wat een enorme zeurpiet is die meneer. Zo vreest hij dat de lichtgevende cirkel op de accu wel eens onwettig zou kunnen zijn... Typisch Deutsch... Een van de vele andere onzinnigheden is dat hij een laadapparaat van 2,9 kilo meesleept, terwijl ik op een willekeurige fietswinkelwebsite laders van 400 gram voor de Pendix aangeboden zie.ALL IN schreef: ↑wo 29 apr, 2020 21:55Eerst was ik ook best wel enthousiast over Pendix, maar toen las ik een review van Rudi-radlos en zag ik eigenlijk dat de meeste fabrikanten Albers en Bosch leveren, dus begon ik te twijfelen.
http://rudi-radlos.de/pendix.html#a2903
Opmerkelijk. Ik kan dat niet rijmen met mijn eigen ervaringen.BertKremer schreef: ↑zo 02 aug, 2020 20:45Ik heb juist hele goede ervaring met een achterwielmotor,.... Ik kan er zeer zuinig mee rijden. Juist in de heuvels. ....
Er bestaat geen gratis lunch. Je ondersteuning (watts die je verstookt) en je actieradius zijn direct gerelateerd. Als je het zover doet op een lading komt dat omdat de ondersteuning minimaal is. Dat is uiteraard prima, maar het heeft eigenlijk niets te maken met efficiency. Als je kijkt naar ondersteuning per watt dan komen de Bosch en Yamaha middenmotoren eigenljjk standaard het verst (leveren de meeste ondersteuning per verstookte watt), al is een goede achterwielmotor zeker in spitting distance.BertKremer schreef: ↑zo 02 aug, 2020 20:45Ik heb juist hele goede ervaring met een achterwielmotor, en zou nooit voor een middenmotor kiezen. Ik kan er zeer zuinig mee rijden. Juist in de heuvels. Vorige week in drie dagen heen en weer gefietst vanuit Gulpen naar Troisvierges. Heenreis via Troispont (70 km, 16% verbruik). Tweede dag naar Troisvierges (41 km, 12% verbruik) en de derde dag in één keer terug vanuit Troisvierges naar Gulpen (141 km, 30% verbruik). Volgens mij lukt mij dat nooit op een fiets met een middenmotor.
Bedoel je nu echt dat je 70km gedaan hebt, en dat je batterij nog 84% over had?BertKremer schreef: ↑zo 02 aug, 2020 20:45Ik heb juist hele goede ervaring met een achterwielmotor, en zou nooit voor een middenmotor kiezen. Ik kan er zeer zuinig mee rijden. Juist in de heuvels. Vorige week in drie dagen heen en weer gefietst vanuit Gulpen naar Troisvierges. Heenreis via Troispont (70 km, 16% verbruik). Tweede dag naar Troisvierges (41 km, 12% verbruik) en de derde dag in één keer terug vanuit Troisvierges naar Gulpen (141 km, 30% verbruik). Volgens mij lukt mij dat nooit op een fiets met een middenmotor.
Ik ga ervan uit dat het systeem alleen in de heuvels iets doet, anders dan is Bert inderdaad zichzelf alleen maar moe aan het maken met het elektrisch systeem. 22w continue zou het extra gewicht in de heuvels niet compenseren.Blackbelt schreef: ↑ma 03 aug, 2020 09:13Even advokaat van de duivel.
Met je electrisch systeem sleep jij ca 10kg meergewicht mee (batterij, motor, verkabeling, lader, sterker frame).
Ik denk ergens dat een meergewicht van 10kg mee slepen je meer kost dan die 22W die jouw motor, dus je zou kunnen overwegen om alles er uit te slopen en gewoon zelf te fietsen.
Welke fiets heb je dan en welke achterwiel motor?tndmbkr schreef: ↑ma 03 aug, 2020 08:01Opmerkelijk. Ik kan dat niet rijmen met mijn eigen ervaringen.BertKremer schreef: ↑zo 02 aug, 2020 20:45Ik heb juist hele goede ervaring met een achterwielmotor,.... Ik kan er zeer zuinig mee rijden. Juist in de heuvels. ....
Op het display van mijn achterwielmotor kan ik zien hoe warm de motor wordt.
In de polder nooit een probleem.
Maar in de heuvels is het altijd weer een puzzel om ondersteuning en snelheid zodanig te kiezen dat de motor niet gaat koken.
Als de motor warm wordt, wordt veel accuvermogen omgezet in warmte, ipv vooruitgang.
Op deze website staan illustratieve grafieken over het verband tussen omwentelingssnelheid en temperatuurontwikkeling van een motor.
Een middenmotor draait altijd op zijn ideale toerental.
Een achterwielmotor draait alleen op zijn ideale toerental als je met 22 km/uur tegen de heuvel opstormt.
De motor kan dat wel aan.
Maar ik vind het not done tegenover de fietsers.