Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuze wielmaat gravelbike? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Keuze wielmaat gravelbike?

jwkeij schreef:
di 21 apr, 2020 22:15
Een complete 27.5” wielset met banden is nog een optie, maar kost al gauw 500,- (wielen, banden, ventielen, tape) En ik ben er voor mijzelf nog niet uit of ik dat bedrag rechtvaardig vind voor 5mm meer bandbreedte.
Veel minder als je ze bestelt bij Taylor Wheels. Je moet je dan wel niets aantrekken van die XT-naaf hetze op dit forum.
Maar zelfs bij deze coulante prijzen, vind ik de winst van 5 mm breder marginaal.
Als ik een andere wielset kocht werd het 559 want 584 maakt te weinig uit voor zoveel extra geld.
Op mijn vakantiefiets zitten 52-53 mm brede banden in 559 en dat vind ik voor dit gebruik heel fijn. De banden zijn Almotions of Compass Rat Trap Pass, afhankelijk van het gebruik maar allebei lekker dik. Ik heb ook een oude veldrijfiets als semi racefiets, met 35 mm Panaracer Pasela zonder antilek. Dat is lekker vlot en veel bospaadjes zijn goed te doen als het niet modderig is. Bij zand stap ik gewoon even af.
We zijn bijna een jaar later heeft en jwkeij heeft ondertussen 27,5" wielen ;)
Ik was dit topic totaaal vergeten, haha.
En ja, 27.5 wielen zijn er al een tijdje.

Pirelli gravel hardpack 53 vóór, wtb byway 48 achter voor de geïnteresseerden.